enorm slaapprobleem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door talia, 13 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb dus echt een vervelend probleem met Elyesa, iedere keer alsik hem in slaap probeer te krijgen begint hij hysterisch te brullen.

als ik hem zijn speentje geef of ik probeer hem de borst te geven of een flesje maak ik het alleen maar erger, ik ben echt ten einde raad want het is iedere keer een iemens gevecht bij het slapen gaan en dat breekt mijn hartje, is er iemand die mij helpen kan?

groetjes talia

2. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Is dit al 6 mndn zo,of een paar weken. Ik weet van Giulian dat ie tussen de 4 en 6 maanden dit probleem ook had. Op het moment dat ik d8 dat ik gek zou worden, ging ie eindelijk weer goed doorslapen.

3. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    het slapen zelf is geen probleem hij slaapt goed door, het is het in slaap krijgen waar we het zo moeilijk mee hebben.

het is ongeveer 2 weken zo ma we hebben er goed genoeg van

groetjes talia

4. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Hind kan ook heel erg brullen als ze moe is, het enige wat bij haar helpt: knuffel/speen geven, muziekje aan (heeft ze al vanaf dat ze één week is) en haar laten brullen. Als we met haar gaan todden, duurt het alleen maar langer is de ervaring. Misschien juist even niet proberen in slaap te krijgen, maar eventjes laten?

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    En als je de 10-minuten regel toepast en hem 10 minuten laat huilen? Gaat hij dan wel slapen?

6. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    gezien zijn leeftijd zou ik ook zeker overstappen op de 10 min. regel. Als hij niet ziek is, geen honger heeft enz. dan kan hij gewoon gaan slapen.
    Soms hebben ze het ook ff nodig dat huilen om alle indrukken te verwerken.

7. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    zal het eens proberen al ben ik niet zo een fan van laten brullen.
    er zit weinig anders op want het knuffelen maakt het alleen maar erger.

groetjes talia

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Het even laten brullen kan geen kwaad hoor. Als je constant bij hem blijft en gaat knuffelen/eruit halen, dan wordt het alleen maar erger.

9. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Ik merkte aan Hind dat ze het ook echt vervelend vond, dan gaat het knuffelen ook gauw over. :)

10. Kaatje1974

24 jul 2006
    29
    0
    0
    Doktersassistente
    IJsselstein
    Tijn is 3,5 maand en heeft nu ook last van moeilijk in slaap komen...huilen! Ik pas bij hem de 5 minuten regel toe...5 minuten laten huilen...naar hem toe, aai over zijn bolletje, speentje proberen, kusje, muziekje en weer weg, niet hem eruit halen. Weer 5 minuten laten huilen en weer hetzelfde. Vaak slaapt hij al na de eerste keer als ik bij hem ben geweest :D

11. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Op deze leeftijd schijnen ze te kunnen snappen wat het resultaat is van huilen; mama komt!!
    Op het moment dat ze merken dat dit geen effect meer heeft zullen ze na een aantal dagen gewoon gaan slapen.

Ik merk bij Chiem, een stukje jonger, dat hem eruit halen en knuffelen alleen maar onrustiger maakt. Heel even laten huilen en als hij dan zijn duim heeft gevonden wordt hij stil en valt hij in slaap.

Ik zou ervoor kiezen om hem toch even te laten huilen en te kijken of hij zich zelf in slaap kan krijgen. Heel veel succes ermee en doe uit eindelijk wat bij jullie past wat de adviezen dan ook zijn

12. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Tja, ik heb hetzelfde probleem..Valentino huilt dus ook als ik m in zijn bedje leg en ik heb al van alles geprobeerd, vanmiddag ben ik om 13uur begonnen, netjes een ritueeltje en de 10min regel toegepast, en om 14.30uur had hij een poepluier, verschoond etc en eindelijk om 15.00uur sliep meneer... :cry: :cry:
    Tips zijn absoluut welkom want dit is niet vol te houden...

13. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    zo gaat het bij ons dus ook elke dag, ik ben al van 20u bezig meneer in bed te krijgen, nu ligt hij er eindelijk in.
    het op en af lopen vind ik allemaal niet zo erg, maar dat hysterisch brullen kraakt me echt van binnen.
    zou het mss met tanden temaken kunnen hebben? hij heeft de 2 voorste vanonder al en daar hebben we geen last van gehad, mss hadden we dit nog tegoed???
    of een nachtmerrie ofzo dat hij geen leuke ervaring heeft gehad in zijn bedje ik weet het echt niet maar we zijn een oplossing aan het zoeken.
    heb een leuk boekje gekocht en ga het daar eens mee proberen mss dat dat ons kan helpen.
    want dit is echt niet vol te houden.

groetjes talia

14. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Je kan idd de minuten regel toepassen! Als je het moeilijk vind om hem te laten huilen (dat had ik namelijk zelf ook, ik vind het altijd makkelijk gezegd, laat maar huilen joh, dat is voor iedere moeder anders, dus ik snap heel goed wat je bedoeld), je kan bv beginnen met een paar minuutjes, dan naar hem toe speentje erin, hem eventueel even gerust stellen, muziekje aan en weer weglopen! En dat dan heel de tijd zo blijven doen, dezelfde minuten aanhouden, bijv. als het je lukt 5! De dag erna doe je er twee minuutjes bij ofzo en dat hou je ook weer zo vol! Het moet zo overgaan binnen twee weken zeker! Lukt het niet dan is het misschien een sprongetje of verlatingsangst dat kan ook, of idd tanden! Hou een vast ritme met slapen gaan, dan weet hij op een gegeven moment, hé ik moet nu slapen en straks komt mamma me weer uit bed halen! Dus bijv, nog een liedje zingen of muziekje draaien, of dingen aanwijzen, maar doe dit elke dag hetzelfde!!! Het gaat allemaal over, maar laten huilen is en blijft moeilijk, al ben ik er nu wel beter in geworden hoor, nu ze ouder is ;) !!!

Succes!!!

15. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    als je het erger maakt met knuffelen, dan is je kind waars inderdaad overvoerd met indrukken. Succes ermee.

16. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    heb enkele dagen het met de minuten regen geprobeerd maar ik kan er niet tegen hem te laten huilen.

hem de borst geven helpt niet hij begint dan te schokken met zen lijfje en zijn hoofdje, niks helpt denk dat ik er echt mee verder moet want het kan zi niet meer zo wordt hij ook nog eens oververmoeid van al dat slaap tekort.

groetjes talia

Deel Deze Pagina