Domme mama!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nescio, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

:(Wat was dat schrikken... ondanks alles is mijn dochter gisteren van de commode gevallen.

De zijkanten van de commode hebben we al afgeschermd en ik laat haar echt nooit alleen op het verschoningskussen liggen... maar ja, gisteren dacht ik ze ligt daar lekker te spelen, ik was heel snel mijn handen.

Ik droogde mijn handen af en hoorde een bonk... kom ik de slaapkamer in, ligt mijn meisje op de grond! Ze had zich van het kussen naar achteren afgeduwd en is via een stoel met kussen die daar goddank stond en de luieremmer op de grond terecht gekomen.
    Meteen dikke tranen gelukkig en na 2 min en een troostborst was het helemaal over. Maar wat ben ik geschrokken... en ik voel me ook wel schuldig. Je hoort er zoveel over en toch denken: het kan wel even... niet dus!

2. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Oh wat erg! zeker schrikken:( gelukkig heeft ze er niets aan over gehouden! en zelf heb je er zeker weten van geleerd!

3. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Oef! Dat is schrikken! Dat is precies mijn angst dat mij dat eens overkomt. :( Gelukkig is het goed afgelopen. Ik durf me amper om te draaien om haar kleertjes te pakken die ik klaargelegd heb. Ze is watervlug! Maar hoe heb je precies de zijkanten van de commode afgeschermd? Misschien is dat voor ons ook wel handig.

4. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Sorry, snap dat je heel erg geschrokken bent maar je kindje is bijna 10 maanden dus ik snap ook niet helemaal dat je die dan zonder toezicht op een waskussen laat liggen. Weet dat je dit niet had willen lezen maar goed, je maakt dit topic aan dus dan kan je zulke reacties verwachten. Hoop dat verder alles goed is met de kleine en dat je je lesje hebt geleerd.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Dat is het gevaarlijkste inderdaad: denken dat het wel even kan..
    En juist dan gebeuren er ongelukken..

Gelukkig heeft jullie uk niets, en jij hebt er 'van geleerd' het is een harde leer helaas maar gelukkig zonder schade!
    Kinderen zijn super snel!

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Zweden, we hebben een soort hekje eromheen geplaatst van kunststof. Mijn man heeft het zelf gemaakt, het is een soort 'krat' met een opstaande rand waar het verschoningskussen op ligt (krijg t niet beter uitgelegd).

Ook niet stevig genoeg en hoog genoeg trouwens, helemaal als ze straks echt gaat kruipen en optrekken.

Maar ik heb echt mijn les geleerd. Toen ik haar zag liggen... pfff. En ik weet nog altijd niet hoe ze naar achteren heeft kunnen vallen.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik kan inderdaad zo'n reactie verwachten, en dat is ook niet erg. Maar reken maar dat ik dit zelf al gedacht heb.
    Ze is inderdaad 9,5 maand maar isnog niet echt lichamelijk heel snel, en draait zich ook neit zomaar om.

Ze is op een heel rare manier gevallen, juist omdat we alle 'gevaren' hadden afgeschermd (ze kan niet overkiepen en zich niet afzetten) wordt je lakser. En dat mag inderdaad nooit gebeuren.

8. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heb ik mijn dochter een keer 5cm boven de grond kunnen opvangen. Had 1 hand aan haar en pakte iets uit de commode. Vind het al eng om kleertjes uit de kast te halen en ik heb mijn ogen en uitgestrekte arm naar haar gericht. De kamer aflopen? Dat zou ik echt niet in mn hoofd halen!

9. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Tja een ongeluk zit in een klein hoekje maar euhm de kamer uitgaan om handen te wassen... Ajjj dat zou ik niet durven!!
    Vind het ook niet echt verantwoord maar goed iedereen maakt weleens een fout wat betreft zijn of haar kindje en goddank heeft dit foutje geen letsel opgeleverd voor jouw kindje.

Maar even wat betreft het van de commode vallen... Mijn zus was 6 dagen oud en was behoorlijk sterk en rolde zich zo van de commode af!!
    Vanaf dat ze geboren zijn absoluut niet alleen laten als ze op de commode liggen was het eerste wat ik leerde van de kraamverzorgster en voor ik G uit bed til leg ik serieus alles klaar en controleer alles nog eens.
    En mijn handen wassen dan leg ik hem even terug in het ledikant of beneden in de box.

10. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Necio,

Je schrikt je wezeloos hé.
    Toevallig is het bij ons vorige week ook gebeurd.
    Ik draaide me alleen maar paar seconden om stond nog geen 1 meter van hem vandaan en toen ik terug draaide zag ik hem nog net op de grond belanden.
    Gelukkig heeft ie er niks aan over gehouden.
    Bij ons ook een goede leer voor de volgende keer..

