Ik heb gehoord dat als een baby net is geboren, hij/zij heel lekker ruikt. Wie kan me vertellen of dit klopt of dat het een fabeltje is?
Dat is het lekkerste luchtje dat er bestaat!Ik kan niet uitleggen wat voor luchtje maar het is heel apart, de geur van baby, huid, huidsmeer, gewoon jouw kindjes geur. Dat zul je straks wel merken denk ik, het is een luchtje dat je nooit zult vergeten! Liefs Nies
oh ja lijkt me een heerlijke geur!!! eerder vondt ik zwitsal altijd naar babys ruiken... maarja dat is natuurlijk net andersom dan
@melody jah dat is ook lekker... maar gaat hier over als ie nog met vernix van de baarmoeder enzo onderzit... als het echt net 5 min geboren is of nog eerder... of het dan zo lekker ruikt...
Ja dan ook, het is het eerste geurtje dat je onder je neus gedrukt krijgt als je kindje op je buik gelegd word.En natuurlijk ruiken ze ook lekker als ze al een tijdje op de wereld zijn.Mijn man ruikt af en toe nog aan de kinderen als ze bij 'm op schoot zitten ,en dan zegt ie altijd, hmm, zo lekker hé!Dan ruik je de geur van buiten spelen en de lichaamsgeur van je kind, ook heel lekker!!
ja idd, toen mijn kleine devón op me buik werd gelegd ging ik ook meteen ruiken! Heel vertrouwd luchtje is dat. En ik vind hem nu nog lekker ruiken.
Hi, mijn zoontje is met de spoedkeizersnede gehaalt, toen ik hem voor de eerste keer in mijn armen kreeg was hij al gewassen, dus smeer was weg ... Hij heeft een paar dagen in de couveuse gelegen en toen deed ik altijd schone spuugdoekjes 's nachts bij me houden om mijn geur over te dragen en dan wisselde we ze weer uit, hij die van mij en ik die van hem, wat een geweldige geur , zalig, had ik toch een beetje van hem bij me. Hij wordt in nov 4 jaar maar we "besnuffelen" ons nog steeds, ruikt nog altijd zo lekker, af en toe ook nog een beetje baby geur.... groetjes
Hahaha ja, wij zijn ook van die snuffelaars! Ik besnuffel hem dagelijks! Hij móet altijd ff aan mijn haar snuffelen. Heerlijk!! De geur toen hij pasgeboren was, weet ik eerlijk gezegd niet, had er nog nooit van gehoord ook.
@Unicorn Hahaha, ja heerlijk he, hier ook van die sniffers hoor Kids ruiken gewoon altijd lekker, ook al hebben ze de hele dag buiten gespeeld!
Ik heb geen luchtje geroken eigenlijk,of het is me niet opgevallen. Zal het met de volgende in de gaten houden!
haha zo zonder kindje kan je je dat nogniet voorstellen, maar ik geloof zeker dat het een aparte geur is.. Ik moet nog eventjes geduld hebben.. een weekje of 31 ofzo. haha als alles goed gaat
Ja het is een hele aparte geur.. een beetje zoetig van het vruchtwater, gecombineerd met de huidsmeer en ietsje bloed (geloof ik) Vreemd luchtje wat je nergens anders mee kan vergelijken.
Ik weet nog dat toen ik zwanger was van Eva mijn man zei "als ze is geboren ga ik eerst aan haar ruiken. want een pasgeboren baby ruikt zo lekker"..heeft ie ook inderdaad gedaan...Ik had het bij mijn oudste drie niet gedaan maar bij Eva wel, want was toch wel nieuwsgierig...stom he?...maar moet zeggen het is inderdaad een unieke geur en errugggg lekker...nieuw maar toch vertrouwd en dat vond ik zo bijzonder.
Een hele lekkere geur, maar na een week werd die geur steeds minder en nu is die pasgeboren-baby-geur weg
Ja heerlijk die geur is dat! Toen Ewout net was geboren en op mijn buik werd gelegd heb ik hem heerlijk lopen besnuffelen! En ik zei toen ook tegen mijn man; moet je ruiken heerlijk he! Ja is een heel byzondere geur. Ik was kraamverzorgster en toen ik bij elke bevalling aanwezig was heb ik lopen ruiken aan de vers geboren baby. Het is elke keer weer een wonder
Aaah die geur!!! Héérlijk, ik doe ze de eerste week dan ook niet in bad, anders wordt de geur weggewassen. Het is moeilijk om te omschrijven hoe het ruikt maar het is héél zoet mmmmhhhh Kan niet wachten tot december
Oeps, niets opgelet. Ik weet alleen dat hij heerlijk zacht en warm was. Maar de geur...niet opgelet. Misschien een volgende keer, wie weet