Hoi dames, Mijn zoontje is 6,5 mnd en slaapt op zijn buik. Hij draait in bed steeds om naar zijn rug en slaapt dan niet. Gelukkig doet hij dit snachts niet. Overdag dus wel met als gevolg dat hij steeds maar kort slaapt. Ik zie aan hem dat hij moe is en als ik hem er uithaal dan is hij na een half uur weer mopperig en moe. Weer naar bed brengen heb ik al geprobeerd en hij slaapt dan ook niet. Kan ik hier ook wat aan doen? Wil niet dat hij oververmoeid raakt.
Niks aan te doen. Hier doet dochter het ook in haar slaap in de nacht en word er regelmatig wakker van.
Overdag oefenen met draaien, zodat hij leert hoe hij weer terug kan. Verder is het een fase waar Je gewoon door moet.
Ja hier moet je idd even doorheen, was hier precies hetzelfde! Ook een buikslaper, maar hij heeft een tijd gehad dat hij steeds naar zijn rug rolde en kon dan de slaap niet vatten. Ik bleef naar boven lopen om hem weer terug te draaien. Hier viel hij (meestal) wel weer in slaap als ik hem terug op zijn buik draaide. Je moet er even doorheen denk ik, hier hebben we er nu geen last meer van...
Ja, hij ligt in een slaapzak maar dat is alleen savonds. Overdag in zijn kleertjes en stop ik hem strak onder de dekens. In de ochtend vind ik hem ook altijd op zijn rug dus met een slaapzak doet hij het ook. 😕 Ik draai hem ook altijd terug, maar dan slaapt hij ook niet meer. Vandaag was echt een drama. Zo vermoeiend. Normaal is hij max twee uurtjes wakker en nu was hij na twee uur ook moe, maar ging niet slapen. Steeds omdraaien! Toen hij de fles kreeg, viel hij in slaap en heeft een uurtje geslapen. Vanaf 16:00 uur hetzelfde verhaal. Toen ik hem om 18:45 uur de fles gaf, viel hij in slaap. Het gekke is dat hij het in de box niet doet. Ik leg hem dan ook op zijn buik maar dan rolt hij gewoon niet terug. Van rug naar buik draaien doet hij zowel in de box als in bed niet. Heb al van alles geprobeerd om het te stimuleren, maar hij doet het niet zelf. Dus dacht dan komt het vanzelf wel. Hij ligt wel op zijn zij te spelen. Leg wel eens speelgoed net wat verder weg; hij probeert te draaien maar het lukt niet. Dan ligt hij maar op zijn rug naar het plafond te staren😎
Hoe dan? Heb al geprobeerd: Speelgoed net buiten bereik Hem laten omrollen door vast te houden aan mijn vinger (dan doet hij het wel) Liedjes zingen waarbij ik hem heen en weer beweeg, zodat hij de beweging leert. Heb je nog meer tips voor me?
Op zijn buik op het aankleedkussen, deken er strak omheen en dan met kussen en al in bed leggen? Dan zal hij niet meer kunnen omrollen lijkt me en hopelijk slaapt hij dan beter.
Lekker op je grote bed leggen en hem omrollen, wat je ook zegt door hem te laten vasthouden aan je vinger. Maar gewoon elke dag paar minutjes mee te spelen.
Het is een fase.. "bijna" elk kindje gaat daar doorheen. Hier was het op der buik draaien en niet terug kunnen. Ik zou mijn kind niet gaan "vastleggen" met dekens oid maar gewoon even doorbijten en em telkens terug draaien
Vastleggen op het verschoningskussen zou ik niet doen. Veel kussens hebben een plastic bovenlaag en zijn dus niet ademend. Naast dat datgevaarlijk kan zijn als hij op zn buik ligt, kan het er ook voor zorgen dat hij te warm wordt onder zn dekens.de wamte kan dan immers niet weg. Hier was het ook een fase waar ze door moesten. En toen het terugrollen wel eindelijk lukte, lukte het nog niet altijd in bed. En zelfs daarna was het soms nog een probleem. Maarmet de tijd ging het steeds beter.
Nu heeft hij het vannacht ook gedaan. Teruggedraaid en na een kwartier viel hij in slaap. Toen om kwart over vijf wakker want hij had honger. Heel apart, want dat doet hij sinds acht welen oud al niet meer. Fles gegeven en tot zeven uur geslapen. Net om 9:00 was hij erg moe. Weer hetzelfde verhaal. Ben na vijf minuten naar boven gelopen, gedraaid en weggelopen (schreeuwde moord en brand), toen na tien minuten naar boven gelopen. Zelfde verhaal. Na ruim een half uur is hij in slaapt gevallen. Hopelijk slaapt hij nog even. Sorry dat ik klaag hoor meiden, maar dit alles met de ptss die ik heb; is dit zo rot. Zit de hele ochtend al te janken en weet niet waarom 😢
Is ook irritant meid! Knuffel voor je! Helaas inderdaad wel iets waar zowat elk kind weleens mee te maken krijgt. Hier vond ik dat ook zo irritant. Paar keer per nacht terugleggen, en werk 4 dagen, was er ook wel klaar mee. Na een paar weken kon ze ineens zelf weer van buik naar rug en toen nergens meer last van gehad. Nu ligt ze in alle mogelijke houdingen in bed, het hele bed door
Dank je wel. Ik hoop dat hij snel weer terug kan rollen. Misschien zit hij ook in een sprongetje. Hij is nu 28 weken. Hij slaapt ineens minder dan ik van hem gewend ben. Overdag steeds maar een uurtje. Normaal is hij maar twee uur wakker en nu zie ik wel aan hem dat hij na twee uur moe is, maar weigert om te gaan slapen en rolt steeds om. Of het is andersom kan ook. Na drie uur wakker zijn is hij doodop en heeft dikke wallen onder zijn ogen en gaat dan eindelijk slapen. Helaas is hij dan na een uur weer wakker.
Vreselijk die periodes, heel herkenbaar! Helaas blijft het terugkomen En dan is het ineens van de een op de andere dag over, bizar altijd.
Ik heb nu twee langwerpige kussens aan de zijkanten van het ledikant. Ze zitten vast. De kleine kan zich zo niet omdraaien. Heb er eerst wel tien minuten bij staan kijken of hij die kussens niet lostrok en dat het over zijn hoofd kwam! Dit gaat nu goed. Toch slaapt hij voor zijn doen nog kort. Vanmorgen van 9:00-10:00 11:30-12:30 14:30... ik verwacht dat hij zo wakker wordt. Tegen 19:00 gaat hij de nacht in en slaapt tot 6:00. In totaal krijgt hij best veel slaap, maar kan het kwaad dat het elke keer uurtje zijn? Ik hoorde namelijk dat een kindje het eerste uur lichamelijk tot rust komt en het het volgende uur pas geestelijk. Als dat zo is, rust hij niet helemaal uit. Kan dat kwaad?
Lijkt me niet hoor. Dafne heeft regelmatig dat ze maar zo kort sliep/slaapt. Nachten ong hetzelfde als bij jou. Ontwikkelt zich prima.
Die kussens zou ik niet doen, wat nu goed gaat kan over een paar dagen fout gaan. En hij slaapt wel overdag toch? Hier hadden We dit gedoe bij de oudste met 4 maanden, soms sliep ze een dag niet of echt heel weinig. Komt vanzelf weer goed, even geduld De oudste sliep tot 6 maanden maar 4 kwartier per keer, maar wel de hele nacht door, dus in totaal is dat genoeg.