hi, Onze grote kleine vent slaapt al van jongs af aan 'slecht'...hij slaapt nu wel redelijk door maar wordt standaard om 5.00 wakker. Hij is dan echt klaar met slapen... Zijn 'middag'slaapje (slaapt 1 keer) is dan vaak al om 10.30 omdat hij dan al bekaf is...(slaapt dan 1,5 uur) Nu hoorde ik dat een vroeg ochtendslaapje ook te maken kan hebben met het vroeg wakker worden... Zal het helpen om dit te verlaten? Iemand anders nog tips?
Heeft altijd slecht geslapen. Soms even tot 5.30-6.00 geslapen maar later nooit. Gaat er om 7.00 in want is dan echt moe en slaapt overdag 1 keer 1,5 uur.
Hier helpt het niet om later een dutje te doen. Wakker om vijf, dutje om tien, en dan redt hij het perfect op anderhalf uur slaap tot half acht.
Je zou het altijd kunnen proberen. Dan ga je om 10.30 nog even naar buiten en iets actiefs doen en leg je hem om 12 uur op bed. Wie weet helpt het. Als hij in de ochtend wakker wordt kan je hem dan niet weer neerleggen en zeggen dat hij nog even moet slapen? Het is dan ook nog donker. Misschien protesteert hij even maar dat zou ik voor lief nemen. Vind 5 uur echt heel vroeg. Of wat speelgoed in z'n bedje zodat hij zichzelf nog even kan vermaken?
Wat lastig. Mijn zoontje heeft van 17 tot 19 maanden ook weer even moeilijk gedaan met slapen. Vooral inslapen was een probleem. Maar goed, ik was toen hoogzwanger dus wellicht had dat er wat mee te maken plus daarvoor sliep hij wel altijd klokje rond. En nog bij je in bed nemen om 5 uur?
Hier in de ochtend flesje melk, schone luier en draait zich nog ff 1.5 uur om, al of niet na nog ff spelen met dr knuffies in bed (wat de ene keer heeeel stilletjes gaat de andere keer met luid enthousiast kabaal). Dan pakt ze nog wat extra slaap erbij en draait ze de rest van de dag prima. Doe ik dat niet dan is t halverwege de dag oorlog in huis want middag slaapjes slaat ze liever over terwijl ze dat dan echt niet redt. Heel soms dat ze wel graag naar bed wil, maar dat is nu bijvoorbeeld omdat ze hardstikke druk is met leren lopen. In normale fases zonder extreme nieuwe dingen krijg je dr niet in bed, ja soms in de middag na een lange wandeling buiten in de kou en dan binnen lekker een warme slaapzak in.