Babywalz

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Corinne, 11 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corinne

Corinne Lid

8 jul 2006
    51
    0
    0
    Wij hebben bij Babywalz een ledikantje gekocht met de maten 140 x 70.
    Dat is geen handige maat (een beetje groot) maar dat wist ik niet toen we het bestelden. De meeste ledikantjes die bij Babywalz te koop zijn hebben die maat. Er is er maar één van 120 x 60. (de standaardmaat) en die vonden we minder mooi.

Dit bedje is erg mooi en lekker stevig. Bij dit bedje hebben we ook een bedsetje gekocht, het stond zo leuk op de foto. Dit setje bestaat uit een dekbedhoesje met kussensloop, een hemeltje en een hoofdbeschermer. Inmiddels weet ik dat een hoofdbeschermer niet mag (waarom verkopen ze het dan?) en het het dekbedhoesje mag je alleen een goed passende deken doen (een duodeken), dan kun je het gewoon gebruiken. Maar ik lees ook dat je het beddengoed goed rondom moet kunnen instoppen. Maar als het bedje 70 cm breed is en het dekbedhoesje is 100 cm breed dan kun je het dus niet echt goed instoppen.
    Maar ook met een laken en deken lukt dit niet of je zou het overdwars moeten opmaken.
    Ik heb ook gedacht aan een bedverkleiner maar die wordt ook afgeraden omdat jet het bedje gewoon kort moet opmaken. Maar als het bedje 140 cm lang is, dan is dat toch geen gezicht?
    Weet iemand trouwens wat de maten zijn van een bedverkleiner? Als deze 60 cm breed is, dan heb ik denk ik ook niets aan in een bedje van 70 cm breed.

Wat zal ik nou doen? Moet ik dan toch maar voor de eerste tijd een wiegje gebruiken? Of de kinderwagenbak? Maar ik heb net gelezen dat dat ook wordt afgeraden.

Wat een vragen he? Het is ons eerste kindje en ik heb gewoon heel veel vragen. In een opwelling heb ik dan iets gekocht wat ik heel erg leuk vond maar waar ik dan later weer over ga twijvelen.
    Wie heeft er ideeen of suggesties?

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Dat strak instoppen is niet iets wat perse moet hoor... het kan fijn voelen voor zo'n kleintje maar mijn dochter heeft altijd de dekentjes los over haar heen. Een deken is vast wel zo te vouwen dat ie goed past in zo'n hoesje. In het begin vouw ik ook de deken op een beetje omdat je 'm dan nog super kort opmaakt maar ze groeien zo snel dat voor je het weet liggen ze halverwege het bed.

Hoofdbeschermer mag wel maar in NL wordt het afgeraden ivm verstikkingsgevaar, in België zie je het wel heel veel, misschien is het in Duitsland (Babywalz is Duits) ook wel een gewoonte (?) Geen idee.

Dat het geen gezicht is maar net wat je gewend bent. Het belangrijkste in mijn ogen is de veiligheid dus ik maak het gewoon onderin op (overigens voor je het weet schuiven ze heel het bed door en ga je misschien over op een slaapzak en maakt het niks meer uit waar je je kind legt. Ik ben in ieder geval nooit begonnen aan dingen als een bedverkleiner en ook nooit spijt van gehad.

Je kan een wiegje gebruiken... is maar net wat je fijner vindt. De nieuwe beeb gaat hier gewoon meteen in zn ledikant. Vind ik net zo fijn en practisch. Een wieg zou fijn zijn misschien als Puk eerst bij ons op de kamer zou slapen maar dat wil ik niet (kan ik niet slapen door al die kreuntjes en piepjes), verder heeft het voor mij geen toegevoegde waarde.

Hopelijk kan je hier wat mee...

3. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    In Duitsland heb je inderdaad andere maten. Daar is 140 x 70 cm standaard. Maar ik neem aan dat ze ook beddengoed hebben die daar bij past.
    Trouwens zover ik weet is het ook niet goed om een dekentje in een dekbedhoes te stoppen.
    Gina

4. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik heb dan wel een gewone (NL) standaard maat van bed, maar ik maak het bedje ook kort, dus overdwars op. En dat ziet er ook niet echt supermooi uit, maar daar gaat het niet om, toch?

5. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    precies Kiz

het gaat om de veligheid van je baby
    er is veel onduidelijkheid van hoe je nu een ledikantje moet opmaken
    de één zegt dit de andere weer dat

mijn 2 oudste hebben in een ledikantje geslapen hoog opgemaakt met een ledikant verkleiner
    het gaat erom dat je baby niet onder de dekens/dekbed kan verdwijnen

Caitlin haar bedje heb ik gewoon kort opgemaakt en haar jawel let op ;) "dekbedje"overdwars ingestopt

gebruik je een dekbedje zorg dan dat je kleintje niet te warm ligt, dus cv aan is uit den boze
    is zowiezo niet goed voor een mens :)
    dus ook niet voor je kleintje
    ventileer goed dus als je kleintje niet in bedje ligt lekker het raam open

er zijn zelfs ziekenhuizen waar ze dekbedjes gebruiken op de kraam
    dus zo slecht kan het toch niet zijn toch?
    en verboden al helemaal niet want dan moeten ze die dingen gewoon niet mogen verkopen

maar zorg dat je kleintje niet onder de dekens kan verdwijnen en goede ventilatie van het kamertje
    dan gaat het helemaal goedkomen :)

succes

6. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Volgens mij is er niks mis met een dekentje in dekbedhoes. Heb ik ook 3 mnd gebruikt (totdat ik een slaapzakje ging gebruiken). De kraamzorg heeft de kamer gecheckt en vond het gewoon prima.
    Met een echt dekbed moet je nog even wachten, dat mag nog niet.

7. Corinne

Corinne Lid

8 jul 2006
    51
    0
    0
    Natuurlijk is veiligheid voor je kindje het belangrijkste. We hebben dus een deken in een dekbedhoesje (duodeken). Het dekbedovertrekje heb ik overdwars opgemaakt zodat het kort opgemaakt is. In de lengte kun je het dek niet overal rondom instoppen.

De stang van het hemeltje hebben we iets anders vastgemaakt waardoor het hemeltje iets meer over het midden van het bedje hangt.

En ik ben er zo erg tevreden over.

Deel Deze Pagina