Vandaag ben ik voor het eerst met mijn meisje gaan babyzwemmen. Ze is nu 3 en halve maand, dus we mochten eindelijk. Gelukkig vond ze het super leuk. Ik heb er ook van genoten..... Alleen wat een draaaaaaaaamaaaaaaa daarna, met het omkleden. Dan zit je met nog 10 andere dames en babies in zo''n omkleedhok, met maar 4 aankleedbankjes. Het is vol, je kan je spullen niet kwijt etc. etc. De kleintjes vinden het ook niet meer leuk. Ik nat, maar wil eerst m'n schatje afdrogen en aankleden, maar ik kledder haar dus ook weer steeds nat.... Het was mijn allereerste keer, dus de handigheid ontbrak nog wel. 8) Ik liep te stuntelen, want je kan ook nergens even kindje neerleggen, als alles bezet is. Anyhoe, een half uurtje zwemmen, en dan meer dan drie kwartier bezig zijn om je om te kleden, vond ik geen feest. Dat wil ik volgende week dus ff slimmer aan gaan pakken. Onder andere had ik al bedacht om voor mij zelf een badjas mee te nemen, zo droog ik ondertussen al goed op. Ik overweeg zelfs om een lekker zacht aankleedkussen mee te nemen. Nu mijn vraag. Er zijn hier vast een hoop ervaren zwemmamma's! Hebben jullie nog tips?
Ik blijf net ietsjes langer in het water en douche samen met kleine Roos (is nu al een echt waterratje dus die is aan het genieten) en tegen de tijd dat ik ga omkleden is bijna iedereen al weg en ga ik op mn gemakkie met een hoop kusjes tussendoor afdrogen en aankleden
Wij hebben vandaag onze tweede x erop zitten en wat een pret! Maar inderdaad...dat probleem wat jij beschrijft...daar zat ik ook tegenaan te hikken. Gelukkig gaat papa elke week mee( heeft op die dag ouderschapsverlof) dus als de één zich omkleed kan de ander onze dochter afdrogen. Kun je niet iemand meenemen?(oma?) ik ga pas alleen met onze meid als we er een beetje een handigheid in hebben
Wij gaan altijd met zn 2 als we gaan beebiezwemmen, dan kan de een zich aankleden en de ander de kleine alvast afdrogen, dan kan de ander zich aankleden en maakt de ander de kleie verder "af". Maarja, dan moet je wel met zn 2 kunnen natuurlijk
Tja, bij ons zijn in de zwembad-ruimte zelf (dus niet in de kleedruimtes) wel minstens 8 aankleedplanken aanwezig (2 zelfs die wat lager hangen, voor wat kleinere mama's Perfect dus, plaats genoeg ook. Dus ik stap het zwembad uit, droog Jelle af en kleed hem aan. Dan pak ik wel een handdoek ofzo tussen ons in als ik naar de kleedkamer loop, zodat hij niet weer helemaal nat wordt. En dan in de kleedkamer droog ik mezelf verder af en kleed me aan. Gaat super hoor, ook bij de andere kindjes+mama's
ik rolde lars in een dikke badcape en zette hem daarmee in de maxicosi (op een plastic tas, anders is de mc nat als je pech hebt....) zelf snel afdrogen en dan lars. wij hadden maar een klein groepje, maar ook maar ruimte voor 3 op de aankleedbank. mijn vriendin en ik kleedden dus eerst onszelf aan, de andere mama's eerst de beebs. nu doe ik het nog zo, lars zit in zijn badponcho met wat drinken of eten te wachten op zijn beurt. gaat super. kleine tip, trek lekker een joggingpak aan (jij en je kleine) hoe vaak ik niet mama's zie martelen met krappe broeken of pantys of mailots.....
Ik heb nooit op babyzwemmen gezeten met Elian, niets voor ons.. Maarre.. ze hebben bij de IKEA voor 4 euro een opblaasbaar commodekussen, iets voor jou?
Bij ons hebben ze ook veel aankleedkussens. Dus dat is echt ideaal. Mss kun je het aangeven aan de badjuf om meer aankleedskussen aan te schaffen.
