Babyweegschaal???

Discussion in 'De babyuitzet' started by Jeal, Mar 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jeal

Jeal Actief lid

Mar 2, 2009
    305
    0
    0
    Mijn vriend is er van overtuigd dat hij een speciale 'babyweegschaal' nodig heeft. Ik heb dit echter nergens gelezen en er eigenlijk ook niemand over gehoord. Ik dacht dat de kraamverzorgster wel zo'n ding bij haar zou hebben.

Ik snap de redenatie van mijn vriend wel. Hij zegt namelijk dat de kraamverzorgster na een aantal dagen weer weg is.. en we dan de baby niet kunnen wegen ivm de hoeveelheid voeding die de baby moet hebben.....

Hoe wogen jullie je baby's?

2. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Als het goed is heeft je kraamverzorgster er 1 bij zich. Dus die hoef je niet aan te schaffen.
    Als je kindje goed drinkt en aankomt is er ook geen reden om er een aan te schaffen voor de periode als je kraamverzorgster weer weg is.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De kraamverzorgsters hebben er steeds vaker 1 . Maar ook niet altijd. Je kan hem altijd huren van de thuiszorg. Maar vaak is het niet nodig. Als je kindje gewoon goed eet, plast en poept, dan merk je wel dat je kindje groeit.
    Bij twijfel kun je altijd eens op het consultatiebureau gaan wegen en meten.

4. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

Mar 19, 2010
    2,399
    0
    0
    De kraamverzorgster heeft er inderdaad 1 bij zich. En als zij weg is en je bent benieuwd naar zijn gewicht dan kun je meestal 1 x per week naar het speciale weeguurtje van het consultatiebureau. Volgens mij organiseren de meeste consultatiebureaus dit. Erg handig en hij wordt dan altijd met dezelfde weegschaal gewogen.

5. claire1978

claire1978 Actief lid

Jan 5, 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoi Jeal,

In principe hebben jullie inderdaad geen weegschaal nodig.
    Ik ben zelf kraamverzorgster en heb m'n eigen weegschaal altijd bij me.
    Tot op de laatste dag wordt de kleine gewogen en daarna neemt het consutatiebureau het over, al is dit periodiek.
    Tijdens de kraamtijd wordt er ook dagelijks bijgehouden hoeveel 'natte' luiers de kleine heeft en wat het gewicht is (niet schikken hoor, een baby valt bijna altijd de eerste dagen af) Mocht je na de kraamtijd twijfelen over het gewicht, dan zijn er hier 2 weegmomenten per week bij het consutatiebureau.
    Ik weet niet of dat trouwens in het hele land zo is!
    Ik begrijp de twijfel wel, maar jullie kunnen altijd nog besluiten om tijdens of na de kraamtijd een weegschaal te huren bij bijvoorbeeld een zorgwinkel. Ze zijn nieuw behoorlijk prijzig in de aanschaf, vandaar.

Als ik een tip mag geven dan zou ik in ieder geval als ik jullie was wachten tot (na) de kraamtijd en denk dat jullie in deze week leren vertrouwen op jullie intuïtie.

Succes met jullie zwangerschap, het gaat allemaal goedkomen!

Groetjes Claire

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Onze kraamzorg had er ook eentje bij zich.

Maar omdat ons jochie in het ziekenhuis erg was afgevallen, en net weer begon te groeien toen we naar huis mochten hebben we er ook eentje gehuurd bij de thuiszorg (dat was met 6 dagen). Gewoon om zeker te weten dat de kleine goed verder groeit.
    Na 3 weken hebben we de weegschaal weer weggebracht. We konden aan zijn lijfje wel zien dat hij goed groeide. En je kunt hier 2 keer per week bij het CB langs om te wegen.

De kraam vond het in ons geval ook wel een goed idee, maar normaal raadde ze het af. Een kindje groeit nou eenmaal niet elke dag even hard. Maar als je een weegschaal thuis hebt leg je ze er vaak toch dagelijks op. Beter is om te kijken hoeveel ze per week groeien. En daarvoor kun je prima naar het CB..

7. Jeal

Jeal Actief lid

Mar 2, 2009
    305
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Dat geeft weer wat helderheid.

Groetjes Jeal

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ook hier had de KV een weegschaal bij zich. Heb alleen na drie of vier weken wel een digitale weegschaal gehuurd bij de plaatselijke apotheek. Ons schatje bleek toen uiteindelijk in al die tijd maar 200 gram te zijn gegroeid..... heb ivm het wonen in Duitsland geen recht op consultatieburozorg.... en in Duitsland ga je maar eens in de zoveel weken langs bij de kinderarts.
    Dit was dus meer voor onze eigen geruststelling. Toen ze boven de vijf kilo was, heb ik m weer ingeleverd.

Bij een evt volgend kindje, dan zal ik direct zo'n weegschaal in huis halen. Kostte me 1,50 p/w huur.....

9. Miss Moneypenny

Miss Moneypenny Fanatiek lid

Feb 17, 2009
    1,354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Als je toch overweegt om een weegschaal aan te schaffen heb ik hier een betaalbaar adresje voor je....
    Baby weegschaal

10. UmmKais

UmmKais Actief lid

Nov 11, 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad even afwachten tot na de kraamweek. Als je je gewoon op je gemak voelt en je kindje heeft genoeg natte luiers dan vind je het misschien prima zonder. Maak je je toch zorgen of hij/zij wel genoeg aankomt dan kun je er heel gemakkelijk eentje huren bij de thuiszorg.

Wij hebben er 1 gehuurd nadat Kais in het ziekenhuis was opgenomen ivm stille ondervoeding. Kostte 80 cent per dag of 5 euro per week dus dat valt reuze mee! Heb m ook maar 2 weken nodig gehad, daarna ben ik nog 4 weken lang iedere week bij het CB gaan wegen.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Onze kraamverzorgster had echt geen weegschaal bij zich hoor? Wij hebben er 1 gehuurd bij de borstvoedingswinkel. Ik vind het voor de eerste 2 weken wel een aanrader omdat ik toen zo onzeker was overal de hoeveelheid voeding die zoonlief binnen kreeg. Vooral omdat hij reflux had en de helft er weer uit gooide. Maar na die 2 weken deden we er niets meer mee. Ik zou het dus even aankijken, zo'n ding is zo gehuurd.

12. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Bij ons had de kraamverzorgster ook een weegschaal bij haar.. Inmiddels zie ik ook aan mijn kleintje dat hij goed is gegroeid. Maar idd ook aan de hoeveelheid poep en plasluiers weet ik dat hij het goed doet..

Bij ons in de gemeente heb je ook vaste weegmomenten van het cb..

13. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij hadden er ook 1 gehuurd bij de kraamzorg........wist niet dat de kraamverzorgster er zelf ook 1 had! (was nog niet bij de oudste!)
    Tessa was teveel afgevallen na haar geboorte, dus wij hebben nog een week of 3 gewogen en hebben 'm toen teruggebracht.
    Wij kunnen 2x per week naar het weeguurtje op het CB en je ziet echt wel if het goed gaat of niet!

14. Jeal

Jeal Actief lid

Mar 2, 2009
    305
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reacties. Ik had er inderdaad nog niet eens bij stil gestaan dat je zo'n weegschaal ook gewoon kunt huren natuurlijk.

Share This Page