Wij willen over twee weken een vakantie boeken naar Turkije en vraag me af of het wel verstandig is om mijn kleintje mee te nemen. Waar ik me zorgen om maak is bijvoorbeeld of het zwembadwater wel voldoende gereinigd wordt daar. Ik durf hem dan eigenlijk niet te laten meezwemmen met ons. We gaan niet naar een 5 sterren hotel, dus de hygiene zal dan wel minder zijn. Ook de hitte lijkt me niet prettig voor hem. Verder slaapt hij thuis, in zijn eigen bedje meestal heel moeilijk sávonds. In een vreemd bedje en land zal het helemaal moeilijk worden voor ons. We denken daarom om hem voor 10 dagen bij opa en oma te brengen. Hij is zo gek op hen dat hij ons helemaal vergeet als we daar zijn, maar ik ben zo bang dat dit maar voor een dagje is. Wat als hij de tweede dag helemaal overstuur is of dat hij denkt dat we hem hebben verlaten en nooit meer terug zullen komen We willen echt graag op vakantie en hebben ons al helemaal erop verheugd, maar ik zit nu echt zo te twijfelen. Wat vinden jullie??
Ik zou hem gewoon meenemen, moet er niet aan denken mijn dochter 10 dagen te moeten missen. Wat als hij of jullie heimwee naar elkaar krijgen? Opblaasbadje meenemen zodat hij daar lekker in kan spelen, onder een parasol zetten en dan valt het wel mee met de warmte. Het is daar aangenamer warm dan hier in Nederland. En bij opa en oma slaapt hij ook in een vreemd huis, vreemd bedje. Je hebt ook hele kindvriendelijke parken in Turkije, ideaal
ik zou hem zeker meenemen! super leuk met een kleintje op vakantie. en als je zo twijfelt over die locatie in Turkijke, kun je dan niet ergens anders heen gaan?
Ik zou of m'n kleintje meenemen, of thuisblijven of...een vakantie elders boeken waar ik wel gerust zou zijn over de hygiënische toestanden etc...
Mijn dochter is ook tien maanden en ik zou haar absoluut meenemen. Wij gaan naar een camping op vakantie, daar plassen de kindjes ook in het zwembadwater en daar kruipt/loopt dochter ook over de grond en eet ze zand en aarde enzo, dat is ook niet hygiënisch. Wat ik wel zou doen als ik jou was, is zelf eten meenemen (potjes) voor je kindje. Dan weet je in elk geval dat dat goed is (ik wil hiermee niet vervallen in de discussie of potjes 'goed zijn voor je kindje' of niet, maar ik bedoel: volgens de regels klaargemaakt enzo, hygiënisch).
10 dagen bij opa en oma brengen? Lijkt mij geen optie hoor. Lekker meenemen, vakantie is voor kindjes ook vakantie, toch! De hele dag met papa en mama, alle aandacht, superleuk juist!
Waarom geen vakantie boeken in een hotel waar ze wel beter met de hygiëne omgaan zodat je kindje mee kan gaan? Of heb je al geboekt, dan houdt het op. Tja, wat zou ik doen: heel eerlijk, ik zou geen 10 dagen zonder mijn kind op vakantie gaan, nog geen 2 dagen zelfs. Maar als jullie je er goed bij voelen om hem achter te laten voor 10 dagen bij opa en oma, dan moet je dat doen.
als je al geboekt heb zou ik je zoontje meenemen, maar misschien had je beter naar een andere locatie kunnen gaan als je nu zo twijfelt!
We hadden nog niet geboekt gelukkig en gaan maar eerst zoeken naar een kindvriendelijk hotel dan. T is wel een goed hotel hoor, waar wij naar toe willen, maar ik weet niet hoe t zit met de hygieneregels enzo. Ik ben sowieso vvan plan om gewoon groentepotjes mee te nemen. Fruit kopen we daar wel. Net ook even bij consultatiebureau geweest om te vragen of hij speciale prikjes nodig heeft, maar dat wisten ze daar niet. hebben jullie wel speciale prikjes gehaald voor het buitenland
Ik snap wel dat je je zorgen maakt je wilt uiteraard het beste voor je kindje en geen risico's nemen. Maar sorry voor mij is het niet eens een issue of mijn kindje wel of niet mee gaat, dat is gewoon vanzelfsprekend. Als het maar bij zijn ouders is, dan is het toch altijd goed? En qua hygiëne, er zijn toch ook andere baby's die daarheen gaan, die worden toch ook niet ziek ofzo? Ik kom net terug uit Griekenland en ik heb mijn zoontje ook niet laten zwemmen maar dit was omdat het water te koud was, dus wel om een andere reden, maar ik heb hem toen in een klein bootje in het zwembad gedaan met zonnehoedje op, en dat was een groot succes!
Turkije is geen derdewereldland en men is zeer bewust van de voordelen van toerisme en dus zorgen ze echt wel goed voor hun gasten! Gewoon je gezonde verstand gebruiken dan kan je kindje gewoon mee. Ik zou me persoonlijk niet echt prettig voelen op vakantie zonder mijn kind maar dat is heel persoonlijk.
nee ik zou hem mee nemen ik moet er niet aan denken om hem bij opa of oma te laten. hoe lief of goed hij met ze om kan gaan
Wij zijn vorig jaar met onze dochter naar Griekenland , zakynthos geweest, ze was toen 11 maanden, ging prima hoor . Ze heeft in zee, in het zwembad en in het badje op het balkon (ter plekke gekocht) gezwommen. Héérlijk.... We hebben alle 3 genoten. Ik denk dat het allemaal wel meevalt met die hygiene... Wij hebben overigens wel bewust voor een redelijk toeristisch gebied gekozen, waar veel engelse komen. Qua gezondheidszorg waren daar dus ook engelse artsen etc. Dat vond ik toch wel een prettig idee. Maar ach, de reisleidster kan ook altijd verder helpen.
dat je alk op het idee komt om je kindje 10 dagen alleen te laten brrrrrrrrrrrrrrr moet erniet aan denken nou mijn kleine ging met 5 maanden al mee daarna met 10 maanden en nu 18 maanden gaan we naar curacao
het zou ook niet in mij opkomen om mijn kind niet mee te nemen, hahahaha, nee dan ging ik helemaal niet op vakantie!
Hier hetzelfde. Samen op vakantie of niet. Mijn schoonmoeder had ons een tijdje geleden een vakantie cadeau gegeven. Voor met zijn tweeën en dan zou zij wel op Frummel passen. Goed voor haar dat ze nog niet geboekt had, wat dat ging natuurlijk niet door . Ze heeft nog niet eens ooit 5 minuten op hem gepast. Laat staan dat ik hem daar 10 dgn ofzo achterlaat. Ze zou het vast wel kunnen, maar laat hem niet zo lang achter. Hoop voor je dat je een beter hotel kunt vinden. En anders maar niet zwemmen. Fijne vakantie iig!!
Ik zou een vakantie boeken die ook geschikt is voor een kindje. Waarom iets boeken wat niet geschikt is?! Ik wil echt niet 10 dagen zonder onze meid op vakantie!
Moeten kinderen voor Turkije en andere Middellandse zeegebieden niet ingeent worden tegen hepatites A?