hoi, zoals er al staat..ik snap het niet meer wat er nu allemaal is..zal wel een lang verhaal worden 24 weken (zwanger): ik had een controle bij de verloskundige en ik voelde me vaak niet lekker dus gaf het gelijk door. ze ging aan me buik voelen en vond me baarmoeder al heel erg hoog zitten (op 27 weken) dus ze stuurde me door voor een groeiecho 25 weken: ik kreeg een groeiecho. daar kwam uit dat zn hoofd en buik 1,5 week voorliepen, de rest van zn lichaam liep 'op schema' 27 weken:controle VK. ik gaf aan dat ik me nog steeds niet lekker voelde. ze vond ook dat ik te snel, te veel was aangekomen en me buik stond nu al op 33 weken. om die reden ben ik gelijk doorverwezen naar de gynaecoloog die middag. ik heb een ctg gehad en een echo. conclusie: kindje liep 2 weken voor. ik moest worden getest op suiker 29.3 weken: vandaag de uitslag van de GTT, die was helemaal goed. oorzaak van me beroerd voelen; onbekend (?) maar goed ik kreeg dus weer een echo net. kindje is al op 32 weken met zn hoofd en buik, dus loopt al 2,5 week voor nu! maar nu het rare van dit hele (lange..sorry) verhaal. zn armpjes&beentjes staan op 27,5 week..die lopen dus achter..ik snap er niks meer van. ik vroeg is het een afwijking ofzo? eigenlijk niet eens serieus, alleen kreeg ik toen ineens geen antwoord! hij wilde dat er toch nog beter naar gekeken werd. nu moet ik woensdag 4-8 naar voorburg toe voor een prenatale screening (daar ben ik ook geweest met 20 weken)...ik wete het gewoon niet meer....wat is er nou aan de hand?..of is er niks? ik vind het zo raar. hoe kan het 1 nou zo voor lopen, en de rest zo achter..ik word helemaal gek van mezelf nu! groetjes
Hai meid, Wat naar dat je eigenlijk helemaal niet goed bent geïnformeerd dus. Het kan natuurlijk zijn dat er nu echt nog niets te zeggen is, dat ze eerst nog echt goed moeten kijken om te bepalen of er nou wat mis zou kunnen zijn. En dat ze je dan niet bij voorbaat onnodig ongerust willen maken. Maar ik snap wel dat je ongerust bent hoor, jij weet tenslotte niet wat zij weten en bent afhankelijk van hun informatie! Is het een idee om morgen nog eens te bellen, vertellen dat je je erge zorgen maakt, en vragen of je nog eens gebeld kan worden door de gyn die je heeft gezien voor wat uitleg van wat ze er nu van vinden? Succes ieg, sterkte, Babel
Ik zou mijn VK of gyn opbellen en vragen om uitleg, ook al hebben ze het misschoen (goed) uitgelegd, soms kan zoiets toch langs je heen gaan *dus neem ook iemand mee zonder hormonen hihi* bij ons is het altijd andersom ik moet het mijn man nogmaals uitleggen omdat die niet echt oplet op zulke momenten omdat ie meteen gaat stressen.. Geloof me als hun geen reden tot bezorgdheid zien dat zou ik dat als jou zijnde ook niet zijn. Ik geloof dat het buikje het slechte te meten is (omdat dat weefsel is en geen bot) hoofd en bovenbeen zijn makkelijk, kan zijn dat ie gewoon iets groter hoofdje heeft (onze zoon had in verhouding dat ook altijd) en iets kortere beentjes) lijkt gewoon op zijn pa, die is 196 cm maar heeft dezelfde broeklengte als mij (of zelfs korter en ik ben 183 cm) niet alles hoeft natuurlijk perse "gelijk" te zijn. SUCCES!!!
Hoi, ik snap wel dat je je zorgen maakt, maar bij ons was het precies hetzelfde en er is toch echt een heel gezond jongetje uitgekomen hoor!!!
