Is er ook een verband tussen eerste tandje en slecht eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Iwish, 15 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iwish

Iwish Niet meer actief

Hallo moeders,

Jeetje wat een onzekere tijd is dit weer zeg met dat bijvoeden. Wel doen? Niet doen? Hoeveel? Wat? Wanneer? *zucht*

Maar goed, even een vraagje: Mijn dochtertje Lotte drinkt de laatste 2 dagen niet alle flessen leeg. Ze laat soms wel 90cc staan. Ze krijgt nu 4 flessen, 's ochtends fruit en we willen nu ook elke dag groente gaan geven. Deden we nog niet echt consequent. Af en toe een beetje zeg maar. Nu had ze gisteren een beetje verhoging, heeft ze al een paar dagen rode billetjes, ze had een ligt onstoken oogje en zit constant met haar vingertjes in haar mond. Tandje? Ik heb geen idee. Misschien...maar kan het minder willen eten daar ook mee te maken hebben?

Liefs,
    Iwish

2. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Ik denk dat het wel zo kan zijn hoor. Hier is het eerste tandje begin februari doorgekomen en sindsdien drinkt hij veel slechter dan eerst. Hij laat vaak de helft staan. Ook groente en fruit gaan niet van harte. Denk wel eens dat het zeer doet aan zijn tandje. Hij heeft er inmiddels wel 5 dus ze komen hier achter elkaar....

3. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    Dat kan inderdaad
    Hier aten ze allebei standaard slecht brood zogauw er weer een kies in aantocht was

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hier ook volledig aan de borst als er een tand doorkwam. Koude fruithapjes vond hij wel lekker (niet té, anders buikpijn ;))

5. Konijn

Konijn Niet meer actief

Onze dochter heeft net haar tweede twee tandjes door (3e en 4e dus: ze komen in tweetallen) en eet ineens weer heel slecht. Normaal kan ze twee binnenkantjes van een boterham op 's morgens en 's middags en nu krijgen we er met moeite drie stukjes in. Ze haalt ook alles weer uit haar mond wat we erin stoppen... :rolleyes:. Groente krijgen we er nu helemaal niet in (altijd al een lastig puntje). Bij de eerste twee tandjes was dat ook zo. Met een paar dagen was dat weer over.

Dus maar weer lekker veel bv...

Het is ook een gedoe denk ik: ineens van die dingen in je mond die in de weg zitten en waarvan je eerst weer moet ontdekken wat je ermee moet.

Deel Deze Pagina