Weekendje logeren bij mijn ouders

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Olifantje, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Mijn ouders wonen in België en we gaan daar om het weekend heen en blijven daar dus van vrijdagavond tot zondagavond.
    Nu vroeg ik mij af alleen een campingbedje voor de kleine genoeg is?
    Of moeten we ook een box kopen om daar neer te zetten?
    Ik weet niet of je zo'n campingbedje namelijk ook als box kan gebruiken.. :)

Hoe zit het precies met het opmaken van een campingbedje voor een baby? Het lijkt mij een stuk lastiger aangezien de bodem van het campingbedje een stuk lager zit dan een gewone ledikant. :)
    Moet je dan een speciale matras kopen en precies hetzelfde opmaken als dat je bij een ledikant doet?

2. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Het ligt een beetje aan het bedje wat je hebt gekocht. Ik heb een campingbedje met een matrasje wat je ook hoog kan 'hangen', zoals bij het ledikantje. Maar ik heb het altijd gewoon opgemaakt zoals het ledikantje was opgemaakt. Wel een extra matrasje in het campingbedje, want het dunne lapje wat er standaard bij zit vind ik persoonlijk erg dun.

Persoonlijk zou ik geen box aanschaffen voor 3 dagen ;). Je kan altijd het campingbedje als box gebruiken of een wippertje meenemen als je die hebt.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ook een campingbedje die je hoog kan 'hangen' waardoor je het eerste half jaar niet zo hoeft te bukken. De eerste 2 a 3 maanden kan je kindje nog in de kinderwagen bak slapen, dat is makkelijk! Maar als je altijd om het weekend naar je ouders gaat, dan is het wel fijn om daar iets te hebben qua uitzet, bijvoorbeeld verschoonkussen als je dat niet op bed wilt doen, iets van speelgoed of een wipstoeltje. Misschien als er ruimte is, een opklapbare box die daarna in de schuur kan. Ik heb bij mn moeder wel een box, ze past gemiddeld 1 a 2x per week op mn dochter namelijk.

Ik denk zelf wel, dat als je kindje er eenmaal is, het erg vaak is om om het weekend uit logeren te gaan! Wij gingen altijd elke zaterdag bij mn ouders/broer eten maar dat doen we nu ook weleens een zaterdag niet, je hebt 't al zo druk en het is ook fijn om eens gewoon lekker thuis te zijn.

4. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Bedankt voor de reacties!
    We hebben dit campingbedje maar dan in een andere kleur: Campingbed Travelcot Kids River Red Grey | Babypark

@Suusjeh: Mogen baby's (de 1ste 2 a 3 maanden)'s nachts in de kinderwagenbak slapen? Dat wist ik helemaal niet!
    een verschoonkussen hebben we al extra, die zat bij de 9delige badset die we gekocht hebben dus die ga ik gewoon bij mijn ouders gebruiken. :D
    Ohnee, tuurlijk zal het waarschijnlijk veel te vaak zijn om om het weekend bij mijn ouders te logeren. Het kindje is er natuurlijk nog niet en het is ons allereerste kindje dus veel weten we nog niet. :D
    Zal heel goed mogelijk zijn dat we misschien 1x per 3/4 weken gaan.. dat weten we nu nog niet. :)

Nu zit ik te denken.. misschien is het makkelijker om een ledikant bij de ikea te kopen en het campingbedje als box te gebruiken.. En inderdaad een wippertje kopen is ook wel makkelijk. :)

5. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Hier een ledikantje gekocht van 10 euro op marktplaats met matras.Die zo bij me ma gezet.En zo kan hij naar bed als we langer blijven.Geen probleem dus.

Ik zou even op marktplaats speuren.Ik zou dus wel ene bedje nemen want jullie zullen die vaker gebruiken dan ik hier doe bij me ma hihi.

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Campingbedje kan idd prima als box (hebben wij op vakantie ook gedaan). En hier een die gewoon laag is, net als je na een paar maanden je ledikant omlaag zet, zie dus niet echt wat er lastig aan zou zijn :)

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben via marktplaats een ledikant, commode en box gekocht voor bij mijn ouders. Natuurlijk kan een campingbedje ook, maar als het echt structureel gaat om 3 dagen per 2 weken dan vind ik dit best veel en zou ik toch wel willen dat mijn kindje er lekker en goed slaapt.
    En wat betreft de box, de eerste paar maanden mis je hem misschien niet zo, maar zodra ze gaan rollen, kruipen, etc. dan is zo'n campingbedje toch eigenlijk wel erg aan de kleine kant om lekker in te kunnen spelen.

8. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Onze kleine is 1 dag per week bij mijn moeder en 1 dag per week bij schoonmoeder. Beiden hebben gewoon een tweedehands ledikantje. Kost bijna niets op marktplaats en lijkt mij beter liggen dan een campingbedje. Als je er redelijk vaak heen gaat zou ik vragen of je een ledikantje neer mag zetten.

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ben ik het helemaal mee eens,

Deel Deze Pagina