hoe entertainen jullie je baby van +/- 5weken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wendy339, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hoi meiden,

Ik heb even een vraagje;

Mijn zoontje is nu ruim 5 weken en redelijk lang wakker na elke fles.
    Hoe houden jullie je kindje verantwoord bezig in de wakkere tijd?
    Ik doe hem in de ochtend in badje,flesje,knuffelen even in de box naar de mobiel luisteren/kijken en dan naar bed.
    Voor elke verschoning leg ik hem even op zn buikje op het kussen, en de andere wakkere tijden vul ik ook met verschonen-voeden-knuffelen-in de box even.( In de middag vaak wandelen maar dan slaapt hij in de wandelwagebak.) Maar vaak is hij na dit ritueel nog niet moe genoeg voor het bedje. Ik leg hem dan vaak nog even bij mij in de buurt op het voedingskussen, hij ligt dan wat te kijken en verder niets.
    Doe ik te weinig met hem? Moet ik hem meer bezig houden oid?

Bedankt alvast!

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Na het knuffelen kan een baby van 5 weken, als die nog wakker genoeg is, beste even zelf in de box met 1 of 2 knuffeltjes spelen/liggen. Je hoeft hem niet steeds te entertainen. Sterker nog, dit houdt hem wakker terwijl hij misschien toch al een beetje moe wordt. En je leert hem vast alleen 'spelen'. De wereld is nieuw en spannend voor hem. Door om zich heen te kijken of voorzichtig een speeltje vast te grijpen, ervaart hij al heel wat spannende en leuke dingen!

3. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Dat lijkt me prima hoor, ik vulde de tijd ook op die manier. Met 5 weken kunnen ze nou eenmaal nog niet veel meer dan een beetje rondkijken en is het al snel teveel als je je kindje teveel prikkels geeft. Hoe lang blijft je zoontje wakker? Mijn dochter redde het met 5 weken nooit langer dan een uurtje. Ook al gaf ze het niet altijd duidelijk aan, ik legde haar dan toch gewoon weer in haar bedje en meestal ging ze dan vrij snel weer lekker slapen...

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    T lag met 5 weken bijna alleen maar te pitten en af en toe een beetje te knurften in de box of bij ons ... Zijn grote zus was (is) echter een ander slag - onvermoeibaar. Zij kwam eigenlijk alleen maar tot rust bij beweging (draagdoek of wagen of auto of wiegen in je armen).

Ik zou dus zeggen: probeer je kindje goed te observeren en goed te letten op welke signalen hij geeft en hoe hij reageert op wat langer spelen of toch gewoon in bed leggen. Je moet je kindje gewoon nog leren kennen en wat bij kindje A werkt hoeft bij kindje B niet te werken. Trial and error dus ;)

Succes!

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hij is in de ochtend minder wakker dus dan is hij zo'n dik uur wakker na het badje nog,hierna gaat hij geeuwen/met zn handje zwaaien en weet ik dat hij moe is. In de namiddag en in de avond is hij zo 1,5uur goed wakker. Ik doe juist het laatste half uur al niets actiefs met hem omdat ik ook dacht hem te overprikkelen,maar als ik hem dan al op bed lig is het echt huilen..Doe ik dit na die 1,5 uur dan jengelt hij even en is het goed. Ik heb dus het idee dat eerder op bed leggen hem alleen frustreerd..
    Tsja ik vroeg me inderdaad dus ook af wat je nog meer met een baby zou kunnen/moeten doen omdat ik het zo sneu vind ogen als hij alleen op dat kussen/wipper/box ligt te kijken.. Maar dat is mischien aan mij om daaraan te gaan wennen ipv dat ik iets met hem moet doen.. ;)

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je kindje tevreden is in de box dan is dat prima. Hopelijk blijft dat zo en kan je kind zich gewoon goed zelf vermaken ;)

7. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    @Wendy Ach joh, lang hoef je daar niet aan te wennen... nu is hij nog tevreden met alleen een beetje kijken, maar voor je het weet begint hij al naar speeltjes te grijpen en ermee rond te zwaaien/meppen etc. en kun je lekker spelletjes met hem gaan doen op schoot (hop paardje hop, kiekeboe, vliegtuigje spelen etc.). Liedjes zingen en samen door de kamer dansen (niet te wild natuurlijk haha) en uit het raam kijken deden het hier trouwens ook al goed vanaf een week of vier... ;)

8. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik kan me niet herinneren dat ik mijn baby van 5 weken vermaakte. Ik keek vooral veel naar hem en droeg hem verder de hele dag bij me in de draagdoek. Dat vond hij heerlijk.

9. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik deed rondlopen en dingetjes bekijken...beetje praten en zingen tegen hem...lekker knuffelen...samen naar de boxmobiel kijken...dat soort dingetjes :)

10. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    Baby Sensory is een ontwikkelingsprogramma voor baby s vanaf de geboorte tot 15 maanden. Tijdens de lesssen leer je allerlei verschillende activiteiten, en massage technieken die je thuis ook met je baby kan doen,

Baby Sensory, Baby Development Classes

Proefles is gratis,

11. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Nee joh je doet het hartstikke prima zo. Meer hoef je echt niet te doen. Mss dat een draagdoek/zak nog fijn kan zijn, kan hij met je mee kijken en je voelen terwijl jij je ding doet. Maar verder top zo!

Deel Deze Pagina