Babyvoeding pureren... Staafmixer of keukenmachine? Welke heb jij?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MamiReg, 1 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb een staafmixer die we gebruiken voor soep, sauzen etc maar hebben nooit babyvoeding gepureerd. Als je met 6mnd begint kunnen Ze gewoon direct normaal voedsel zelf eten.

2. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn baby is overmorgen 3 maanden :cool:

Zoals ik in mijn vorige reply al zei, ik wil zowel een Magimix als een Kenwood Chef kopen, heb nu geld opzij gezet voor 1 van de 2. Dus als de babyvoeding met een Magimix (keukenmachine) gemaakt kan worden, hoef ik niet ook nog een aparte staafmixer te kopen. En kan ik mijn man beter overtuigen waarom ik NU een Magimix moet kopen :D (dochters voeding kan er OOK mee!!!)

Aangezien men adviseerd babies tussen 4 en 6 maand aan voedsel te laten wennen leek me dit een legitieme vraag.

3. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Wij hebben hem ook, het enige nadeel is dat je echt alleen hele kleine babyporties kan maken. Nu mijn kleine ventje meer gaat eten lukt het daar niet meer mee, het stoomgedeelte heb ik ong. 15 x gebruikt, verder gebruik ik hem alleen om te blenderen. Dat doet hij wel heel goed.

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

staafmixer

5. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    gewoon goed prakken zou ik zeggen!!

6. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ik heb zelf nooit gepureerd eten gegeven maar met 6mnd met Rapley begonnen. Maar op m'n werk hadden we een client die gemalen eten at, daar gebruikten we een keukenmachine, maar toen die kapot was zijn we het met de staafmixer gaan doen, ging net zo goed. (wel de reden dat ik rapley ben gaan doen want gatverdamme wat ziet gemalen eten er onsmakelijk uit ;))
    Thuis hebben we alleen een staafmixer en dat werkt prima om appelmoes ofzo mee te maken.

7. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Hier heb ik alleen een vork gebruikt als ik al iets ging prakken. Mijn dochter heeft nooit gepureerd eten gehad. Ik ga het straks ook weer zo doen. Al heb ik wel een staafmixer, blender en keukenmachine in huis.

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

9. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    Wat is Rapley?

En zo'n Babyding waarom is dat dan handiger dan staafmixer en gas of magnetron? Vraag ik me ook steeds af als ik die Beanab Cook dingen in de winkel zie staan namelijk..

10. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Ik gebruik een staafmixer, en wanneer de kleintjes op een gegeven moment wat groffer kunnen eten de aardappelstamper, dat is weer wat groffer.

Dat is per kind verschillend. Mijn ventje keek me het eten zowat uit de mond maar zelf kreeg hij het echt nog niet weg! Voor hem heb ik dus echt moeten pureren.

Zie hier een artikel over Rapley: De Rapley-methode is voeding zonder prakjes | Kiind Magazine

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Nee, ze adviseren om 6 maanden exclusief (moeder)melk te geven. De 4 maanden is voor babies die echt niet genoeg aan hun flessen hebben, maar meestal komt het neer op moeders die echt niet kunnen wachten.

Rapley is een methode van bijvoeding waarbij je baby vanaf 6 maanden gewoon zelf eet. Je prakt pureert en voert niet, maar als je kindje rechtop kan zitten en dingen vast kan pakken, dan kan het ook bv een banaan in zn mond stoppen. Zo leren ze op hun eigen tempo eten en doen ze het lekker zelf. Super leuk om te zien, super makkelijk - want nooit pureren, potjes in de diepvries enzo maar gewoon een stuk brocoli uit de pan vissen en dat aan je kindje geven. Hoef je ook niet met 1 jaar "ineens " over te stappen van glad gepureerde prutjes die je speciaal voor je kind kookt en invriest naar "ineens" met de pot mee eten, want je kind eet bijna meteen al met de pot mee.

12. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ik gebruik een staafmixer, maar zit wel verschil in heb ik gemerkt.
    Met de oude staafmixer kon ik zonder problemen appels pureren. Nu heb ik een nieuwe die even goed moeten zijn, maar ik moet de 'puree' heel goed nakijken want meestal blijven er wat harde stukjes in zitten, gevaarlijk dus.

13. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier een staafmixer gekocht voor 15 euro bij het kruidvat. HIj is nu 9 mnd en ik gebruik hem eigenlijk niet meer. Dus maar 2 maand echt gebruikt.
    Ik maakte voor twee weken fruit en groenten/aardappels. Dat ging prima, gewoon mixen in de pan. En ik deed het steeds grover, waarom ik nu kan stampen. Dus de mixer overbodig is.
    Dus ik zou echt geen duur ding kopen alleen voor je kindje!

Ik gebruik de staafmixer nu nog steeds. Wekelijks maak ik een lekkere smoetie voor me zelf! Heerlijk en vol vitiamine :D Of ik doe toch even de soep pureeren.

14. kalli

kalli Niet meer actief

#34 kalli, 3 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 okt 2012
    Rapley is een methode van bijvoeding waarbij je baby vanaf 6 maanden gewoon zelf eet. Je prakt pureert en voert niet, maar als je kindje rechtop kan zitten en dingen vast kan pakken, dan kan het ook bv een banaan in zn mond stoppen. Zo leren ze op hun eigen tempo eten en doen ze het lekker zelf. Super leuk om te zien, super makkelijk - want nooit pureren, potjes in de diepvries enzo maar gewoon een stuk brocoli uit de pan vissen en dat aan je kindje geven. Hoef je ook niet met 1 jaar "ineens " over te stappen van glad gepureerde prutjes die je speciaal voor je kind kookt en invriest naar "ineens" met de pot mee eten, want je kind eet bijna meteen al met de pot mee.

Ik heb hier inderdaad wel vaker over gehoord, maar ik denk dat je dan wel nog borstvoeding bij moet geven, toch? Want bijvoorbeeld vlees, appels en andere dingen waar je echt op moet kauwen kunnen ze nog niet eten.

Ik ben niet van plan iets aan te schaffen om te gaan pureren, maar ik wil al jaren een stoomapparaat, nu vind ik het een goed excuus om er een aan te schaffen ;)

15. topper12

topper12 Niet meer actief

Zal ik maar niet vertellen dat de Magimix ook voorbij kwam in de folder van de DDD van de Bijenkorf? ;):D:D

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vanaf 6 maanden is het gewoon BIJvoeding, dus niet de hoofdvoeding. Overigens begin je niet direct met hele maaltijden maar eerst hapjes van 1 soort groenten en dan 1 soort fruit en zo breidt je dat verder uit naar gelange de leeftijd, vlees komt dus ook pas wat later.

Ik begin hier trouwens altijd met gepureerde hapjes zodat ze een beetje van een lepeltje leren eten, het rapley begin ik persoonlijk wat later mee. Ik ken geen mensen die tot de 1 jaar gepureerd voedsel blijven geven.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Vlees kan je prima aan sabbelen ( kippenpoot ) en haven we, net als gehaktbal/hamburger al wel met 9 mnd ofzo. Groenten kan je gewoon koken, appel idd pas vanaf dat er 4 tanden waren, dan schtaapte ze hem zo naar binnen. BV is wel het uitgangspunt maar wij deden gewoon rapley en fles.

18. kalli

kalli Niet meer actief

Thanks! Ik ga me er toch eens wat verder in verdiepen, maar ik heb nog de tijd ;)

19. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Had ik al gezien! Vlammetje is een vuurtje geworden! Moeder van een vriendin heeft al een 25jr oude ofzo en werkt nogsteeds!

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

de nieuwe richtlijnen nog niet mee gekregen? het is tegenwoordig 4 maanden.

Deel Deze Pagina