Maar de schrik zit er dan wel eff goed in.

11. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Sorry hoor, maar ik snap dus echt niet dat je je kindje alleen op de commode laat liggen! En nog wel naar een andere kamer gaan!! Ik vind dit inderdaad erg dom!! Gelukkig heeft je dochtertje niets ernstigs.

12. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik vind het een beetje raar dat je dit doet... ik schrik er echt van! Die kleintjes kunnen in een keer heel snel zijn. buurjongetje van mijn zus heeft door het afvallen van de commode letsel over gehouden, doe het alsjeblieft nooit meer!!!

13. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Nou dames, ik denk dat Nescio best door heeft inmiddels dat het niet handig was en ik denk ook dat ze het nooit meer zal doen. Laten we nou niet met verwijten gaan gooien.

Meid, wat zal je geschrokken zijn! Gelukkig heeft je meisje niets!

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Dan schrik je echt enorm inderdaad!

Mijn dochter is wat dat betreft gelukkig een enorme woeler; ik kan haar echt niet loslaten op de commode, dus ik heb altijd 1 hand op d'r. Zodra ze vrij ligt, gaat ze er van door ;)

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Inderdaad dom (is ook de titel van het topic). 1 keer is teveel, inderdaad. Maar omdat we maatregelen hebben genomen (ze ligt beschermd) ga je denken dat het wel even kan. Nee dus, nooit!

Ik snap ook heel veel dingen van anderen niet, maar goed. Een ongeluk zit gewoon in een klein hoekje.

Zo heeft mijn man haar een keer net op tijd 'opgevangen' toen ze in zo'n dom Bumba stoeltje op onze salontafel zat en naar de rand was geschoven. Hij kon haar met stoel en al net op tijd ophijsen. Die stoeltjes zijn ook helemaal niet bedoeld om ergens op te zetten, maar anders zit ze weer zo laag. We hebben dat stoeltje in de kast geflikkerd en sindsdien zit ze gewoon in de kinderstoel.

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Andrea, hier is het dus totaal andersom. Mijn dochter is geen woeler, ligt altijd heel rustig op haar rug te spelen, zit ook graag in haar wipstoeltje te kijken. Sinds we een speelkleed hebben rolt ze zich wel graag op haar buik, maar als ze dan het speeltje te pakken heeft dat ze wil hebben draait ze zich weer op haar rug en kan ze zich zo tijden vermaken.

rijtjes, bedankt. Heb wel ondervonden dat als je je een keer kwetsbaar opstelt hier, mensen dat aangrijpen om het er nog eens in te wrijven ;). Maar het is ook gewoon dom geweest dus neem dat niemand kwalijk.

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Jij zegt het, ik denk het: domme mamma.....veroordeel iemand nooit zo snel en ja een ongelukje zit in een klein hoekje máár je handen gaan wassen terwijl je kindje op de commode ligt :$

Maar oké, het is goed afgelopen en dat was eens maar nooit weer ;)

18. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik snap trouwens wel dat zoiets je echt overkomt, kindjes zijn zo verschillend, als je kindje altijd rustig ligt, verwacht je niet dat ze ineens gaat rollen ofzo. Hier hetzelfde; met 6 maand lag mijn dochter altijd mooi midden op mijn bed, ze kon wel draaien, maar in bed deed ze dat nooit. Tot ze het dus wel deed en vervolgens achterwaarts uit bed tijgerde. Ik stond maar een meter van haar af, maar ze kukelde zo op de grond... Genoeg mensen die dat heeeel dom van me vinden, en dat was het ook, maar ik had het écht niet verwacht...

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Precies, hier was dat ook zo. Ik verwachtte het gewoon niet van haar. En omdat de zijkanten al afgeschermd zijn en ze dus nooit door om te rollen kan vallen, ga je helemaal denken dat 2 seconden wel kan.

20. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik ben al meerdere malen een ´´domme´´ mama geweest. Je denkt dat je je kind kent, maar dan toch doen ze iets onverwachts en tsja, daar krijg je ongelukken van.
    Je zal wel geschrokken zijn, denk niet dat je nog snel bij de commode wegstapt nu haha. Net zoals ik mijn zoon niet meer bij mij in bed durf te leggen.
    Ik viel terug in slaap, hij woelde zichzelf los en boem, zo aan de zijkant van het bed.
    Wat voelde ik me rot zeg!

Deel Deze Pagina