Babyzwemmem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door grasspriet84, 30 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Hier gestart met 12 weken en meneer vond heerlijk, tismook wel meer voor de moeders om te wennen in begin maar uiteindelijk vond meneer na 3/4 weken thuis badderen ook heerlijker

2. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Onze meid vindt badderen (nu nog in de tummytub, maar daar zal ze niet heel lang meer in passen) heerlijk, daarom gaat mijn man ook met haar babyzwemmen. En om iets samen te doen. Baby massage of muziek op schoot is ook leuk om samen met je baby te doen. Of inderdaad gewoon lekker thuis knuffelen of spelen op een kleed. Voor je kindje is alles bijzonder, daarvoor hoef je niet per se iets 'georganiseerds' te doen.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Even over babyzwemmen - om wat dingen toe te lichten/verduidelijken:

De startleeftijd van babyzwemmen is een gemiddelde, maar hangt uiteindelijk af van het zwembad waar je gaat zwemmen. En dan van de watertemperatuur.
    Er zijn baden waar je vanaf 8 weken mag zwemmen; daar is het water dan erg warm (denk : 35/36 graden) .
    In baden van 32/33 graden, kan je kindje goed beginnen met 3 a 4 maanden.

Een baby raakt gewoon gemakkelijk onderkoeld. En daarbij vergt zwemmen heel veel energie (o.a dus door het op temperatuur blijven) . Thuis maak je het badje niet voor niets 38 graden. In het zwembad is dat veel kouder. Zet zelf je thermostaatkraan maar eens op 32/33 - dat staat toch niet zo lekker.

Het voordeel van babyzwemmen: je zwemt met 'lotgenoten' ;) . De juf heeft tijd voor je om je te helpen in het water en ziet regelmatig nieuwe ouders.
    Soms zorgt het zwembad voor extra dingetjes: box - aankleedkussens - die er anders niet zijn.
    Sommige zwembaden geven deze les in een warmer bad, wat voor vrijzwemmen niet toegankelijk is.
    Je wordt in de gaten gehouden qua veiligheid.

Maar oke; voor je zelf: Bij twijfel: Ga eerst eens aangekleed bij een les kijken. Dan weet je wat je te wachten staat, qua drukte, qua omgeving.
    En wat anderen al zeiden: Neem iemand mee die op de kant blijft en na de les jouw kindje aan kan kleden. Dat geeft jezelf een hoop rust en verder heb je dan een vertrouwd iemand bij je ter ondersteuning en bij twijfel/onzekerheid.
    Als je in de buurt woonde zou ik je uitnodigen om een keer te komen zwemmen met me :)
    Babyzwemmen is heerlijk en juist met die hele kleintjes is het zó mooi hoe ze kunnen genieten.
    Bad en zwembad is een heel verschil. En dat kan 2 kanten op werken...

De genoemde tub voor thuis, zou ik zeker uitproberen, eventueel gewoon al met een emmer. En dan hoeft er echt niet veel water in. Je kindje vult de emmer zelf al een heel eind... De jongste hier geloof ik vond de tub ook erg fijn.
    Tot een maand of 6/7 ging ze er zelfs in (shantala tub) als ik haar snel even alleen wilde badderen. Het scheelde een hoop gesjouw met water, één zo'n emmer... en ze vond het heerlijk.

4. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Babymassage heb ik ook aan gedacht. Ik had me opgegeven bij een instantie maar dat ging niet door, omdat ik de enige aanmelding deed. Kon het wel individueel, maar dat is behoorlijk duur. Ik ga daar nog eens over nadenken.

Bedankt voor alle tips! Ik ga nog even wachten met afzwemmen en de tummy tub eens proberen. Kijken of T dat fijn vindt.
    Als ik met T ga zwemmen dan ga ik dit eerst met iemand samen doen. Mijn man wilde dit ook wel doen. Hij is gek op zwemmen en ik niet zo, maar wil graag iets leuks met de kleine man doen. Alleen wandelen en thuis blijven, wordt ook zo saai.

5. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Dat met die temperatuur had ik nog niet eens aan gedacht! Wat dom zeg. Onder de douche hebben we het water op 38 graden staan en dat vindt hij heerlijk. Ik weet dat het zwembad hier in de buurt een warm bad heeft van 33 graden. Dus dat zal nog te koud voor T zijn. Daar zullen ze babyzwemmen waars doen voor oudere kindjes ivm de temperatuur.
    Een keertje kijken is ook een goed idee. Dank je!

Deel Deze Pagina