Mijn ventje slaapt sinds een weekje nu door tot half7 ongeveer. Maar hij wordt wel elke nacht wakker rond 4 uur. Dan wil ie zn speentje, maar die valt er steeds uit... Dus meestal neem ik m dan bij me zodat ik de speen steeds in zn mond kan doen, anders is het huilen geblazen. Mn vriend zegt elke keer dat ie honger heeft. Nou ga ik dus aan mezelf twijfelen. Afgelopen weekend was ie weer snachts wakker, maar nadat ie bij me had gelegen heeft ie zelfs tot half 9 geslapen. Dan heeft ie s nachts toch geen honger meer? Of kan het wel dat ie af en toe een nachtje wel een extra nodig heeft?
Geen genoegen nemen met speen betekent over het algemeen honger. Maar misschien mist hij je warmte? Want als hij bij jou wel zo goed slaapt denk ik dat het dat is. Heerlijk hoor, als hij zich bij jou zo goed kan ontspannen! Soms mis ik die tijd.
Als je het speentje dan telkens weer aan moet geven, zou ik inderdaad eens kijken of wat melk hem tevredener maakt.
Bij mijn dochtertje was dit een teken van honger! En 10 weken is ook nog heel jong dus zou goed kunnen!
Dan weet ik wel bijna zeker dat het honger is. Ik zou als ik jou was de avondvoeding rond 10 a half 11 terug in het leven roepen.
Die krijgt hij ook nog steeds. Hij gaat rond half 9 naar bed en dan geef ik rond 11 uur zn laatste fles. Hij zit op 5 voedingen per dag.
150 CC of 180?? anders de laatste fles 180 doen?? kijken hoe dat werkt? en als hij in de nacht kom een kleine fles geven?
Met 10 weken ineens wel weer komen voor een nachtvoeding is hartstikke normaal. Er dan al af zijn is al niet eens gemiddeld, volgens mij Gewoon geven, kun je daarna weer lekker slapen
Inderdaad, met 10 weken een nachtvoeding is eerder regel dan uitzondering. Gewoon een klein flesje geven en je zal zien dat hij tevredener is.
150 cc, maar het laatste flesje iets meer Als hij honger heeft dan wil hij helemaal geen speen. Dan is het huilen. Maar zoals afgelopen weekend heeft ie dan 12 uur de laatste fles gehad, toen rond half 5 wakker maar uiteindelijk toch tot half 9 bij me geslapen. Toen ie wakker werd had ie ook echt honger en dan wil die speen niet meer. Ik kan het inderdaad eens proberen met een klein flesje
het lijkt mij ook gewoon nog behoefte aan nachtvoeding. hoe is je schema de rest van de dag, wat/hoeveel krijgt je kindje aan flessen?
Hij krijgt 5 voedingen van 150 cc maar de laatste fles gooi ik niet leeg, dus die is ongeveer 165. Ik vind het niet erg om nog een keer extra te voeden, dus denk dat ik het vannacht eens met een klein flesje ga proberen. Kijken of ie dan weer rustig verder slaapt.
en hoe groot/zwaar is hij? want ik zou dan inderdaad de flessen niet leeggooien maar gewoon geven en dan nog een nachtvoeding geven, er komt vanzelf een moment dat hij dan 's nachts steeds later komt voor die voeding en dan kan je altijd een speentje gaan proberen of wie weet slaapt hij dan 'gewoon' door. En dat hoeft nu echt nog niet want hij is nog heel klein.
Ik had gister die laatste niet leeg gemaakt omdat ik hoopte dat ie dan niet zo onrustig zou zijn snachts.... Maar het heeft niet echt geholpen Bij het cb zeggen ze dat ik 150 moet geven maar als ik die berekening aanhou van 150 cc per kilo, dan zou ik 5x160 moeten geven. Weet niet of dat een optie is?
Hij woog vorige week 5,4 kilo. Zal ik dan eerst vannacht bv 60 cc proberen of gelijk een normale fles?
Ik zou zoiezo niet meer teruggooien tot 150 precies hoor. (heb ik echt nooit gedaan) en probeer je gevoel te volgen heb je het gevoel dat hij honger heeft geef hem dan gewoon wat extra's ik zou voor de nacht een gewone fles klaarmaken en kijken wat hij ervan drinkt.