eiwit... en nu?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Arri, Jun 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arri

Arri Fanatiek lid

Dec 21, 2007
    2,566
    0
    0
    Dag dames en eventueel heren,

Ik ben gisteren tijdelijk opgenomen geweest in het ziekenhuis met de vraag of ik zwangerschapsvergiftiging zou hebben. alle symptomen wezen dat namelijk uit: duizelig, hoofdpijn, pijnlijke armen, overgeven, misselijk én eiwit in de urine, maar geen hoge bloeddruk. ondanks de normale druk zou het wel zw.vergiftinging kunnen zijn. alles onderzocht in het ziekenhuis, bleek het geen vergiftiging te zijn. helemaal gelukkig natuurlijk! Nu lig ik op bed met een maagwandirritatie (gastritis) en moet nu een week rust houden en medicijnen slikken.
    Ik ben nu alleen nog een beetje ongerust over het feit dat er wel eiwit in mn urine zat. Hoe kan dit? Heeft dit met een de nierfunctie te maken? ik moet donderdag terug voor controle en vraag het dan ook nog na. maar misschien hebben jullie ook nog ideeën of tips.

Groetjes!

2. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Als er een beetje afscheiding in je urine potje terecht komt test je ook positief voor eiwit.

3. VickyS

VickyS Actief lid

Oct 11, 2006
    191
    0
    0
    België
    Ik geloof dat je bij een blaasontsteking ook eiwit in je urine hebt.

groetjes, Vicky

4. Arri

Arri Fanatiek lid

Dec 21, 2007
    2,566
    0
    0
    er was ook nog gecontroleerd op een blaasontsteking. En deze had ik ook niet.
    ik vind het wel een beetje vreemd zo.
    hopelijk was het dan gewoon wat afscheiding inderdaad.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Arri, ik heb precies hetzelfde! Bij mij werd bij 18 weken zwangerschap eiwit gevonden in mijn urine. Geen blaasontsteking en ik had mijn onderkant gewassen voor ik in het potjes pieste. Ik ben nu 20 weken, heb hoofdpijn, ben duizelig, heb zere (tintelende) armen, ben misselijk en geef over. Maar een bloeddruk van 125/75! Ze snappen er niks van in het ziekenhuis. We gaan ervan uit dat het niks is, maar vervelend is het wel. Ik hoop dat het voor ons beiden met een sisser afloopt.

6. Vlindertje S

Vlindertje S Actief lid

Aug 31, 2007
    147
    0
    0
    Ik had vanaf 34 weken een spoortje eiwit in mijn urine, maar omdat dit maar een spoortje was en mijn bloeddruk goed was deden ze er niks mee. Het was ook niet ernstig zeiden ze. Ik moest wel iedere controle urine meenemen, zodat ze konden controleren of het niet meer was geworden. Uiteindelijk is het zo gebleven tot aan de bevalling! Ik weet niet hoeveel eiwit ze in joun urine hebben gevonden?

7. Arri

Arri Fanatiek lid

Dec 21, 2007
    2,566
    0
    0
    de vk noemde het: eiwit +1. Heb geen idee wat dit inhoudt.
    Vlinder84, heb jij ook bloedonderzoek enzo gehad?

het schijnt dat je ook zw.vergiftiging kan hebben zonder hoge bloeddruk. Dus daarom moest bij mij alles gecontroleerd worden. moet nu donderdag terug. en dan controleren ze het allemaal nog een keer...wel spannend!

8. Vlinder84

Ja ook eiwit + 1 hier, heb nog geprobeerd te googelen, maar kon niets vinden! Nee, heb geen bloedonderzoek gehad en ze gaan mijn urine pas weer over 4 weken testen :s Waarom word ik dan niet zo in de gaten gehouden? Mijn moeder heeft zw.vergiftiging gehad en het schijnt dat je dan als dochter meer kans hebt. En dan die symptomen erbij... Word ik echt naar van hoor! Laat je weten hoe het is gegaan bij jou in het ziekenhuis? En sterkte he, hoop dat het donderdag weer normaal is!

9. Arri

Arri Fanatiek lid

Dec 21, 2007
    2,566
    0
    0
    heb je ook die pijn bovenin, vlinder?

De pijn die ik zaterdag op zondag had is gelukkig niet meer teruggekomen. dat was echt heel heftig. wel blijft het gevoelig bovenin. en het valt me op dat als ik daar pijn krijg, ik ook direct misselijk wordt, raar gevoel in mn hoofd krijg en last van mn armen... ik vraag me af of dit allemaal bij een maagwandirritatie hoort of dat er toch nog iets anders aan de hand is... ik maak me toch nog wel zorgen ook al waren ze zondag zo duidelijk.
    gelukkig is al het bijna donderdag en dan ga ik alles nog een keer voorleggen.

Maar kan jij niet bij vk aangeven dat je je zorgen maakt. bij mij was de vk echt heel meelevend en wilde doortesten. als jij je zorgen maakt, is dat voor jou niet goed, voor je kindje niet, maar ook voor de vk niet prettig. je kan hen altijd bellen hoor! daarvoor zijn ze er! (hadden we maar een ander vak moeten kiezen, zei mijn vk!)

jij ook veel succes en ik laat het weten als de uitslag er is!

10. Vlinder84

Nee, ik heb geen pijn onderin. Maar wat jij beschrijft he, dat hoort wel allemaal bij zw. vergiftiging toch?

11. Arri

Arri Fanatiek lid

Dec 21, 2007
    2,566
    0
    0
    ja klopt. maar dat had jij toch ook?
    Ik ben zondag volledig gescreend in het ziekenhuis en twas geen vergiftiging. dus tis best raar. En die pijn bovenin wijten ze nu aan een maagwandirritatie. maar de andere klachten horen daar volgens mij niet bij...
    morgen allemaal bespreken!

12. Arri

Arri Fanatiek lid

Dec 21, 2007
    2,566
    0
    0
    ben terug uit het ziekenhuis.
    alles was goed: kindje lag goed op schema qua groei, de placenta en de navelstreng werden goed doorbloed, dus weer een reden minder om zwangerschapsvergiftiging te constateren. Dus dat heb ik niet!
    eiwit in de urine was geen reden om bezorgd te zijn. ik had namelijk een bepaalde hoeveelheid, wat gewoon toegestaan is.
    de klachten die ik heb moet ik accepteren en horen waarschijnlijk gewoon bij de zwangerschap. komen de klachten terug of vertrouw ik het niet, mag ik gewoon terug komen. gelukkig sta ik nu weer onder de zorg van de vk!
    ik ben vooral blij dat het kindje goed gegroeid is. en er niet onder heeft geleden!

hoe is het bij jou, vlinder?

13. Vlinder84

Wat een supernieuws Arri! Ben je opgelucht? Toch raar hoor, dat het eiwit nu opeens binnen de toegestane hoeveelheid is. Waarom doen ze dan al die onderzoeken?

Hier nog geen nieuws hoor. Maar ik voel me verder wel goed, dus wacht het gewoon af.

Share This Page