Karakter

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zara75, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik was benieuwd wanneer jullie duidelijk gingen merken wat het karakter van jouw baby is.:)
    Mijn dochter is natuurlijk nog erg jong, maar ze is vrij rustig en gemakkelijk. Kan ik hier al iets uit opmaken of kan het alsnog een temperamentje gaan ontwikkelen?:D

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    De onze is ook heel rustig en makkelijk en sliep altijd goed. Tot 3 dagen geleden... Hij begint te huilen als je hem alleen laat en wil dus niet gaan slapen... Tja, ik weet het niet, misschien een sprongetje?

3. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    helaas nog niks over te zeggen..

ons zoontje was echt een heerlijk knuffel ventje tot een maand of 4... nu is hij zo druk met heel de kamer rond kruipen, overal achter lopen, en heerlijk brabbelen/gillen, dat hij geen min wil knuffelen hahaha

hopelijk komt dat straks weer terug, maar vind dit heerlijk, lekker actief en vermaakt zichzelf prima.
    hoe rustig hij dus in het begin was hoe actief hij nu is haha

4. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.058
    2.555
    113
    Limburg
    Mijn zoontje was als baby heel makkelijk. Rustig, veel lachen en goed slapen. Nu is hij heel druk, kan niet stil zitten en rent en klimt het liefst de hele dag. Naar anderen is hij heel sociaal en hij lacht nog steeds heel veel. Kortom; een heerlijk mannetje ;)

5. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    onze kindjes schelen niet zo veel zie ik, ben ook erg benieuwd naar haar karakter hihi. voor nu is het een hele rustige baby, brabbelt nog niet echt, soms een verdwaald geluid, doet nog geen poging om op de zij te komen laat staan te rollen haha. maar dat hoeft ook nog niet. kan haar overal neer leggen zonder problemen enz. vind het helemaal niet erg hoor, zo'n rustig typje hihih. in de buik was ze ook altijd al rustig, snachts bewoog ze nooit, dat gedrag zie ik nog steeds wel, toen ze pas geboren was kwam ze snachts maar 1 keer. en met een paar weken sliep ze al door. ben benieuwd of ze een tempramentje gaat krijgen!

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Hee je hebt het over mijn kind! Behalve dat doorslapen, dat was hier pas echt definitief vanaf 12 weken.
    Brabbelen ook nog niet echt, meer binnensmonds.

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dochter was vanaf de geboorte al pittig en dat is ze nog steeds ;) Super nieuwsgierig ook, dat had ze ook al toen ze baby was. In de kinderwagen of box liggen vond ze helemaal niks want dan zag ze niet genoeg. Ze was en is altijd in beweging of ergens mee bezig. Een knuffelkont is ze nooit geweest, al durft ze er nu zo af en toe tijd voor vrij te maken :)

8. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Kan hier ook wel echt een karakter ontdekken.
    Een heerlijk makkelijk meisje de heerlijk kan spelen, een slaap kop is maar als ze iets niet wil maakt ze dat ook echt wel duidelijk(metname eten)

Met andere woorden een kopie van haar papa haha

9. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Hier komt dr karakter nu wel aardig naar voren haha:p
    Ze wordt boos als iets niet lukt of ze ergens niet bij kan, of als ze even geen aandacht krijgt. Ze is ook behoorlijk eigenwijs:cool:
    Maar ze houd ook heel erg van knuffelen en komt vaak even een kusje geven:)
    knuffelen en kusjes geven deed ze al een paar maanden maar de rest is echt gekomen naar dr eerste verjaardag.

10. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Vanaf dag 1 heeft meneertje hier heel duidelijk voor ogen wat hij wil/ vooral niet wil.....
    Maakt veel geluid (brabbelen, kirren etc.), zwaait met armen en benen als hij in de box ligt en probeert om te draaien (lukt natuurlijk nog voor geen meter). De kinderwagen bak vond ie na 8 weken vreselijk, dus zit al in de wandelwagen met een baby-inzet. Zijn box staat voor het raam, zodat hij van zich af kan kijken. Ben dus benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen! Overigens slaapt hij 's nachts wel prima en al door vanaf week 8.

11. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    nou ik kan ook vanaf een maand of 2 á 3 zeggen..wat zit er een koppie op!
    Voorbeeld :D ik dacht leuk zo'n draagdoek te hebben gekocht...meneer zat/lag er lekker in..nee hij was toen al zo sterk hij stond zo met zn beentjes..Alles willen zien...en nu?nog steeds hetzelfde..bijna 13 maand oud nu..
    Hij sjanst met iedereen overal een pokerface en aandacht trekken/vragen van iedereen, maar ooweee als hij iets moet/geen zin in heeft...WOEST :) hij weet heel goed wat hij wél en niet wil...
    Pittig karaktertje heeft hij..

12. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    In week 1 duidelijk dat er behoorlijk temperament in zat. Ik jeb honger wil t nu en anders luchtalarm!

