"Vraag je man of hij de kleine even bij wil houden..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ratatosk, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    ..zodat jij kunt slapen".
    Dus dat deed ik, kleine helemaal volgetankt en onrustig dus ik vraag hem om hem twee uur bij te houden zodat ik die twee uur dan even kan slapen.
    Man weg, ik onmiddelijk als een blok in slaap. Komt hij me na een uur WAKKER MAKEN omdat hij de kleine niet stil krijgt!!
    @&€%#$ en dat nadat hij elke nacht de hele nacht mag slapen!! Ik ben zo kwaad! Hij vond het zielig voor de kleine zei hij, tuurlijk maar zonder slaap kan ik er toch ook niet voor zorgen...

2. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Heel herkenbaar maar dan overdag!!!!!!!

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Gelukkig heb ik dat niet. Sterkte.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Herkenbaar helaas. Mijn jongste was de eerste weken 's nachts zo onrustig dat er eigenlijk niets aan te doen was. Mijn man kon haar dan weleens een uurtje bezig houden maar dan was het ook wel klaar voor hem. Ja daar baalde ik ook van, natuurlijk op zo'n moment zeker. Maar niet iedereen kan nu eenmaal even goed omgaan met een huilend klein babietje. Maar goed, hier ging de jongste na die eerste paar weken 's nachts gewoon slapen, wel voedingen, maar daarna weer verder slapen, dus ik had niet zoveel te klagen...Kan me voorstellen dat jij er na ruim 4 maanden wel helemaal doorheen zit!! Ik weet niet of het een mogelijkheid is, maar kan bijvoorbeeld je moeder misschien een nachtje bij jullie komen slapen en dat jij de jongste dan na de voeding aan haar geeft? Mijn moeder heeft dat destijds ook aangeboden.

5. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Niet handig nee! Wel man-eigen volgens mij, die van mij zou dat ook wel kunnen doen... :)

6. Aloe

Aloe Niet meer actief

Oh ja.
    Zo vervelend.

Ik had het in het begin ook. Als ik haar dan net voeding had gegeven dan kwam het heel vaak voor dat ze niet gelijk weer slapen ging maar gewoon nog een hele tijd schreeuwen kon. Soms was ik dan echt uitgeput en vroeg hem om het te doen. Wat deed hij dan....in de slaapkamer rond wandelen (toen ze al on haar eigen bedje sliep) zodat ik nog niet slapen kon......

En toen ik voor het eerst even weg ging (een uurtje) vroeg hij: en wat als ze nu blijft huilen? Ja, wat dan zei ik.
    Daar kon ik mij dan zo kwaad om maken.
    Ik mag toch ook wel heel even voor mijzelf!

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Eylem, helaas, naast mijn man heb ik niemand die ik kan vragen de kleine even over te nemen snachts.

Aloe, mijn man presteerde het ook om in de slaapkamer te gaan wandelen met ukkie. Grom!

Het is fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dit 'probleem'!

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Mijn vriend vind alles snachts en sochtends vervelend...

Ik ga er 9 van de 10 x uit maar na een paar keer word ik t wel een eetje zat en vooral als ik moet werken en de wekker gaat.. Dus ik maak hem dan wakker en schop hem eruit en dan krijg ik een diepe zucht

Net nog hij was eerder wakker dan normaal(geen papfles gehad gisteravond maar gewone)
    Ik moet zo werken dus om 7 iur heb ik de kleine even bij mn vriend gelegd en fles gemaakt zodat ik even alle rotzooi nog bij mekaar kon zoeken me aankleden en even make uppie op

Krijgt ik dit te horen: pffff ik wil ook gewoon nog slapen hoor!

Dan denk ik grrrrrr dan had je geen kind moeten maken lul!

