leren fietsen op bakfiets

Discussie in 'De lounge' gestart door Jalea, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik ben wel even benieuwd, wie er een 3wiel-bakfiets hebben, en hoe lang het duurde voordat je het onder de knie had?
    ik vind het wel euh... alsof je opnieuw moet leren fietsen! (en heb het dus nog niet onder de knie)

2. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ik heb nu een jaar of 4 een 3-wiel bakfiets van Babboe.
    in het begin moest ik heel erg wennen, zeker met bochten en kuiltjes, had steeds het gevoel dat ik om zou vallen.
    maar dat is nooit gebeurd en ik was er ook snel aan gewend.
    alleen moet je goed oppassen, is mij bijna een keer gebeurd, ik reed veel op de bakfiets, en ja dan kan je blijven zitten met je voeten op de trappers bij het stoplicht, maar dat moet je dus niet doen met een gewone fiets, je snapt waarom hihi

3. Charduin

Charduin Nieuw lid

15 feb 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf een 2wiel bakfiets, maar ook gereden op een 3wiel (Babboe) en het is inderdaad even wennen (allebei hoor). Ik heb wel eerst geoefend met een lege bak en daarna pas één voor één de kids erin. En ik kreeg tijdens de opendag van Babboe ook nog tips hoe ik moest sturen. Kijk eens op de site van Babboe, daar staan ook instructiefilmpjes op hoe je het beste kunt fietsen en bv ook keren!

4. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ik kan het nog steeds niet.Moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet meer durf hoor.
    Misschien toch maar weer eens gaan proberen,is ook wel goed voor mijn conditie.

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hier inmiddels behoorlijk gewend :d tis toch wel geweldig (met trapondersteuning, joepie!)
    wij hebben een 3wielbakfiets met sturende wielen, dat fietst denk ik veel makkelijker dan een babboe. je moet wel rekening houden met hoe je de bochten neemt, maar hij kiept absoluut niet zomaar om als ik de bocht verkeerd neem oid zoals je veelvuldig online leest.
    ook kun je doordat het sturende wielen zijn, een stuurfoutje behoorlijk goed corrigeren, en kun je best strak de bochten nemen, als je dat durft (ik neem ze nog wel voorzichtig)
    doordat het een hobbyproject is hebben we er (nog) geen regenhuif oid bij, maar gezien de leeftyijd van onze kids denk ik ook dat ik ze sneller een regenjas aan doe

Deel Deze Pagina