Vraag, Mijn zoon is net 3 weken. en ik heb het idee dat hij continu honger heeft. Hij weegt nu 3895 gram Ik heb vanavond wat meer gegeven normaal kreeg hij 135 cc en vanavond heb ik 165 cc gegeven hij was daar van niet goed te pas maar 140 cc heeft hij niet genoeg en ik weet nu eigenlijk niet wat ik hier mee aan moet. Ik geeft Friso confort. Is toch ook wat dikker als normaal. Iemand een idee? Groetjes, Ik Edit moderator: Verplaatst naar voeding. Graag goed opletten waar je iets plaatst.
devlin had ook friso comfort maar hij bleef ook nog honger houden na de fles en als ik meer deed begon hij te spugen. een vriendin van mij zei toen doe er anders wat rijstebloem doorheen en dat hielp bij devlin wel goed.
Ondanks dat Friso comfort dikker is als een normale standaard voeding, is het zeer licht verteerbaar. Je kindje is nog maar 3 weken oud, zelfs 135cc voeding vind ik al aan de hoge kant. Kan het zijn dat het drinken te snel gaat? Hoe lang doet hij over z'n flesje? En hoeveel flesjes krijgt hij op een dag, om de hoeveel uur? Rijstebloem wordt gezien als bijvoeding en mag pas gegeven worden vanaf 4 maanden, liever pas met 6 maanden. Persoonlijk zou ik er nooit voor kiezen als mijn kindje nog maar 3 weken oud is.....
Hoi, Ik herken je probleem. Mijn dochter had vanaf haar geboorte de fles binnen 2 minuten leeg. Nu bleek achteraf niet dat ze honger had, maar ze had een enorme zuigbehoefte. Ik heb toen haar melk moeten verdikken met Johannesbroodpitmeel op advies van het consultatieburo en de Frisolijn, en dit hielp echt heel goed. Ik zou ook geen rijstebloem geven mag pas vanaf 4 maanden. Groetjes Monique76
Johannesbroodpitmeel zit al standaard door de comfort voeding, dus dit geeft ze al. Maar misschien dat een andere speen wel zou helpen, mits het voeden dus te snel gaat...