Dode door brand in ziekenhuis in Almelo 28 september 2006, 13:54 (2 reacties) ALMELO (ANP) - In het Twenteborg Ziekenhuis in Almelo is donderdagochtend een 60-jarige vrouw uit die stad om het leven gekomen bij een brand in een operatiekamer. Volgens een politiewoordvoerder werd de vrouw geopereerd, toen de brand ontstond. De oorzaak is nog onbekend. De technische recherche heeft een onderzoek ingesteld. Sjonge het zal je gebeuren, moeten ze je gewoon laten liggen... Bizar hoor..
En dan zeggen ze op het nieuws op de radio ook nog doodleuk: "Maar het ziekenhuis leed verder geen schade...er waren medere operatiekamers zodat alles wat gepland kon gewoon door kon gaan" WERKELIJK !
Ik zie het in 1x niet meer zitten om in Almelo in het ziekenhuis te moeten bevallen! Ik heb gekozen voor een thuis bevalling maar goed je zou er maar naar toe moeten! Ik woon in Nijverdal 8 km van het ziekenhuis Almelo..... Het stond ook al op RTV Oost kabelkrant dat het ziekenhuis op de 94ste plek stond van de 100 Ik vind het allemaal maar erg hoor!
ALMELO - De 69-jarige vrouw die donderdag in het Twenteborg Ziekenhuis in Almelo omkwam door een brand in de operatiekamer was op dat moment vastgesnoerd. Personeel probeerde haar nog wel te bevrijden, maar dat is niet gelukt. Dit maakte een woordvoerder van het ziekenhuis donderdagavond bekend. De vrouw uit Almelo was tijdens de operatie plaatselijk verdoofd en bij kennis. De standaard procedure schrijft voor dat de patiënt zogeheten gefixeerd op de operatietafel ligt, om ongewenste bewegingen te voorkomen. Plotseling kwam er een steekvlam uit een zuil dicht bij het hoofd van de patiënt. De anesthesieassistent probeerde met de brandslang tevergeefs het vuur te blussen. De afstandbediening van de operatietafel was door de vlammen onbereikbaar geworden. De vrouw is vervolgens in de vuurzee om het leven gekomen, zo blijkt uit een reconstructie van het ziekenhuis. De technische recherche stelt een onderzoek in naar de exacte toedracht van het ongeval.
Ja wat vreselijk heh dat die vrouw gewoon was vastgebonden en een plaatselijke verdoving had. Echt afschuwelijk. Hoe zoiets kan gebeuren dat begrijp ik echt niet hoor. Arme vrouw gewoon levend verbrand.
Het lijkt wel een horrorfilm.... Wat heeft die vrouw een verschrikkelijk laatst eind gehad... In 1 woord: verschrikkelijk... Liefs An
Hoe kan het dan dat ze haar niet konden redden. Dat is toch raar? Er zijn toch veel mensen in zo'n operatiezaal? Ik vraag me een beetje af of ze wel alles hebben gedaan om haar te redden.
Had nog de stille hoop dat ze volledig onder narcose was... Levend verbranden is het ergste wat er is...
Ja en het ergste is dat ze geen kant op kon, waarschijnlijk uit alle macht je los willen rukken om weg te komen.Een natuurlijke reactie...man, je moet er niet aan denken..
ik snap dit echt niet. Zo'n bed is toch verrijdbaar. Dus.. wieltjes van de rem en wegtrekken lijkt mij. Maar ja, wie ben ik..
Nee onder een operatietafel zitten geen wieltjes, daar zit in het midden 1 dikke paal die in de vloer vast zit zodat het hele operatieteam met zijn voeten weg kan zonder zich aan wieltjes en het onderstel van het bed te stoten. Maar goed hier zijn we goed geschrokken omdat mijn (stief)schoonvader gisterenmorgen ook geopereerd werd in almelo (ook onder plaatselijke verdoving). Gelukkig was hij alweer op de afdeling (ook net), hij was net voor de betreffende dame geholpen. Maar goed volgens mij kun je in Nijverdal ook kiezen naar welk ziekenhuis je wilt dus kun je altijd nog naar deventer gaan als je je niet prettig voelt in almelo. Heb ik toen ook aan mijn verloskundige aangegeven, dat als ik niet thuis kon bevalling ik niet naar almelo wilde maar naar het zh in deventer. Groetjes Anita
Bij ons in het zh hebben we wel wieltjes. dat weet ik zeker want mijn collega1s boenen daar de vloeren. Hoe moet je anders daar schoonmaken en steriel maken? Ik vind en blijf het vreemd vinden!