Is het echt noodzakelijk om alle babykleertjes te wassen? Ik vind het nml een beetje zonde. Na 1 keer wassen is toch het nieuwe eraf (dat vind ik tenminste bij m'n eigen kleding ook altijd). Ik dacht zelf om alleen de onderkleertjes te wassen maar de jasjes en vestjes niet. En wat kan het gevolg zijn als je de kleertjes niet wast?
Je kind zal er niks van krijgen maar ik vnd het wel zo fris... wie weet wie allemaal aan die kleertjes hebben gezeten. Wassen kan dan gewoon op 30graden en beter zonder wasverzachter (of die van neutral... ik gebruik gewoon azijn, werkt ook super!)
Eigenlijk moet je je eigen kleren ook van tevoren wassen. Voor ze in de winkel komen worden ze met redelijk chemisch spul gewassen en dat is niet goed voor je huid. Bovendien gaan vlekken er beter uit als het een keer gewassen is.
Ja ik denk alleen al omdat iedereen er met zijn handen aan heeft gezeten... Maar zou wel even wachten tot aan het einde...anders heb je ze als de kleine er is al zeker 3x gewassen (mijn eigen ervaring )
Ik heb ook alle baby kleding gewassen. Het is net wat de andere zeggen misschien hebben veel mensen wel de baby kleding aan geraakt.
Ja, ik zou ze wassen. Ik heb vandaag ook alles gewassen. Ook wel weer schattig, al die kleine kleertjes aan de waslijn. Gina
Alles wassen, dat heb ik gedaan. Vind het wel zo fris. Ik was mijn eigen nieuwe kleding ook eerst, want het luchtje vanuit de winkel vind ik vaak raar en chemisch
zeker alles wassen, hebben mensen met hun misschien wel gore handen aan gezeten, en in vond het ook leuk om te wassen, aan de waslijn hangen, strijken.
Ik heb ook alles gewassen. Ook dekentjes, lakentjes, hyfrofieldoeken. Het schijnt dat in nieuwe spullen stoffen zitten waar het huidje van de beeb allergisch op kan reageren.
Ik zou zoiezo alles eerst wassen, dan weet je tenminste ook zeker dat het schoon is. Nu ik hier lees over chemisch stijfsel ga ik dat helemaal doen. Mijn baby vind ik toch belangrijker dan het nieuwe wat van kleertjes af is als je ze een keertje wast.
nou ik was eerst niet echt van plan om alles te gaan wassen, of eigenlijk stond ik nog in twijfel... tot dat ik vannacht na een verjaardag thuis kwam en op elke trap trede een babykleertje lag.... wat bleek, wij hadden de kast even op de overloop gezet ivm verven van de babykamer en onze poes(en) vonden het wel even heerlijk om in de kast te kruipen en tussen de kleertjes te gaan slapen... (zonder ze daarna weer netjes op te vouwen ) dus nu MOET ik alles wel gaan wassen...