Ik ga 100% voor de uitwasbare luier. Vind het gewoon heel erg praktisch. Na het zwemmen even uitspoelen of hup de wasmachine in met de andere was en klaar. Soms heb ik ook wel wegwerpluiers mee, als we bijvoorbeeld een dagje strand doen en ik weet dat hij erin gaat poepen, dan neem ik ook maar een wegwerpluier mee want heb geen zin om op het strand een poepluier schoon te maken...
Ik heb gekozen voor twee opties zelf - kruidwat zwemluier met overeen broekje of pskje zonder voering. - broek of pakje met voering en dan zonder luier onder. Zelf heb ik gekocht smafolk badpakje met voering en broekje en imse vimse zwembroek.
Nooit? Goh. Vandaag (op vakantie) zo'n 40 minuten naar een zwembad gereden om met onze jongens te gaan zwemmen. Mooi zwembad met golfslagbad en meerdere baden voor kleintjes (bij elkaar). Ik wil in het water gaan zitten en zie iets drijven... Poep! Oftewel een andere ouder heeft een (hopelijk) jong kindje in het water laten poepen en is weggegaan (er was op dat moment bijna niemand). We hebben er melding van gemaakt en hop, het volledige kindergedeelte werd afgesloten ivm e-coli. (Zwembaden waren aan elkaar geschakeld met het water). De enige mogelijkheid was om in een stuk kouder water te zwemmen met al snel een ijsklompje als dreumes. Bedankt! (Wie het ook was, niemand op dit forum verwacht ik) Dus voor het plezier van een ander; gebruik een zwemluier oid! En thuis gebeurd het ook wel eens in bad. Laatst zelfs onder de douche (jongste).
Dat klinkt goed die uitwisbare! V. Poept eigenlijk nooit in het water dus vind wegwerp wel zonde. Maar kan je wel een badpak over een uitwasbare zwemluier doen? Ik vind het zelf namelijk een prettiger idee dat ze een badpak aanheeft ipv alleen een broekje en ik wil ook geen bikini bij haar aan doen.
Stelpi Ik heb gister hele internet doorzocht -er bestaan pakjes met luierbroek in (dubbelgevoerd onderkant) dus zelfde als broek/pak maar dan als suit. Van smafolk zeker en iplay geloof ik ook