Met 30 weken en 3 dagen hebben wij een groeiecho gehad. Mijn baarmoeder was namelijk nogal snel gegroeid. We krijgen een meisje en ze woog op dat moment volgend de echo 1920 gram. Nou was de echoscopiste redelijk mild, en ze vond het niet vreselijk zwaar. Wel groter/zwaarder dan gemiddeld, maar ze dacht aan een geboortegewicht van 7,5 - 8 pond. Ik heb pas over 2 weken weer een afspraak met de verloskundige om de uitslag te bespreken, dus ik was wat gaan googlen. Maar volgens mij is dit toch echt wel erg zwaar! Dat is dan toch al p97? Ik maak me er ineens best druk om, want nu verwacht ik een 10 ponds kindje. Wat wogen jullie kindjes op die termijn? En is dit niet echt vreselijk groot?
Ik maak mij niet meer druk om een groeiecho.. Heb er met Nina wel een stuk of 6 gehad (door 5 verschillende mensen) en ze was extreem zwaar ze zou niet zo heel lang zijn.... (ik zag een heel klein dik mormeltje voor me ) Uiteindelijk is de bevalling met 38+1 ingeleid vanwege de zwaarte van Nina. Na een rotbevalling is ze uiteindelijk nog net op de ingeleide dag geboren en wat bleek ze was 54 cm (zou een klein kindje krijgen??) en ze woog maar 3825 (is natuurlijk vrij ''zwaar'' voor 38 weken) maar ze was lang en dun had echt niemand verwacht.
Ons kindje zit net onder de gemiddelde lijn.... Die was met 31 weken en 5 dagen 1672 gram... Nog even wachten hoe haar geboortegewicht uiteindelijk zal zijn...
Mijn zoon werd met 32 weken zwangerschap op 2100gram geschat. Maakten ze niks van, maar bij de geboorte was hij wel 4500gram. Achteraf wel vreemd dat ze er niks over gezegd hebben. Maar de gyn schatte de baby bij mij ook op 7-7.5 pond 4 dagen voordat ik ging bevallen. Ben slank van mezelf, dus waarschijnlijk had ze niet zo een flinke baby verwacht. Ben van hem bevallen met 39.2 weken
@ zustertje, dat lees ik dus inderdaad best vaak. Dat ze er toch best wel naast zitten. Maar ik vind het nu toch wat een eng vooruitzicht. Bij mijn vriendin dachten ze met de groeiecho dat haar kindje hooguit 6 of 7 pond zou zijn, maar dat was een dikke 9 ponder! @ Pluus, dan zit die van ons er dus best ver boven. Hoop dat het een mooie gemiddelde wordt voor je @ Prinses Sasa, zo dat is ook een flinkerd inderdaad! Je zou maar 2 weken over tijd zijn gegaan
Het is sowieso wat onzeker als je met 31 weken al een groei echo krijgt. Ik heb bij Lisa een groei echo een groei echo gehad met 34 weken en toen was ze gemiddeld, dus zeg 7 pond. Met 40+4 woog ze 9 pond. Dus flink gegroeid de laatste weken, de vk had dat ook wel gezien. Eva was trouwens even zwaar en dat hadden ze niet echt aan zien komen (vandaar de groei echo bij Lisa, omdat ik het niet zag zitten om van een 10 ponder te bevallen).