Zei ik niet, ik zei alleen dt ik pech had en ik me even klaar ging maken
    Maar word er zoooo moe van

9. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Vind t wel mooi want ik heb de indruk dat mannen soms heel makkelijk denken over het zorgen voor een baby..tot ze zelf t kleine hummeltje niet stil krijgen en dat hebben ze zoveel meer respect voor mams.

10. Koon

Koon Niet meer actief

Ik had juist het omgekeerde. Mijn vriend ging uren aan de wandel met de kleine terwijl hij gewoon heel erg honger had. Gevalletje gemiste signalen. Wel heel lief, want hij deed dat om mij te ontlasten.

Kan me voorstellen dat je enorm gefrustreerd en boos bent. Slaaptekort maakt je een ander mens dan je wil zijn he. Bah, niet leuk. Succes, ook met je man.

11. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    heel herkenbaar, maar juist omdat ik heel erg bezig ben met die kleine geef ik vl niet de kans om te leren om te gaan met de baby,
    nu komt het steeds meer ook omdat hij nu de fles kan geven omdat ik combi maak van fles en borst.

maar ik kan je jammer genoeg geen tips geven behalve geef handvaten hoe hij wel je kind rustig kan krijgen en geef hem de kans om te oefenen als jij er wel bij bent.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oooh wat balen! Ik zou ook heel erg kwaad zijn.

Gelukkig hier nooit last van gehad. Man kon en kan net zo goed troosten en stil krijgen als mama.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat een rot streek! Ik zou 'm ook geschoten kunnen hebben! Je woont vast te ver weg hier anders mag je baby + melk gerust hier een nachtje brengen. (Omg Middelburg en wij laten ook niet alleen huilen)

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Mijn vriend kan ook niet tegen een krijsende baby hoor! Ik denk dat hij ook na een uur zou komen ;)
    Gelukkig huilt onze baby tegenwoordig haast nooit meer.
    's Nachts is hij wel héél vaak wakker de laatste tijd en pas had mijn vriend hem een dagje op sleeptouw genomen en ging ie zijn hele familie rond om hem te showen :) Dan kan ik effe bijtanken.

15. ice19

ice19 Actief lid

12 sep 2011
    161
    0
    0
    Genieten van het leven!
    Mijn vent deed de eerste 3 maanden helemaal niks.
    "Vond het te breekbaar"
    Nu wil hij wel maar zij niet meer.
    Erg vermoeiend!!

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    hahaha! Wat lief en wat dom :D

17. ice19

ice19 Actief lid

12 sep 2011
    161
    0
    0
    Genieten van het leven!
    Mijn vent deed de eerste 3 maanden helemaal niks.
    "Vond het te breekbaar"
    Nu wil hij wel maar zij niet meer.
    Erg vermoeiend!!

18. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Mijn man doet meestal de oudste. Die kan tenminste vertellen wat er is als hij huilt of honger heeft.:D

Was pas een avond weggeweest. Kwam thuis bij een krijsend kind en een chagrijnige vent. Ze had de hele avond liggen huilen. Ik had mijn jas goed en wel uit en hup ' hier heb je er ik ga slapen' en weg was ie!:$

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik begrijp je wel hoor, maar ik ben het niet met je eens. Het is niet zo dat ik hem zeg dat hij niet aan de kleine mag komen of iets met hem mag doen, hij dóet het gewoon niet. Ik vind niet dat ik hem als een klein kind aan de hand moet nemen en moet vertellen wat hij moet of kan doen. Het is een volwassen man! Toon eens wat initiatief denk ik dan.
    Het enige wat ik móet doen is voeden. De rest zou hij ook allemaal moeten kunnen. Hij heeft inmiddels twee zonen hè dus al best wat ervaring ;).

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wat lief van je! Ik woon inderdaad een eind weg en zou het ook niet snel doen want ik kan dat mannetje helemaal niet zo lang missen! Hij moet echt bij me in de buurt zijn:). Maar ik vind het echt superlief, je bent een schat!

Deel Deze Pagina