Dit bleef ze houden in dr ontwikkeling. Kreeg ze is niet wat ze wou drama. ..gaat t niet snel genoeg drama...lukte iets niet drama...

Daar waak ik nu ze ouder is natuurlijk wel voor haha maar duidelijk in karakter

13. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Mijn dochtertje is de makkelijkste baby geweest die je je maar voor kon stellen, sliep meteen vanaf de geboorte door, lachte de hele dag, kon je overal mee naar toe nemen...kortom geen kind aan gehad.
    De terrible two periode hebben we overgeslagen tot ze drie werd...:$

Ze is een ram van sterrebeeld, weet niet of het er mee te maken heeft, maar het is een echt pinnig doordrammertje geworden met een uitgesproken mening over alles, vooral over haar kleding, schoenen, haar haar, eten enz enz , nee is nee en als ze iets niet wil, of aan wil, dan doet ze het niet ook, al ga ik op mijn kop staan.

Momenteel zitten we ook een beetje in de drama queen periode maar dat zal wel weer overwaaien (hoop ik :D).

Maar ik kan, na drie jaar, wel zeggen dat ik een dochter heb met een koppie erop, zeker als ik het vergelijk met andere kindjes van die leeftijd en zeker als ik het vergelijk met dat lieve goedlachse babietje van nog niet eens zo lang geleden.

14. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Hier zeker al wel wat dingen aan het karakter te ontdekken. Robin is graag in gezelschap. Hij kan zich ook wel alleen vermaken, maar het is wel leuk als er iemand in de kamer is en tussenin slapen is ook zo gezellig.

Verder is ie af en toe flink driftig. Als iets niet lukt, als ie niet snel genoeg aandacht krijgt, als zijn voetje weer vastzit tussen de spijlen, als ie het haar van mijn man niet vast kan pakken omdat het te kort is.

En hij is druk, heel druk. Ik voelde m pas bewegen met 21 weken, maar daarna is ie niet meer stil geweest en dat is nu nog.

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier een rustige en lieve baby die veel lachte en snel tevreden is, nu nog steeds als hij ze zin maar krijgt haha..
    Ik vond dat hij na 1/1,5 jaar een eigen willetje begon te krijgen,die verandering gaat geleidelijk natuurlijk maar vanaf toen begon hij met grenzen opzoeken en zijn wil laten horen. Maar is dat karakter? Of heeft elk kind dat niet in meer of mindere mate?

Van aard is hij nog steeds heel lief,niet te druk, sociaal en goed lachs.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier de ervaring dat het nogal wisselt :) Nou was het hier de eerste tijd sowieso lastig doordat beide meiden huilbaby's waren, wat het beeld nogal vertekende.
    Ik kon wel kleine verschillen aanmerken tussen de meiden, toen Caitlyn een paar maanden oud was, en dat lijken wel echte blijvende verschillen te zijn: Thirza veel aanhankelijker, meer mijn nabijheid nodig, schommelt meer in d'r emoties. Caitlyn is veel zelfstandiger, wil dingen alleen/zelf doen en is stabieler. Hier ook het grote verschil tussen mijn man en mij: Thirza lijkt qua karakter meer op hem, Caitlyn lijkt meer mijn aard te hebben :)

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier een heel rustig, geduldig en heel voorzichtig mannetje, tot nu toe dan.

Als hij honger heeft en ik ga de keuken in dan weet hij dat ik voor hem eten aan het maken ben en speelt hij door tot ik afkom met zijn flesje, fruit,groenten,...pas dan begint te hijgen naar het eten.

Hij is heel erg voorzichtig, bekijkt zich alles eerst heel goed voor hij er iets mee doet en dan nog heel erg voorzichtig, soms te voorzichtig.
    Eten en drinken doet hij heel erg beheerst, natuurlijk met geknoei maar heeeeeeeel voorzichtig en alles goed bekijken.

Hij kan goed alleen spelen, begint nu pas wat meer aandacht te vragen maar niet zo dat je de hele tijd met hem bezig moet zijn, vaak is hij ook lekker aan het spelen, dan ga ik erbij zitten en dan bekijkt hij je echt van "jaaa wat moet gij nu weer? Laat me maar met rust ik ben bezig"

Hij kan heel goed slapen, ligt graag in bedje, speelt even voordat hij gaat slapen, word hij wakker dan begint hij ook te spelen en daarna roept hij pas. De laatste weken begint ie wel al om 5u :)

Verder is hij heel eigenwijs, dit viel de fysiotherapeute ook al op. Wil hij iets niet dan gebeurt het ook niet. Blijf je aandringen dan doet hij het snelsnel maar wel beheerst en bekijkt hij je aan van "zoo nu goed?" En dan kan je hem weer een kwartier met puppy ogen aankijken van "alleee dylan nog even oefenen"

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zo zou ik mijn zoontje ook omschrijven, dank je...scheelt me tikken :D :)

Deel Deze Pagina