last van heupjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zeilboot, 9 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo,

onze dochter jildou heeft al een dikke 2 maanden (als het niet lnager is) naar mijn idee last van haar heupjes.
    elke keer als we haar willen verschonen en we doen haar beentjes de lucht in, begint ze al te huilen.
    op vrijdags ben ik met haar aan het babyzwemmen, en als ze dan meot gaan duiken en de zwemjuf haar vast pakt, zie je dat het haar pijn doet, ze grijpt met haar handje meteen naar die heup toe, (linker heup)

nu loopt ze ook af ent oe emt haar linker voetje naar binnen toe.

ik heb dit al een paar keer aangegeven bij het cb, maar die zeggen dat alles symetrische is.
    nu vertrouw ik het toch neit helemaal.
    onze huisarts zegt alleen maar dat ik het door moet geven bij het cb, maar ja die kunnen er ook niks mee.

is er nog iemand die hier ervaring mee heeft, of die weet wat het zou kunnen zijn,
    we hebben zelf ook al gedacht aan groeipijn, maar ja ......

groeten anita

2. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Fijne huisarts zeg :confused:

Ik zou toch gewoon weer naar de huisarts gaan en erop staan dat ie haar onderzoekt en anders een verwijskaart vragen.Ik zou me iig niet zo laten afschepen.

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    En als de HA je niet doorverwijst, eigenwijs zijn en zelf het ziekenhuis / de kinderarts bellen en je verhaal uit de doeken doen!

Echt: afgaan op je eigen gevoel! (en voet bij stuk houden)

4. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    indd ik zou echt voet bij stuk houden

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    De ha kan wel simpel doorverwijzen naar het CB maar daar schiet je kind niets mee op. Wij hebben iets vergelijkbaars gehad met Jarissa's redressiehelmpje. Onze ha is ook CB-arts en vond het echt onzin om zo'n helmpje te gaan gebruiken. We hebben daar zelf goed over nagedacht. Toen heb ik haar opgebeld en gezegd dat we toch zo'n helmpje willen, ook al vindt zij het overbodig. Ze heeft toen keurig een verwijzing naar de ka geschreven. En die was het helemaal met ons eens. Gewoon je eigen gevoel volgen en om een verwijzing vragen. Jij bent de moeder, als jij het nodig vindt en goede reden hebt (en die heb je zeker in dit geval) dan zou ik echt op een verwijzing staan. Onze ha reageerde in ieder geval prima op ons eigenwijze gedrag en werkte helemaal mee ook al vindt ze het zelf overbodig.

Succes en regel die verwijzing!

6. Zeilboot

oke, nou ik moet 28 november weer naar de kinderarts, en leg het hem dan even voor,

we zullen zien hoe het dan verder gaat.

7. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    En anders misschien naar een osteopaat?

8. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Symmetrie zegt niets over een eventuele heupafwijking hoor!
    Mijn zoontje heeft een heupdysplasie gehad en dit was amper zichtbaar, maar kwam met een röntgenfoto duidelijk naar voren.

Ik zou terug gaan naar de huisarts en voet bij stuk houden voor een onderzoek, als jij ziet dat je kindje pijn heeft moet de arts je daar serieus in nemen.
    Het CB heeft het bij mij al meerdere keren ontzettend fout gezeten.

9. Zeilboot

oke is prima,

als ik weer naar de kinderarts moet (28 nov.) sal ik die er even op aanspreken.
    misschien dat ik eerder nog wel ga bellen, ga vragen.

wel bedankt voor de antwoorden.

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik zou hier persoonlijk niet mee wachten tot 28 november. Dat is nog anderhalve maand wachten, en aangezien je kindje er last van heeft..?

Deel Deze Pagina