Hoi, Ik heb een vraagje, heb afgelopen vrijdag(nu 4dagen geleden) mijn mirena spiraal laten verwijderen. Ik ben maar een heel klein beetje ongi geweest en het was meer bruin. Ik heb continue een kriebelent gevoel door me lichaam, heel de dag de hik en moet heel veel plassen ook voel ik af en toe een lichte druk in mijn onderbuik. Kan dit betekenen dat ik zwanger ben? wat is jullie ervaring?
Ik denk dat het gewoon door het verwijderen van de spiraal komt, ik heb ook mirena spiraal gehad, en had de 1ste dagen na verwijderen ook een raar gevoel in mijn lichaam.. Dus ik denk dat het gewoon door de verwijdering komt, anders zou je zwanger zijn gewoden terwijl je de spiraal had?
Het is mogelijk omdat ik in dezelfd week nog geknutselt had met mijn vriend, want zaadcellen kunnen 4-5 dagen overleven en het was 3 dagen voor verwijdering,maar heb je kinderen? zo ja hoelang duurde het voordat je zwanger was?
Marjo, ik heb 'm vorige week woensdag laten verwijderen. Ik ben wel ongesteld geworden (of onttrekkingsbloeding of wat dan ook) de dag erna. Nu is het bijna over denk ik. Leuk om erover te kletsen . Hoe lang heb jij 'm gehad? Wat jij omschrijft had ik toen ik na tien jaar stopte met de pil. Op de hik na dan. Ik schuif het maar op afkickverschijnselen van alle hormonen...
Ik heb mijn spiraal bijna 3 jaar gehad. Ik heb een spiraal genomen, omdat ik veel antibiotica kuren had. De reden dat ik het liet verwijderen was dat ik heeeeel veel eetbuien had, vaak sjaggo was 5 x per jaar het gevoel had dat ik zwanger was en veel puistjes. Ik ben nu bijna 7 jaar samen en wil dolgraag zwanger worden. Maar denk dat ik het nu niet ben, nadat ik jullie verhaaltjes heb gelezen Hoop dat ik snel zwanger ben
De reden dat ik m'n cyclus afwacht na het verwijderen van de Mirena, is omdat ik dan weet wanneer mijn eisprong ongeveer is en wanneer ik ongesteld zou moeten worden. Dan zit ik ook niet in de onzekerheid. Deze maand dus nog aan de condooms. Ik hoop ook dat je snel zwanger bent! Je weet het nooit, het zou zomaar kunnen. Werd je voor het verwijderen van de Mirena ongesteld? En voordat hij erin zat, had je toen een regelmatige cyclus?
Ik ben met mijn spiraal 2,5jaar niet ong. geweest. Eerste half jaar onregelmatig. Voor mijn mirena was het ook onregelmatig, dus helaas is het geluk hebben. bij jou is het dus wel regelmatig? en tijdens je spiraal??
Ik werd vroeger (op 15 jarige leeftijd) altijd ziek als ik ongi moest worden, dan lag ik 4 dagen op bed, kon ik niks niet op en neer. Toen aan de pil gegaan, helaas na +/- 5 jaar kreeg ik last van het klussen samen met mijn toen nog vriend (nu ondertussen man). Dus ben ik doorgestuurd naar het zkh, allerlei onderzoeken gehad, was niet zo een hele leuke dokter, dus ging niet heel soepel. Maar uiteindelijk geconcludeerd dat de pil bij mij niet meer ging werken, het veranderde heel mijn hormoonhuishouding, dus geen zin meer in klussen , nauwelijks vocht zeg maar, dus ging pijn doen, dus toen niet heel veel gedaan , gata het toch een beetje stroef in de relatie. Toen terug naar de ha, en die zei waarom neem je geen spiraal, dus toen een spiraal genomen, deze heb ik 3 jaar gehad, ik werd toen nauwelijks ongesteld, maar soms wel! Verder was alle lust weer terug , dus dat is wel heel erg fijn ! Verder toen mijn spiraal verwijderd werd , komen er natuurlijk weer hormonen vrij. Dus ik denk dat het komt omdat de spiraal verwijderd is, en dat je cyclus weer even op gang moet komen, ik heb wel een vrij regelmatige cyclus, heb in het begin bij het verwijderen ook bijna geen bloed verloren, een week later ongeveer werd ik toen ongi. Wij hebben nog geen kinderen, zoals je in het verhaal hier boven al wel begrepen hebt denk ik, haha... Wij zitten nu in ronde 7! Maar dat is bij iedereen verschillend, kan bij jullie al in ronde 2 of 3 raak zijn! Dat licht aan allerlei verschillende oorzaken, dus gewoon er voor gaan, en probeer je niet te druk te maken!!!
Ik sluit me helemaal aan bij anoniem. Het spannend vinden en er dus heus wel mee bezig zijn is niet erg, maar maak je niet te druk. Ik had ook wel last van "het zo spannend vinden" toen ik stopte met de pil vorige keer, maar gelukkig had ik niets om me druk om te maken, in ronde 3 was ik zwanger. Nu stap ik er dus een stuk relaxter in, hoewel ik er maar vanuit ga dat het vast wat langer duurt dan de eerste keer. Mijn cyclus was redelijk regelmatig met Mirena het afgelopen half jaar. De eerste drie maanden absoluut niet. Voordat ik zwanger werd van de eerste was mijn cyclus precies 25 dagen.
Ik ga me niet meer druk maken het komt toch vanzelf! Alleen hoop ik dat ik nu met regelmaat ongi ben. zoiezo alvast bedankt voor het delen van jullie ervaring, en suc-6. Ik wacht gewoon af
Olée, ongesteld ! Nu gaan we écht beginnen. Het heeft maar 22 dagen geduurd in plaats van 25. Ik blijf de 25 maar even aanhouden voor het gemak.
Dacht 6 november mijn Nod te hebben, maar de rode duivels zijn al gearriveerd. Gelukkig een stuk kortere cyclus dan vorige keer. Op maar ronde 3!
Ik 6aug mirena spiraal laten verwijderen, erg pijnlijk,erna bloed verlies maar effe ernaar weer echt ongesteld,nu dus derde maand in met knutselen,deze dagen voel ik pijn in mn lies, soort ongesteldheid,en bijna elke dag wel knutselen dus hoop nu op goeie afloop, zou natuurlijk snel zijn.