tijd tussen de voedingen bij een baby van 4 mnd +slapen?

Discussie in 'Voeding' gestart door skatje22, 11 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatje22

skatje22 Actief lid

16 sep 2006
    197
    0
    0
    Hey hey meiden,

Hier weer eens een situatie die ik met jullie zou willen delen.

mijn mannetje, pcies 4 maanden en jawel; 7 kilo :)
    slaap al een heel poosje de hele nacht door :D :D :D
    zijn voedingschema is als volgt.
    rond 8.00 uur (daarvoor maak ik hem wakker)
    rond 12.00 uur
    rond 15.00 uur
    rond 18.00 uur
    rond 21.00 uur (en dan kiepert ie alweer bijna in slaap onder het drinken)

Nu heb ik de laatste tijd het idee dat hij niet echt honger heeft als ik hem zijn flesje aanbied. Hij kijkt overal naar en heeft eigenlijk geen tijd om te drinken... Na enig aandringen drinkt hij de flesjes toch eigenlijk allemaal wel aardig leeg. (soms laat ie 20 a 40 ml staan) Hij vraagt ook eigenlijk nooit uit zichzelf naar de fles.

Eigenlijk zou ik langer tijd tussen de flessen willen laten zodat de fles er makkerlijker in gaat en het natuurlijk ook makkelijker voor mij is als wij iets willen ondernemen. ( 4 uur ertussen ivp. 3 uur bijv.)

Maar dit red ik niet want volgens mij moet een baby'tje van 4 mnd toch echt wel 5 voedingen op een dag hebben en ik hou dit schema aan omdat hij anders niet aan die 5 voedingen komt omdat hij zo lekker lang slaapt!

Zijn er onder jullie ook die dit herkennen of hoe is dit bij jullie?
    Ik zou dit graag met jullie wilen delen, en tips... altijd welkom!

Heel veel groetjes Nelly

2. skatje22

skatje22 Actief lid

16 sep 2006
    197
    0
    0
    Ohja hij krijgt 180 ml met 6 schepjes dus ong. 200 ml per fles

3. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    slaapt hij van 9 uur savonds tot 8 uur sochtends?

4. skatje22

skatje22 Actief lid

16 sep 2006
    197
    0
    0
    Jap,

Hij slaapt van ongeveer 21.15 tot 8 uur en dan moet ik hem wakker maken. Weet niet hoelang hij dus zou slapen als ik hem niet wakker zou maken.. hihi

5. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    jeetje mij is verteld niet langer als 9 uur later slapen achter elkaar.. vanwege suiker spiegel :|

6. skatje22

skatje22 Actief lid

16 sep 2006
    197
    0
    0
    Hmm... banner aangemaakt en tja was toch weer wat te voorbarig mijn mijn 4 maanden.

Bedankt voor de tip, ik zal morgen het consultatiebureau dan wel even bellen want ze hadden mij verteld dat dat na 3 maanden geen probleem meer was...

mja dan heb ik nog een probleem want als ik m 's nachts wakker maar dan wil ie 's morgens helemaal voor geen meter drinken!?!

Groetjes

7. Niet meer actief

Jeetje , wat een slaapkoppie :)
    Ik ben benieuwd wat je CB zegt.

8. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    desmond heeft ook een tijdje gehad dat ie om half 11 savonds naar bed ging en pas om 9 uur kwam voor ze eerste fles ben toen ook gewoon overgestapt op 4 flessen als hij er zelf genoeg aan heeft is het niet erg anders komen ze echt wel voor meer.
    maar sinds desmond heel erg verkouden is geweest en ook snachts kwam zitten we weer op 5 voedingen.
    er mag maximaal 10 uur tussen de veodingen zitten is mij vertelt door de arts en concultatieburea en staat ook in veel boekjes.maar weet niet tot hoeveel maanden dat is.

9. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Kaye slaapt ook gewoon van 23:00 tot 11:30 elke dag weer daar krijgt die zijn flesje en dan slaapt die weer verder tot 13:45 dit is zo vast ritme vanaf dat die 2,5 maand was.

Dus hij krijgt dan 11:30 fles dan weer om 15:00 en dan om 18:00 krijgt die een warme prak.
    En dan komt die weer rond 20:00 en 23:00 laaste flesje.

Dus eigelijk krijg kaye er ook maar 4 dan met 180 water en 6 schepjes voeding dus rond de 210 zit ik dan.

10. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    ik zou hem er niet voor wakker maken s'morgens, of het moet echt uit de hand lopen ;)
    en dat van dat suikerspiegel is eig alleen als ze nog heeel jong zijn.

mijn zoontje zat met 4 maanden ongeveer op 4 voedingen, maar wel van 180 of 210 per keer (weet niet pcies meer)
    en s'morgens had hij ook echt honger! ik keek altijd naar de tijd, als hij honger had kreeg hij wat, en meestal zat daar 4 a 5 uur tussen, en als je een keer niet uitkomt, pech dan krijgt ie extra.

11. skatje22

skatje22 Actief lid

16 sep 2006
    197
    0
    0
    Hey hey,

heb het even nagevraagd vandaag en mag mijn kleine man toch lekker laten slapen, ze vinden hem oud genoeg.
    Gelukkig maar want dan behoud ik mijn goede nachtrust en hij is toch ook goed op gewicht enzo..

Alleen nu zit ik nog steeds met de flesjes, maar daar vinden we vast een oplossing voor. Nog tips? graag!

Groetjes

Deel Deze Pagina