Indeling Babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Loki09, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Help, mama is in de stres geschoten ;). Wegens omstandigheden gaan wij de babykamer naar een andere ruimte verplaatsen en daar beginnen we eer daags mee. Over de vorige babykamer kon ik maanden denken hoe ik het wilde maar deze wordt eer daags al gemaakt dus is er enige haast bij ;). Om te voorkomen dat ik spijt krijg hoop ik wat goede tips te krijgen. Hieronder wat feitjes:

* De maten van de meubels staan erbij, het is globaal geschetst dus niet op schaal, ook de precieze maten van de kamer zijn het niet maar dit is een goede schatting.
    * In de linkerhoek zit een raam, deze heb ik vaak open staan voor de ventilatie, het liefste zou ik daar het bedje niet te dicht bij hebben ivm tocht. Wel hangt er deels een gordijn voor.
    * Boven de commode komen blokken te hangen
    * Minimaal 1 muur wordt grijs met een muurtekst er op, liefst in de buurt van het bedje. Een 2e grijze muur (of fuchsia) is een optie.
    * Ik zou graag nog een stoel en het badje op standaard in de kamer hebben staan, een beetje logisch ingedeeld.

Barst los :D

2. fafje

fafje Niet meer actief

je kan in mn album kijken, volgens mij is het bij ons hetzelfde

ik heb het nu al een tijd helemaal veranderd, bedje staat nu als je binnen komt gelijk rechts, (dus zoals jouw plaatje linksonder)
    en de kast bij binnekomst recht voor je...
    Dit gedaan omdat baby helemaal in het donker hetliefst slaapt, en zo komt er geen licht bij hem

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Heb totaal geen teken/inzicht talent maar poging 1 leverde dit op :D:)

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik zou ongeveer zoals Mmarianne doen alleen zou ik het bed daar waar de kast staat neerzetten .

5. fafje

fafje Niet meer actief

Zoals marianne zegt HAD ik het, staat in mn album..

en zoals nikki zget HEB ik het nu

maarja mn kindje sliep sowieos eerst 5 mnd bij ons op de kamer snachts...overdag wel daar..maar ook vaak genoeg nog in zijn kinderwagen die ik dan in zijn kamer zette

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Tegen 1 muur de commode en de kast, aan de muur daar tegenover het bedje.
    Dan heb je naast het bedje nog plaats voor een mooie stoel.

is het badje niet makkelijker in de badkamer? Best zwaar hoor...

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik had eerst voor onszelf ingedachte om het bedje tegen de overliggende wand (van de deur) te zetten.
    Maar mijn moeder had wel een goede tip, als je 'm (bij jullie dan) gelijk links van de deur neer zet, dan kan je even om het hoekje gluren en in het bedje kijken of alles goed gaat. Dan hoef je niet heel de kamer door. Wij gaan dat nu waarschijnlijk ook doen.

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bedankt allemaal voor jullie tips!

Mmarianne:
    Hou optie is ook wat ik in mijn hoofd heb. Alleen twijfel ik nog om de commode en het bedje om te draaien..

Fafje:
    Uk ligt voorlopig ook nog lekker bij ons op de kamer. Als het aan mij ligt nog heel lang (al denkt vriendlief daar anders over, grom).

Marloes:
    Ja badje wordt grotendeels gebruikt in de badkamer maar daar kan ik hem ivm ruimte gebrek niet standaard kwijt dus vind het wel gezellig als deze op de babykamer kan staan. Ook gebruik ik soms de tummytub (past op hetzelfde standaard) en dat gaat weer wel makkelijk op het kamertje, zeker omdat daar ook de commode is. Toch bedankt voor je advies!

Zeehondje:
    Klopt heb ik ook in mijn hoofd gehad, ik zit dan alleen met de gedachten "Is dat wel "Feng Chu". Klinkt een beetje zweverig :p Maar ik kan me voorstellen dat een kindje niet prettig ligt als het de deur niet kan 'zien', zelf vind ik dat ook geen fijne gedachten ;)

Deel Deze Pagina