ik wil graag een spaarrekening opene straks voor me meisje zonder dat ik er elke maand een vast bedrag op moet storte. dus storte wanneer ik wil maar niet afhalen voor haar 18de. waar kun je dit doen en of waar hebben jullie goede ervaring mee of juist niet?
Elke bank heeft wel een variant op een spaarrekening voor kleintjes. Wij hebben dit niet gedaan omdat deze spaarrekeningen altijd minder rente geven als een normale spaarrekening. Wij hebben dus een gewone spaarrekening voor Ilya geopend (scheelt 2%) bij SNS. Hier moeten we wel elke maand een vast bedrag opstorten. Ik zou als ik jou was gewoon ff op de sites van de verschillende banken kijken.
Wij hebben hem bij de postbank gedaan.. Ben al jaren lid van hun en het bevalt me prima... Je krijgt nu ook een heel leuk leeuwtje met een spaarpotje erin hihihi echt grappig... Maar goed het gaat niet om de leeuw hoor maar ik heb er gewoon goede ervaringen mee.
Je kunt daar ook vrij je geld weer opnemen, mocht je er wat van nodig hebben. Ik heb een rekenmodule die het eindkapitaal aangeeft voor een bepaalde inleg. Als je wilt weten wat het eindkapitaal is op haar 18de, pb me dan maar even.
Ter illustratie, als je een rekening van 4,5% 18 jaar laat lopen en je stort elke maand 50 euro, dan is je eindkapitaal 16475 kapitaal, terwijl je met 3,1% 14395 hebt gespaard. Tot een verschil van ruim 2000 euro.
Wij gaan waarschijnlijk bij ABN AMRO een spaarrekening openen omdat wij daar zelf ook onze rekeningen hebben lopen.
Ja maar het gaat er toch om dat je het geld niet opneemt althans daar hebben wij een andere spaarrekening voor.... Deze rekening is echt puur voor die kleine....
Ja het is beter niet op te nemen, maar soms is bijvoorbeeld een inleg van 50 euro net iets teveel in een bepaalde maand. Dan wordt er 50 overgeschreven en kun je zelf beslissen of je bijvoorbeeld 25 terug wil halen. Dat bedoel ik.
wij hebben bij de rabobank een internet spaarrekening, idd omdat WIJ mogen bepalen wanneer dat vrijgegeven word. en daarnaast ook nog eens een regenboog rekening. daar worden de extra's zoals verjaardags geld op gestord. (die hebben we ook gekozen omdat ruben dan vanaf zijn 2e jaar een kadootje kan komen ophalen )
ik denk dat ik ga informeren naar de regenboogrekening. ik wil namelijk niet elke maand een vast bedrag storte omdat je dan een verplichting hebt en er zullen vast wel maanden zijn waarop je het niet kunt missen. ook wil ik de mogelijkheid hebben om extra te kunnen storte en zo te lezen kan dit bij deze rekening ook. krijg je hierbij ook een bepaalde rente
wij hebben de pardoesrek. van de ABN opa en oma hebben hem met onze toestemming geopend en storten ook elke maand een bedrag erop...wij nu ook.... ze wilde niet de opa en oma rek. openen omdat hier leuke kadootjes bij zaten.....hihih