Mijn kindje van ruim 5 maanden kan al een week niet poepen. Heb het gevoel dat het hem behoorlijk dwarszit, maar weet niet zo goed wat we eraan kunnen doen. Hebben het al met een thermometer op proberen te wekken, maar dat help niet. Hij krijgt nu alleen nog de fles en dus nog geen vast voedsel. Iemand tips? Alvast bedankt!
Heb je al johannesbroodpitmeel door zijn voeding gedaan? Dat helpt tegen verstopping. Weet alleen niet of nu ook helpt, omdat het al zo lang vast zit.
Wat je zou kunnen doen is zijn melkflesje met wat extra water verdunnen. Hier heeft het geholpen. Groetjes Jessy
Ons mannetje had hier ook last van. Wel wat jonger, maar toch. De huisarts vertelde dat we moesten proberen even de temperatuur op te meten. Dit prikkelt de darmen. Als dit niet zou werken, dan een paracetemol. Met deze 2 dingen zou zo goed als zeker de ontlasting moeten komen en dat was ook zo. Maar je kunt natuurlijk altijd zelf even de huisarts bellen om te vragen hoe of wat.
iets laxerends geven zoals sla olie in de fles doen of een beetje sinaasappelsap laten drinken. en anders wat er al gezegt werd even de ha bellen. wie weet krijgt je kindje er wat voor zelfde geld zit je kindje zo erg verstopt dat het niet poepen kan.
Bedankt voor alle tips. Ik ga zo inderdaad even met de HA bellen. Als ik een goede tip krijg, zal ik het posten, wie weet heeft er iemand nog iets aan .
Bij mijn kindje hielp een beetje olie door het flesje,succes gegarandeerd! Wel beetje opletten als ze dan poept,het is dan echt mega-veel!
Ben benieuwd of je huisarts nog nieuwe tips heeft. Julian heeft tot nu toe bij elke verschoning een poepbroek gehad, maar nu al sinds gistermiddag niet meer. Ben benieuwd wat me straks te wachten staat... Als je paracetamol geeft, doe je dat dan om de darmen te prikkelen of doet de werkzame stof van de zetpil in dit geval ook iets? Gewoon even nieuwsgierigheid hoor. Ik ben zelf niet zo'n pillenslikker namelijk. Alleen als het echt moet.
Ik zou eerst de HA bellen als hij al een week niet heeft gepoept. Sanne kon/kan ook altijd moeilijk poepen. Ik had alle huismiddeltjes al geprobeerd maar niets hielp. Ik heb van de huisarts Lactlose gekregen, dit hielp gelukkig wel. Johannesbroodpitmeel werkt bij de een laxerend en bij de ander verstoppend, bij ons was nl het 2e het geval. Rooibosthee had ik ook geprobeerd, Sanne kreeg er alleen enorme krampen van, verder niets. Dus helpt ook niet bij iedereen. Ben benieuwd wat de huisarts zegt.
Nou, net de HA gesproken en die heeft inderdaad Lactulose voorgeschreven. Ga het zo even halen en vanavond aan hem geven. Hoop dat het gaat werken, mannetje heeft er echt last van. Bedankt voor alle tips!
Hahaha! Ja inderdaad. Is mooi dat dat er dan een oplossing voor is, maar goed, ik wil niet weten wat er uit komt als je kindje een week niet heeft gepoept! Heel veel succes!
Sterkte ermee, de lactulose zal vast helpen! Hier werd het poepen een groot probleem juist door het johannesbroodpitmeel (nutriton). De gouden tip die ik kreeg was het masseren van het buikje: 2 of 3x per dag masseer ik Nathans buikje een paar minuutjes (met de klok mee). Ik weet niet hoelang je de lactulose mag blijven gebruiken, maar anders kun je dit wellicht nog eens proberen. Ik moet zelfs oppassen dat ik niet te lang masseer want anders kan ik 'm 2x per dag in bad stoppen... (Olie door de fles werd me trouwens sterk afgeraden omdat dit in het lichaam opgenomen wordt)
Bedankt voor de tip! Ga ook proberen te masseren. Ik hoop dat het gaat lukken vanavond. Vind het zo zielig voor hem .
Ohja en wat ik zelf niet gedaan heb omdat het niet meer nodig was (Nathan poepte inmiddels): het masseren van de anus (met een billendoekje ertussen) schijnt ook nog wel eens te helpen.
Als je de thermometer gebruikt doe je er dan ook vaseline aan? dat deed ik ook, dat hielp erg goed. Maar mijn zoontje bleef problemen houden met de stoelgang ben met hem naar een osteopaat geweest en het is nu prima :-D ik hoop dat het spul van de arts gaat helpen, weet hoe het is een baby die niet kan poepen
Voor zommige mensen doet johanesbroodpitmeel wonderen maar kijk er aub een klein beetje mee uit want kinderen kunnen er heftig op reageren. Onze kleine raakte er verchrikkelijk van aan de diaree. Dat is natuurlijk nou ook net weer niet wat je wil. Sucses