Ik zou het ook es navragen. uiteraard is er voor alles een berekening, van dit moet zo lang zijn en dat zo groot enzo. Mocht er echt iets mis zijn, zouden ze dit toch wel zien op een echo.
jaa ze kunnen in voorburg beter kijken, beter apparatuur geloof ikk. daarom wil de arts dat ik daar heen ga om te kijken wat er nu aan de hand is. en vanwege vakantietijd was er volgende pas een plekje vrij dus ik moet even geduld hebben. maar ja makkelijker gezegt als gedaan groetjes
ons buikje loopt ook ruim twee weken voor, hoofdje achter en benen normaal. en ik ben in het ziekenhuis onder controle, men vindt alles prima.
Bel even met je vk en vraag haar om uitleg. Ook al ben je nu onder behandeling van de gyn ze wil je vast wel even te woord staan.
Ons kindje loopt ook voor op de groei. Het valt in de catogorie "grote baby's". Heb een uitgebreide 20-wekenecho gehad bij een Arts Prenatale Diagnostiek en zij was eigenlijk heel positief over de groei. Niks loos.. Ben benieuwd wat er uit de extra screening komt.
hai hier een beetje het zelfde maar krijg verder geen onderzoek bij mij zijn de beentjes 33 hoofd 38 en buik 36 ben zelf 37... heb me veel zorgen gemaakt en nog wel hoor maar ze zeggen ook dat de echo's niet helemaal betrouwbaar zijn+ de week ervoor waren de benen 32 hoofd 35 en 34 en 35 buik dat is 1 week geleden dus in 1 week na 3 weken erbij met het hoofd dus ik neem t niet zo nauwkeurig meer. hoop dat er voor jou duidelijkheid komt!!
hoop dat alles goed komt, ik vergeet nooit dat een verloskundige eens mat en dacht dat eef twee weken achterliep en toen kwam de gyn erbij en die draaide de kleine een beetje zodat ze beter lag en toen liep ze 3 dagen voor! het is een schatting.. Maar ik kan me voorstellen dat je je druk maakt en die hormonen maken het er niet beter op! veel succes!
vriendin van mijn had ok verschillende metingen bij de echo en beentjes/armpjes verschilde 3 weken met hoofd en romp. uiteindelijk is ze bevallen van een zoontje met dwerggroei. verder gewoon kerngezond
Had het bij je andere topic al gezet... Hier dus bij de laatste meting in dec. 2009 een hoofdje dat 4 weken voorliep, lijfje 2-3 weken voor, beentjes 1-2 weken achter! Gyn verblikte of verbloosde niet en maakte helemaal geen problemen (behalve dat ik dan met een geplande ks zou moeten gaan bevallen, aangezien onze oudste dochter een kleiner hoofd had en toen ook al niet paste!) Uiteindelijk is ze geboren bij 38w+2d met 3910 gram, 53 cm en hoofdomtrek van 38cm! Nu groeit de rest lekker bij en het hoofdje maar minimaal. Hoofdomtrek is nu zo;n beetje 42, want normaal is voor een baby van 6 maanden! Lijf is lekker bijgegroeid en beentjes blijven iets korter (maar dat hebben wij allemaal....korte pootjes, langer bovenlijf!)
nou ik hoop ook maar dat hier alles goed zit..ik moet a.s woensdag langs bij het ziekenhuis voor (opnieuw) een echo..ben ook wel zenuwachtig, van mij mag het nu al woensdag zijn! groetjes
nou ik ben geweest vandaag...alles is helemaal goed!!! ja hiuj loopt nog steeds heel erg voor dus ik moet bij de gynaecoloog blijven, als ie té groot word gaan ze hem iets eerder halen. maar zn dijbeen is loot niet achter, hij loopt juist op schema. zn armen en benen staan op 30,5 weken en zn buik & hoofd lopen gewoon voor. niks aan de hand dus. hij hoort gewoon bij de 10% die erg groot is volgens de arts zo dus nu ga ik echt nog even genieten van de laatste weken!!! ben helemaal blij en gerustgesteld groetjes