Hallo allemaal, Ik heb van het CB het advies gekregen om mijn dochtertje 's ochtends een beetje pap te geven i.p.v. van alleen opvolgmelk. Nu wil ik dit eerst graag doen met een flesje. Normaal drinkt ze uit de Difrax S-fles met een 3 standenspeen, maar met 2 eetepels Bambix blijven alle vezels (waar het juist om gaat) in de punt van de speen hangen. Nu heb ik ook al de papspeen van Etos geprobeerd maar daar wil ze niet uit drinken. Misschien omdat dat een gladde speen is en die van Difrax is en soft versie. Hebben jullie tips voor een andere papspeen? Of is er misschien nog eentje van Difrax die ik niet ken? Alvast bedankt voor jullie hulp. Liefs, Iwish
DIe S flessen kan ik persoonlijk wel schieten. Maar ik gebruik ook 3standen speen met mijn zoons pap fles omdat ze wat langer zijn. Nu vergroot ik het gat gewoon door een spijkertje in de vlam van het gasfornhuis te houden tot hij rood gloeiend is.(Gebruik grote tang valt te adviseren wegens erg warme vingers. #-o trust me) Dan steek ik hem in het gaatje van de speen en een keer of 3 op en neer halen. En terwijl de spijker er nog in zit houd ik de speen en spijker onder de kraan. Dan koelt de speen om de spijker heen in de vorm. Want anders loop je het risico dat het gat weer zijn oude vorm terug krijgt. Zo doe ik het dus. Sucses Janna
Hé is misschien ook wel handig om met de L speen van Difrax te doen. Goeie tip! Dank je wel. Mag ik vragen waarom je zo'n hekel hebt aan de S-fles? Ik vind ze namelijk verder ideaal. x
Van een Difrax S-fles? Welke pap gebruik je dan? De gewone Bambix fijne granen pap blijft er bij mij in hangen.
pyamapapje van bambix en de rijstebloem meestal. Heel soms ook de fijne granen, maar die krijgt ze meestal van een bordje als ze die krijgt.
Op een of andere manier gaat hij altijd lekken of krijgt mijn zoon er geen drup uit en trekt hij hem vacuum(of hoe je dat dan ook schrijft) Die gewone knik flessen van difrax zweeer ik zelfs bij. =D> Maar helaas gaat die uit het asortiment. Tja, maar iedereen moet wat te piepen over houden he?? Liefs Janna
de L speen zou ik niet doen. ik had precies hetzelfde probleem echt alle doppen die er te krijgen zijn geprobeerd niets de M was net te klein,de L is mega groot,al doe je daar alleen maar pap in van bambix dan nog stik je erin zo snel gaat het..de 3 standen kreeg zij niets uit omdat zij een rond gaatje gewend was,toen heb ik de 3standen kapot gemaat dat streepje erin ook niet en toen heb ik een M dop gepakt jah en een hete veiligheidsspeld erdoor heen geprikt jah of spijker kan ook,,maar ik denk dat dat de enige optie is,want je kunt alles nu wel gaan kopen maar tis best duur om het even uit te proberen allemaal..