Je kan als je aan de beurt bent gewoon rustig je baby aankleden hoor. Alle mama's weten dat ze moeten wachten op elkaar. Ik wacht meestal nog wat langer in het water, let wel op dat je met z'n kleintje nog even een warme douche neemt daar voor dat je aankleed. En als je moet wachten zelf badjas heerlijk, en die kleine lekker in wikkelen in een badcape. En wat leuk is, je ziet ziet ze echt groeien met spelen! Zo leuk, blijven gaan hoor.
maar natuurlijk, geen haar aan mijn hoofd die er aan denkt om er niet naar toe te gaan. Ze vond het vreselijk leuk, en ik ook
Hier gelukkig ook meer dan genoeg aankleedkussens! Maar ook hier ga ik altijd samen met mijn vriend. Kunnen ze allebei tegenlijk aangekleed worden. En anders op de grond met een dikke handdoek (eventueel dubbel neerleggen). Zo deed ik dat ook toen ik vrij ging zwemmen met Joris toen hij nog een stuk kleiner was. Want hier met vrij zwemmen zijn er maar 2 van die aankleeddingen waar je de kleinste op kan omkleden.
Hoi hoi Bij ons kun je gewoon met kinderwagen en al het zwembad binnenrijden. Op de tribune hebben we dan wel een stuk of twintig aankleedkussens liggen waar wij onze kindjes kunnen omkleden. Deze aankleedkussen liggen hier omdat het daar lekker warm is. Zelf heb ik altijd iemand mee naar het zwembad. zodat die persoon mijn dochter de fles kan geven als ik mij g aomkleden anders is het een drama en gaat ze alleen maar huilen
Ik vind het behoorlijk raar dat er zo weinig ruimte is om je kindje om te kleden.. maar goed, dat is niet je vraag. Het is indd al meer gezegd, zelf een aankleedkussen mee nemen, en desnoods naast je op de bank aankleden, of lekker knuffelen (voeden) tot er een plekje is. Ik geef dochter meestal eerst even de borst na het zwemmen, ze is nogal uitgehongerd van de inspanning. Douchen zou ik niet doen, wordt bij ons ook echt afgeraden. De temperatuur is veel kouder en is niet heel goed voor het kleintje.
[quote="Douchen zou ik niet doen, wordt bij ons ook echt afgeraden. De temperatuur is veel kouder en is niet heel goed voor het kleintje.[/quote] Wat grappig dat, dat zo verschild per zwembad dan. Bij ons wordt het juist wel aangegraden door de zwemlerares, zeker bij die hele kleintjes. Zo zie je maar weer
Denk dat het ook per zwembad verschilt. De ruimte waar we zwemmen, en de kindjes aankleden *zelfde ruimte* is het 35 graden, de douche's zijn daarbuiten, in een tochtig halletje.. vind ik zelf ook niet erg fijn
en die mogen er bij ons nou net niet in..... hier word ook aangeraden even te douchen, zeker met hele kleintjes, hier word afgeraden onder 6 maanden in het bubbelbad te gaan, maar even warm worden onder de douche. wat koude halletjes betreft, ik neem altijd een lekkere dikke badcape mee om lars in te wikkelen
Hier hebben ze enorm veel aankleedkussens en overigens is de 1e groep ook zo rustig dat je sowieso plek hebt!
hmm, ik ben nog lang niet aan de beurt voor babyzwemmen, I moet eerst ouder zijn, maar toch alvast een vraag: doen jullie je kleintje wassen na het zwemmen? ik krijg namelijk zelf altijd een hele droge stink huid van de chloorwater, maar als je kleintje niet onder de douche mag, kun je hem ook niet wassen? en sowieso, ik wete niet of ik het durf om haar daar onder de douche te wassen (glad enzo) hoe doen jullie dat?
wij spoelen wel even lekker onder de douche, maar wassen doe ik thuis, meestal gaan we savonds voor het slapen gaan even douchen. ik smeer lars wel lekker in met vette creme
zo werkt het bi jons ook inderdaad... op het "terras" leggen ze gewoon op alle tafels aankleedkussens neer en dan als er gee plek is kan je dat gewoon vauit het water zien en blijf je nog even dobberen ik reed de kinderwagen door tot de douche.. (die altijd belachelijk koud waren daar) anne heeft een rothekel aan douchen dus die kleedde ik dan op het terras aan. zette haar in de kinderwagen met een koekje heel snel zelf even douchen... en dan daarna gezellig met de andere mama's in het aankleedhok. werkte verrassend goed in je eentje.. was eerste keer superblij dat job mee ging.. want ik zag het niet zo zitten maar het viel reuzemee