hallo ik ben nieuwsgierig naar de leeftijd van de baby wanneer ie kan zitten, ik hoorde dat er veel verschil in zit , de ene baby ontwikkelt zich natuurlijk sneller dan de andere onze meid van 7 maanden oud probeert zo nu en dan al zelf te gaan zitten als ze bij ons op schoot zit,probeert ze haar voetjes te pakken en ze loopt 2 maanden voor, met wat betreft omrollen van de buik naar ruggetje hoorde pas bij 8 ,9 maanden hoorden we op het CB van de week hoe zit dat bij jullie baby's ? met het zitten wanneer groetjes van Summer
Volgens mij rollen veel kindjes al eerder van buik naar rug, hier iig wel. En zitten pas sinds zo'n 3/4 weken echt goed zelf. Ze probeerde het idd ook al een paar maanden als ze bij ons zat, maar dan vooral met haar buikspiertjes en zo gaat ze nu niet uit zichzelf zitten.
Met bijna 6 maanden bleef mijn zoontje goed zitten als je hem wegzette, zelf gaan zitten deed hij met 8.5 maand. Hier omrollen van rug naar buik met 4 maanden en terug met 6 maanden.
Geen kind is het zelfde, maar omrollen doen ze gemiddeld tussen 4 en 7 maanden. Mijn zoontje draaide van rug naar buik met 2,5 maand maar terug pas met 6,5 maanden. Het verschilt heel erg dus. Wat zitten betreft geldt het zelfde, ze doen het lekker in hun eigen tempo. Overigens moet je een baby nooit leren zitten. Zitten doen ze pas als hun rug daar sterk genoeg zit, daar moet je zeker niet mee oefenen.
Thirza blijft sinds een maand zitten nu, als je haar neerzet. Ze ging al eerder zelf zitten als ze bij ons op schoot tegen ons aan geleund zat, maar ze is een vroege Omrollen van rug naar buik deed ze met 5 mnd, terug doet ze de laatste tijd af en toe, vaak meer per ongeluk dan dat ze het echt zelf doet: daar is ze laat mee en volgens onze WVK was het wel apart dat ze wel van rug naar buik doet, omdat dat veel moeilijker is... Tja, 't is een nieuwsgierigje, onze dame, dus alles waarmee ze haar blikveld kan vergroten, doet ze. Ze trekt zich nu sinds een week ook op als we haar bij haar handjes pakken... kan ze NOG MEER zien,
Die van ons is helemaal een gek gebakje want die rolde van buik naar rug met 4 weken en nu net van rug naar buik dus met 5 maanden haha. Zitten wil hij ook al zelf maar dat lukt maar heel kort en dan valt hij om. Hij is heel sterk in zijn lijf dus hou mij vast voor wat er komen gaat haha van mij hoeft het allemaal niet zo snel hoor in 1 week rolde hij van rug naar buik en krijgt hij tandjes dus met zitten mag hij nog even wachten maar ben ook benieuwd inderdaad wat "gemiddeld" is
die van julie is wel erg snel ja Rosalie rolde van haar buik naar haar ruggetje drie weken terug omrollen van haar rug naar buik deed ze toen ze toen ze 5 maanden was gr Summer
Hier omrollen van buik naar rug met 4 maand en andersom met 7 maand. Zitten doet ze al een hele tijd, vanaf een maand of vijf, maar zelf rechtop gaan zitten lukt haar nog niet.
Mijn zoontje zat goed op schoot toen hij vijf maanden was en kan ook zelf op de grond zitten sinds dat hij zes en een halve maand is. Dat kan hij nu echt goed, hij kan lang stevig zitten, zelf weer wegkruipen en weer gaan zitten. Hij gaat ook zelf staan sinds ruim een week. Sinds een paar dagen stapt hij zelfs een beetje om de bank heen. Maar hij is erg vroeg begrijp ik...
fae zit vanaf haar 6 maanden ongeveer stevig. Omrollen daarentegen, kan ze pas vanaf 9,5 maand . Ze vond liggen vreselijk . En zittend zat ze heerlijk te spelen.
Vera wilde met 2,5 maand continu zitten op schoot, ze begon 'situps' te doen. Ze trok zichzelf op tot zit. Nu kan ze al een paar weken 'los' op schoot zitten. Gisteren zag ik dat ze ook helemaal los op de grond kan zitten, steunend met haar handjes voor zich op de grond... Maar ik weet niet of ik haar dit wel al moet laten doen. Van rug naar zij rollen deed ze met 3 maanden, met 7 weken van zij naar buik. Dus we dachten dat ze wel snel helemaal van rug naar buik zou rollen, maar dat doet ze nog steeds niet!!! Van buik naar rug rollen kan ze ook alleen nog maar als haar armpje goed ligt , vanaf 4 mnd
Zoontje kon zelf gaan zitten met even meer dan 7 maanden, ging staan met bijna 9 maanden en loopt nu de hele kamer rond mits hij maar houvast heeft (dus ook aan de hand). nu= 11 maanden Van buik naar rug rolde hij met bijna 4 maanden en van rug naar buik een maandje later. Dat kindjes pas met 8 - 9 maanden zouden rollen vind ik erg laat.
Hoi. Ons zoontje rolde van buik naar rug met 5 1/2 maand en nu kan hij al stukjes kruipen en hij is nu ruim 7 maanden. Dat is zo'n leuk gezicht dat kleine inie mini mensje dat de wereld ontdekt