Deken ?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Esthers, Mar 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esthers

Esthers Bekend lid

Jul 7, 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Dat een deken van een pasgeboren baby uit katoen moet bestaan, dat wist ik maar mag er helemaal geen fleece inzitten of andere materiaal?Ik zag ze namelijk in het wibra krantje staan en ik wil nog een deken op maat maken voor in het wiegje en kinderwagen.En ze zijn zo goedkoop dat het echt de moeite waard is om ze te vermaken!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Is dat geen dekbedje in het krantje van Wibra?

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Ik denk dat fleece niet mag omdat het niet ademt. Maar voor een reiswiegje lijkt me dat geen probleem. Ik neem aan dat ze niet de hele tijd in de reiswieg liggen toch en je bent erbij....

4. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Heb idd ook een dekbedje gezien in die folder. En die zou ik zeker niet kopen want daar zitten kunstvezels in waardoor ze niet ademen en stuwing kunnen veroorzaken.

Fleece deken is ook geen aanrader maar kan eventueel wel in de kinderwagen omdat je daar zicht op je kindje hebt. Maar ik zou hem zeker niet in het wiegje gebruiken omdat hier ook weer kunstvezels in zitten.

5. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

Ik heb dus gisteren zon klein dekentje gekocht, ging er ( stom ) van uit dat t katoen was. Voelde en zag er t zelfde uit als dekentje dat ik van de prenetal heb.
    Net ff gaan kijken, en 100 % polyester!!

Dat is dus niet goed? Slecht zelfs??
    Deze week dus maar ff terug brengen? Jammer want was precies goede maat voor de wieg en ook goedkoop

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja daarom vroeg ik het ook.

7. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

die ik heb gekocht is geen dekbedje maar een dekentje....
    Maar zie nu ook in de folder online dat t idd fleece heet.
    Breng hem eind van de week dus terug.

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb via marktplaats voor in t ledikant eerst een wiegendeken erbij gekocht.. Daar slaapt Gijs nu, met nog een gewone ledikantdeken onder.. past prima..

Fleese ademt niet, katoen wel.. Heb ook "dekentjes van vroeger" maar na t wassen zo statisch als maar kan.. Vast geen katoen dus.. dus maar weer terug in de kast, voor noodgeval...

9. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    oh,ik lees dit dus net te laat.
    heb vandaag bij de wibra 2 gele dekentjes gekocht,en wist dus echt niet dat er in een wiegje geen fleece mag:$:$...
    noem het dom,maar dit was totaal onbekend voor mij.

mag ik ze wel in de maxi cosi gebruiken,wandelwagen of gewoon buiten mocht het wat frisser zijn??
    ben in juni pas uitgeteld van de eerste hoor,dus ik heb nog ff.

groetjes petra

10. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    ik heb dus ook een gele en een witte, maar ik gebruik ze gewoon (op eigen risico dan maar). mijn zoontje is geen babietje meer, bijna 7 maanden ligt daarbij ook nooit volledig onder zijn dekentje dus dan moet het kunnen.

11. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    fleece kun je gewoon beter echt niet doen, het is ook snel veel te warm. Ik zou ze terugbrengen.

12. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    misschien een eigenwijze vraag,maar wat als ik ze apart hou voor de wintermaanden,in de wandelwagen????
    of gewoon maar gebruiken in de hondenmand;).....kheb 2 honden,dus terugbrengen hoeft neit..

13. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik wist helemaal niet dat je persee katoenen dekentjes moest hebben.

Zijn deze dekentjes ook zo zacht als de fleece dekentjes?

14. Seth77

Seth77 Actief lid

Jan 1, 2010
    160
    0
    0
    Holland
    Dit hoeft niet perse, hier is onlangs een ander item over geweest o dit forum. Uit onderzoek is gebleken dat juist opmaken van het bedje veel belangrijker is dan het materiaal van de deken. Als fleece echt onveilig zou zijn dan werd het binnen de EU/ Nederland ook echt niet verkocht. Zeker niet door de grote winkel(s)(ketens).

15. Esthers

Esthers Bekend lid

Jul 7, 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Ik heb hem uiteindelijk dus niet gekocht.Ik had er geen lekker gevoel bij...

Share This Page