Is t normaal dat hij s nachts weer voor eten komt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jucade, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sinds zo'n 2 weken slaapt Justin niet meer door s nachts.. Voorheen (toen Justin 10 weken was) sliep hij al door van 20.00 tot 08.00. Toen kwam de avondfles van 23.00 weer terug omdat hij zo weinig dronk toen (denk aan 500 cc per dag).. En nu komt hij na de fles van ongeveer 18.00/19.00 om 21.30 en dan om 01.00 en soms tussen 01.00 en 06.00 nog n keer.. Wat is dit? Ik krijg t idee dat Justin niet meer 'voldoening' heeft om de nacht door te komen op bv.. Of hoort dit bij z'n ontwikkeling? :(

2. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    In het boek Oei, ik groei, staat inderdaad dat dit bij de ontwikkeling hoort. Rond deze tijd (week15-19) komt er een sprongetje. Ze kunnen minder gaan eten (waardoor vooral moeders die bv geven vinden dat ze falen en er vanaf willen stappen), minder slapen, weer nachtvoeding willen, veel aandacht vragen etc etc. Dus ik denk dat het bij Justin ook een sprongetje is.
    Wat bij ons op dit moment helpt als hij 's nachts wakker wordt is hem op zijn buik leggen, dat vind hij heerlijk en dan slaapt hij verder, maar ik weet niet of je dat durft en of Justin ook een buikligger is. Succes :D

3. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Toen ik jouw verhaal las dacht ik ook aan een sprongetje.

Dat ze 's nachts weer wakker worden kan natuurlijk veel vaker voor komen. Mijn dochter is 2 en heeft er nog wel eens last van (duurt dan een nacht of 3).

Mijn oplossing is altijd geweest: speentje erin en doorslapen.
    Ik weet natuurlijk niet of Justin een kereltje is die speentjes lekker vindt, maar m'n grietje pikte het!

Ik wens je heel veel sterkte! Je wilt natuurlijk zelf ook lekker doorslapen!
    Succes

Oh ja, ik heb natuurlijk nog een ervaring: m'n jochie is (morgen) 6 weken en hij slaapt (tot nu toe) ook door. Als hij 's nachts wakker wordt geef ik ook gewoon de speen. Hij slaapt dan lekker verder.
    Ik weet zeker dat ze de speen niet pikken als ze honger hebben, in ieder geval doet mijn Ben dat niet!

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hebben wij ook gehad. Jarik sliep ook met zo'n 10 weken door. Hij heeft ook een paar periodes gehad dat hij ineens weer voor een nachtvoeding kwam. Hebben we gewoon aan toegegeven en na een paar nachten was het gewoon weer over :-D!

Jij geeft toch ook bv uit de fles? Weet je dat verstgekolfde melk zo'n 6-10u goedblijft buiten de koelkast? Ik zette dan gewoon een fles klaar, greep die van het nachtkastje en hoppa.

En niet om je bang te maken maar het komt veel vaker voor, zie bv-forum. Mijn neefje heeft bijvoorbeeld doorgeslapen en ineens kwam hij weer voor een nachtvoeding, tot hij 8 maanden was. Volgens mijn schoonzusje kon ze er het maar het beste aan toegeven, het was echt honger en iedereen sliep dan weer het snelst.

Vaak heeft het ermee te maken dat ze ofwel overdag te druk zijn met de wereld verkennen ofwel mamahonger (als je bijvoorbeeld gewerkt hebt).

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn zoon slaapt ook met periodes door... vanacht heeft hij van 20.45 tot 8u geslapen terwijl hij soms ook nog eens om 23u, en om 5u drinkt.

Ik ben meer van het idee dat hij het dan wel nodig zal hebben... ik geef hem dus gewoon bv als hij wakker wordt.

6. Yvon

Yvon Actief lid

25 okt 2006
    319
    0
    0
    Ik heb dat hier ook... Ze sliep al een tijdje redelijk door. Maar nu sinds een week of 2/3 wordt ze elke nacht weer wakker voor een voeding. Ik zat op 6 af en toe 7 voedingen. En zit nu sinds een week weer op 8 voedingen.

7. sarah25

sarah25 Lid

22 nov 2006
    37
    0
    0
    Ik heb hier hetzelfde probleem, ik wou net een nieuw onderwerp beginnen over dit zelfde probleem.
    Mijn dochter is 6mnd en slaapt sinds een paar dagen heeel slecht.
    Gister was ze om 3:00 klaar wakker en had zin om te spelen. Ook wil ze opeens om de drie uur drinken ook in de nacht :(

ik ben bang dat als ik toegeef dat ze daar aan gewend raakt..
    En ze wilt geen speen.
    heeft iemand tips?

8. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Mijn dochtertje van 6 maanden komt sinds één weekje ook 's nachts weer voor de fles. Normaal slaapt ze van 20:00 uur tot 7:00 uur. Maar nu wil ze rond 4:00/5:00 uur een flesje. Ik geef haar dan maar 100cc en dit heeft ze met 3 minuten op. Daarna slaapt ze heerlijk verder tot 8:00 uur. Dan krijgt ze gewoon haar 1e volle fles van 200cc.

9. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Ik heb hetzelfde 'probleem' met Mark. Sinds een aantal nachten komt hij weer 's nachts. Hij is nu precies 4 maanden oud (5 maart). Ik probeer het eerst met een speentje, en als dat niet lukt geef ik hem BV.

10. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik heb hier hetzelfde probleem! Alleen duurt het bij mij al iets langer dan een paar nachten, zeg maar ander halve maand pfff! Ze sliep gewoon heerlijk door s'nachts, totdat ze een paar dagen verhoging had en daarna dus niet meer, de nachten dat ze heeft doorgeslapen in die tussentijd kan ik op 1 hand tellen! Het is heel verschillend wanneer ze komt, maar meestal zo rond een uurtje of 4, soms 5 en dan meestal rond 7 uur of 8 uur weer!
    Moet zeggen het sloopt je wel hoor! Meestal pakt ze wel een speen, maar soms ook niet en dan kan ik alsnog de tiet geven! Ik stop ook pas volledig met bv als ze s'nachts doorslaapt, want ik heb echt geen zin om elke nacht voor een fles mijn bed uit te komen hihi!

Deel Deze Pagina