twijfel buikslapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by edelweiss, Jul 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Mijn andere 2 waren buikslapers en deze eigenlijk ook

Op zijn rug gaat hij niet slapen echt niet hij gaat om zich heen kijken en wapperen.

Op zijn zij rolt hij door op zijn buik echt gelijk.

Op zijn buik slaapt hij dus gewoon 4 uur aan een stuk.

Maar ik vind het dood eng hij is pas 2 weken.
    Hij is heel sterk en legt zijn hoofd netjes om en omin de box durf ik het wel dan ben ik erbij. Maar nu de nachten:(

Wat zouden jullie doen?

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee nooit doen als ze zo jong zijn....

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik wel, hier ook 3 buikslapers.. hier sliepen ze alle drie gewoon niet langer dan 10 min op hun rug. Oververmoeidheid schijnt ook weer gevaarlijk te zijn, dus tja. Hier lagen ze gewoon naast me in hun wieg, op hun buik. Kleedde ze niet te warm, geen warme kamer en goed geventileerd, naast ons omdat dat beter schijnt te zijn en waren sterk in hun nekje, ik was verder niet angstig ook.

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Misschien dat je een zijligkussen kan proberen? Dat hij dan wel slaapt.. Ligt hij niet op z'n rug maar ook niet op z'n buik..

Zou het ook een beetje eng vinden idd.. mijn zoontje is nu 9,5 maand ook een echt buikslaper, maar dat kwam (gelukkig) pas later.

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier de jongste ook. Sliep anders niet. S nachts lag ze in een cosleeper. 1e tijd had ik een lampje zacht aan en bij elk kikje keek ik gelijk.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,740
    7,507
    113
    Female
    Lekker katen liggen. Zeker als hij sterk genoeg is in zn nekje.

7. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Hier ook 2 buikslapers anders slapen ze niet hoor ( of ze moeten super moe zijn en op hun rug in slaap vallen om n n tijdje toch om te draaien )
    Ookal vanaf n paar weken oud.. Zolang ze hun hoofdje goed opzij doen ..

8. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

9. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier wel gedaan. Heb in de kraamweek lang aangemodderd met de oudste met het op de rug liggen slapen. Wat een drama! Kind compleet overstuur en doodmoe, maar slapen ho maar. Alleen op de borst (in buikligging!) sliep ze rustig. Geprobeerd in haar bedje en vanaf toen ging het super. Ze draaide zelf haar hoofdje en was enorm sterk in haar nek dus hebben het toen 'gewoon' gedaan. Stond wel geregeld naast het bedje en zat de halve nacht vanuit mijn bed naar haar te kijken, maar al snel had ik er vertrouwen in dat dit het voor haar was. En nu is ze nog een buikslaper.

Misschien zo'n matje (nannycare etc) dat alarm slaat bij niet ademhalen voor meer zekerheid dat het goed gaat? Is niet 100% veilig en zeker, maar geeft misschien iets meer zekerheid en rust?

10. tikigo

tikigo Bekend lid

Oct 16, 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waarom niet? Als ze zo het lekkerst liggen?
    Onze zoon ligt al vanaf week 1 zo. Hebben een aerosleeper...

11. NienT

NienT Bekend lid

May 12, 2012
    622
    56
    28
    Wij zaten een poosje terug met hetzelfde. Durfde het in de nacht ook niet aan.
    Een aerosleep gekocht en nadat ik het bij mezelf uitgeprobeerd had was ik gerust gesteld.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Gewoon lekker doen. Bevalt hier prima, (alhoewel ze inmiddels ook regelmatig op d'r zij gaat liggen :)).

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Nanny care heb ik bij de eerste gehad dat ding ging om de haverklap vals af. Is ook niet goed voor je gesteldheid hahaha.

Ik ben overdag ook helemaal niet bang of onrustig dan slaapt hij ook perfect maar ik vind het wel eng in de dochter had ik bij de andere helemaal niet

14. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wij hebben ook een dochter die het beste op haar buikje slaapt. Eerst wilde ik er niet aan maar de laatste week laten we haar toch maar op haar buik slapen. S'midags sliep ze gewoon NIET en s'nachts uiteindelijk wel door uitputting, nou dat lijkt me ook niet de bedoeling. Nu we haar toch maar op haar buik doen slaapt ze gewoon overdag. Ik kan er ook niet meer van maken.

Share This Page