Zulke hoge koorts bij doorkomen tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirwar, 5 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Dewi heeft op dit moment bijna 41 graden koorts..Zou dit kunnen komen door tandjes? Je ziet nog niks ofzo, ja alleen een beetje een 'bolling' waar de ondertandjes straks komen..

Maar kunnen ze daar zulke hoge koorts van krijgen?

2. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo Mirwar,

Hij kan wel koorts hebben van doorkomende tandjes, maar dit is wel erg hoog... Neem anders even contact op met je huisarts. Dan weet je het zeker. Griep heerst ook erg op het moment, dus wellicht is het een combinatie.

Succes! Kari

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Mirwar, ik zou toch even de arts bellen, ik heb ooit deze vraag gesteld aan de kinderarts en die zei dat meer dan 38,5 voor tandjes eigenlijk niet kan.

Misschien idd een combi zoals Kari zegt.

Heb je al een verkoelend badje geprobeerd om de koorts te laten dalen?

4. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb Dewi een zetpilletje gegeven en ze ligt nu lekker te slapen. Heb net even gevoeld en ze voelt nu gewoon weer normaal, heb haar dus ook weer lekker toegestopt. Heb haar bij t op bed leggen nl niet te warm toegestopt.

Het was trouwens ook wel gek want haar hele lijfje begon te gloeien...ik had haar op den duur in haar romper met lange mouwen en een maillo'tje..meer niet..en de mouwen opgestrookt..en toen zagen we dat haar armpjes ook helemaal gloeiend rood waren! Heel vreemd...En haar wangetjes en 1 oor waren ook gloeiend rood. Vandaar dat ik ook dacht aan tandjes. Maar haar armpjes waren net zo gloeiend rood als haar wangetjes...

Morgen maar even extra in de gaten houden....

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik zou haar wel even wakker maken, 4 uurtjes na de zetpil, om te kijken of de koorts niet weer heel erg stijgt. Ik vind het voor tanden ook erg hoog. Misschien inderdaad een combi.

6. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Lijkt me vrij sterk dat ze zulke hoge koorts krijgt van tandjes. Klinkt eerder alsof ze echt een virus te pakken heeft. Hoop dat ze snel beter is! Beterschap!

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    bij tanden kunnen ze wat verhoging krijgen maar mogen ze in principe geen koorts krijgen. Bij 41 graden zou ik toch de ha even bellen hoor.

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hoe gaat het nu? Nog steeds zo'n hoge koorts?
    Misschien heeft ze een flinke oorontsteking? Mijn dochter heeft nu 2 keer zo'n hoge koorts gehad en allebei de keren oorontsteking.
    Van tandjes heeft ze nog nooit koorts gehad, hooguit wat verhoging.

9. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Heb gister meerdere keren bij Dewi gekeken op bed en toen ging t gelukkig weer hartstikke goed! geen koorts meer, heb haar niet wakker gemaakt ze sliep nl heeerlijk (ze snurkte erover ;)) en ze voelde niet meer warm.

Vorige week zondag had ze ook al zo'n dag dat ze de hele dag koorts had...en zo snel als t komt zo snel is t ook weer weg..:(

Maar goed toch maar even in de gaten houden ...nog geen spoor van tanden in elk geval nee ;)

10. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Nou dinsdag weer met haar naar huis gegaan van de creche (ik werk daar, zij zit er 1x in de week) ivm koorts.
    Vanmorgen werd ze wakker...allemaal vlekjes..bultjes..blaasjes..Ik ga er dan ook maar vanuit dat t waterpokken zijn! kan niet missen! Vandaar dus de koorts de afgelopen tijd denk ik!

11. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

zo hoog had esmee geen koorts.. het hoogste was 38,7... daarna zt er ineens een stukje tand door haar tandvlees...

12. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ja, ik ken een kindje wat 40 graden plus had bij het doorkomen van kiezen..maar tandjes? mmm..Maar het kan dus wel want dat jongetje had verder niets. Hou het maar goed in de gaten.

Succes, M

13. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen

Ja maar ben er dus al achter: waterpokken....;)

14. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Ach gos, de kleine schat.
    Is zo zielig als een kleintje zo ziek is.
    Heel veel sterkte en beterschap met de waterpokken.
    Ik hoop voor haar en jou dat ze snel weer helemaal opgeknapt is!

15. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Dankjewel meid! Het gaat tot nu toe best aardig moet ik zeggen...misschien heeft ze de vervelendste periode dus al gehad...Maar ja die waterpokken kunnen behoorlijk jeuken en een kind van 3 kan dat makkelijk aangeven maar ik heb geen idee wanneer Dewi jeuk heeft! :(

But so far so good dus ;)

16. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Dat is inderdaad ellendig ja, dat ze het niet kan aangeven.
    Maar denk dat je het wel merkt hoor als ze erge last heeft, dat ze dan wat huilerig zal zijn of zo.
    En misschien is het ergste inderdaad al achter de rug nu.

Ik kan vanwege mijn gips helaas niet zelf naar de kinderkamer lopen om te kijken hoe het spul heet dat ik voor de jeuk gekocht had voor mijn dochtertje, maar zal het manlief als die terug is van zijn werk vanavond eens vragen. Heeft hier goed geholpen in ieder geval.
    Ik laat het nog wel weten, oké?

Deel Deze Pagina