Hoi allemaal. Misschien is dit een hele stomme vraag. Maar stel hem toch Las net hier ergens over kindje mee naar buiten en dat dat pas kan als de kleine weer op geboortegewicht is. Mijn vraag dus : wegen jullie de kleine met een speciale babyweegschaal? Of gewone weegschaal en dan in je armen houden? Heb helemaal geen babyweegschaal gekocht. helemaal ook niet aan gedacht
Er bestaan geen stomme vragen hoor meid! In de kraamweek komt de VK de baby een paar keer wegen, om de andere dag bij ons. Meestal zitten ze na een week wel weer ongeveer op het geboortegewicht! Iman is van 2760 bij geboorte naar 2220 gegaan daarna 2640 en toen boven de 2760.
Maar hoe wordt de beeb gewogen dan? Vraag ik me ook wel af, ook wij hebben geen weegschaal gekocht :s
meestal zijn ze binnen de kraamweek wel weer op geboorte gewicht hoor..Heeft je kraamhulp dat dan niet geroepen. Staat vast in haar rapport!
De vk brengt een weegschaal mee. Zo'n zak waar de baby in komt te hangen en die hangt ze aan een haak. Dit is bij mij thuis:
wauw, dat is een makkelijk ding Bedankt voor je antwoord Sweetangel ! Dus ik neem aan dat een babyweegschaal niet echt nodig is om te kopen? ( ook niet na die ene week?)
Nee hoor meid, ik zou er persoonlijk nooit 1 kopen! Op de meeste CB's kun je ook extra langsgaan om te wegen als je je zorgen maakt, maar anders worden ze sowieso standaard om de 4 weken gewogen op het CB!
Mijn kraamverzorgster had hem bij zich. Omdat Quinn erg viel afviel hebben wij er bij de thuiszorg 1 gehuurd tot hijw eer op geboortegewicht was.
oke, bedankt voor het antwoord Ben er blij mee dat het niet nodig is om er een te kopen ! Zag dat die dingen nog behoorlijk wat kosten En zo te lezen kan ik er dus ook een lenen bij de thuiszorg (mocht het nodig zijn). Scheelt ook weer
Bij mij heeft de VK Mitchell nooit gewogen. Onze kraamverzorgster had inderdaad ook een weegschaal bij zich. Niet zo een met een zak, maar een soort grote keukenweegschaal.
Ik heb een weegschaal gekregen. Was een paar maanden geleden te koop bij de blokker met dukaten. Vraag me ook een beetje af wat ik er mee moet, haha, maar wie weet ga ik hem wel heel vaak gebruiken, gewoon voor de lol
Wij hebben zo'n weegschaal toen gehuurd bij de thuiszorgwinkel. Heel handig was maar iets van 1 euro per dag. En ze zitten weer heel snel op het geboortegewicht hoor!
Bij mijn eerste kindje zijn er een aantal dingen fout gegaan. Toen hebben we na 1 week een weegschaal gehuurd (bij de apotheek dacht ik) en daarmee wogen we iedere keer voor de bv en na de bv. Zodat we goed wisten hoeveel hij binnen kreeg. Dit omdat hij in de eerste paar dagen meer dan 15 % was afgevallen (10 % is max) en hij klaagde nooit als hij te weinig kreeg. En ook niet als we bv een voeding zouden overslaan. Hij was al klein geboren en ook iets te vroeg. Nu hebben we voor de zekerheid een weegschaal gekocht (zelfde als een paar weken terug bij de blokker te krijgen was). Maar idd bij ons deed de vk ook na een paar dagen even gewicht wegen met zo'n zak.
Bij mijn eerste kindje zijn er een aantal dingen fout gegaan. Toen hebben we na 1 week een weegschaal gehuurd (bij de apotheek dacht ik) en daarmee wogen we iedere keer voor de bv en na de bv. Zodat we goed wisten hoeveel hij binnen kreeg. Dit omdat hij in de eerste paar dagen meer dan 15 % was afgevallen (10 % is max) en hij klaagde nooit als hij te weinig kreeg. En ook niet als we bv een voeding zouden overslaan. Hij was al klein geboren en ook iets te vroeg. Nu hebben we voor de zekerheid een weegschaal gekocht (zelfde als een paar weken terug bij de blokker te krijgen was). Maar idd bij ons deed de vk ook na een paar dagen even gewicht wegen met zo'n zak.
En als kraamzorg weg is en je kindje is op gewicht, dan kan je wekelijks (als je dat persé zou willen) naar het inloopspreekuur van het CB, soms 2 ochtenden en 1 middag op bepaalde tijden, dan kan je je kleine daar laten wegen, als je je zorgen zou maken of ze wel goed doet drinken (met name bij BV)