Babyvoeding mee in het vliegtuig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aardbei1707, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Helaas gaat dat niet zo. Ik ga een trolley als handbagage mee nemen. Mijn vriend neemt zijn laptop incl. laptoptas mee, deze moet hij mee nemen voor zijn bedrijf. Dus ja inderdaad allemaal weer extra bagage.

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Vaak valt een laptop niet onder handbagage.
    Wij mochten tot nu toe altijd de laptop als extra mee nemen.

Kijk even op de site van je vliegtuigmaatschappij..

Maar voor in het vliegtuig zelf heb je op zo'n korte vlucht toch alleen wat eten drinken en luiers met luierdoekjes nodig?!
    En misschien een paar speelgoedjes?!
    En eventueel een setje schone kleren
    Zelf hoef je toch niet zo enorm veel te hebben in de handbagage je bent toch met je kindje bezig.

3. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Nee zeker niet. mijn handbagage is niet zo veel idd! ik wilde ook een pak nutrilon als handbagage mee nemen en een pak bambix voor der papfles.

Maar ja we gaan het gewoon proberen komt hopelijk wel goed met dat gewicht. zal de site nog eens checken over die laptop!

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    laptop valt gewoon onder handbagage helaas!

5. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Hoezo een pak nutrilon en een pak pap? Je kan het toch in kleine hoeveelheden meenemen? Ik had gewoon een klein busje waarin je de melk in porties kan verpakken en een pakje kant en klare melk.

6. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij vliegen ook met transavia... mag je ook sap meenemen , al in t flesje klaar gemaakt?

7. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Eigenlijk niet. Maar ze deden er bij ons niet moeilijk over.

8. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Denk het niet nee. maar je kan wel alvast wat sap in der flesje doen want je mag 100 ml vloeibaar mee nemen en de rest daar vullen met water? in het vliegtuig of als je ingecheckt een flesje water kopen

9. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Wij zijn in mei met transavia gevlogen. Wij hadden pakjes drinken in de handbagage. Deze zijn er niet uit gehaald. Hadden voor de zekerheid net zijn tuitbeker gevuld. En deze mocht gewoon mee. Terug vanuit Turkije checkte ze wel de inhoud van de tuitbeker.

10. dromer28

dromer28 Actief lid

7 dec 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    Wij vliegen ook met transavia naar tenerife over 4 weekjes. Ook ik ben me goed aan het inlezen. Ik zie overal op de site staan dat je maar 100 ml mag mee nemen. Wij wilden van die kant en klare pakjes nutrilon mee nemen maar die zijn 200 ml. Dus nu denk ik weer dat die niet mee mogen.
    Wij nemen beide een trolley mee als handbagage en in die van mij gaat de luiertas, wat speelgoed voor in het vliegtuig, mini dvd speler en de tablet. Past prima dus misschien kan je ook zo,n trolley mee nemen.

11. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Ja ik neem sowieso zo'n trolley mee alleen me vriend moet zijn laptop en laptoptas mee nemen.. dus ja hij kan helaas geen trolley mee nemen.. maar ja ik doe gewoon alles van hem en mij samen in zijn tas.. in de trolley komen de spulletjes van me dochter, speelgoed, voeding etc!

12. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Je mag maar 100 ml vloeistoffen meenemen, MAAR uitzondering daarop zijn medicijnen en babyvoeding. Water kan je ook vragen aan de stewardess, koud of warm. Dus kant en klaar pakjes mag gewoon mee voor je kind.

Anekdote, deze regel is zo'n 8 jaar geleden ingevoerd na een incident met explosieve vloeistoffen en nog niet zo heel lang na 9/11 dus die Amerikanen waren heel streng. Vriendinnetje van me woont in Amerika en ging met haar baby naar Nederland. 6 uur vliegen of zo dus er moest wel eten en drinken mee. Ging heel moeizaam bij de security screening, zei ze, nou geen probleem, ik neem het niet mee, dan geef ik wel borstvoeding in het vliegtuig. En ineens was het allemaal geen probleem meer en mocht het drinken gewoon mee :D

13. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Let er wel even op dat je trolley niet te groot is, op de site van Transavia zijn vast de afmetingen wel te vinden.

Deel Deze Pagina