eerst nieuw bed of nieuwe kamer??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 19831, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 19831

19831 Actief lid

16 mrt 2012
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal

Ik heb een vraagje.
    Eind april krijgen we een tweede erbij en krijgt mijn zoontje een nieuwe kamer en een nieuw bed.
    De kamer is met kerst klaar maar wat zouden jullie doen.
    Eerst op oude kamer nieuw bed laten wennen of eerst op zijn nieuwe kamer met ledikant?

Ik lees nu ook dat beter is als er een tweede komt om oudste eigen kamer te laten houden maar ja ik ga toch niet twee babykamers kopen??

Wie heeft er tips

2. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hoe oud is je zoontje?
    Ik zou al tijdens de zwangerschap oefenen met de nieuwe kamer, als het nieuwe bed er al is, kan je deze alvast neerzetten toch?

Ik zou overgaan in een rustige tijd waarbij jullie tijd hebben om hem wat meer te steunen als hij het spannend vind.
    Ligt de nieuwe kamer op dezelfde verdieping als jullie?

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    Ik zou hem denk ik op de nieuwe kamer laten wennen met het ledikant, dat is veilig voor hem dus went denk ik sneller.

Geen optie om de babymeubels te verhuizen naar een andere kamer en hem op zijn oude kamer te laten met nieuwe meubels? Zo hebben wij het hier gedaan, dochter heeft zo haar eigen kamertje gehouden met nieuwe kasten en groot bed.

4. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoe oud je kindje is maar mijn zoontje was 2.5 toen we een peuterbed kochten voor hem (onder het mom van, deze is te klein ipv deze is voor de baby straks) die zette we op zijn kamertje. Paar maanden later gingen we de zolder verbouwen voor hem (elke dag erbij betrokken) en zijn bedje verhuiste mee (vertrouwd)

5. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Mijn dochter heeft ook een nieuwe kamer gekregen toen onze 2e kwam en ook een nieuw bed. Wij hebben het nieuwe bed in haar nieuwe kamer al klaar gezet. Ze heeft ongeveer nog 2 weken in haar oude bed in haar nieuwe kamer geslapen. Daarna wilde ze zelf graag in het grote bed slapen. Toen heb ik een week lang elke dag gevraagd in welke bed ze wilde slapen en het was steeds haar nieuwe bed, toen heb ik haar oude bed uit haar kamer gehaald.

6. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik lees mee, want loop (hoewel nog erg pril) ook met deze vraag rond. Onze zoon is nu 13 maanden en zal een jaar en 8 maanden zijn als zijn broertje of zusje zich aankondigt. Ik vind hem zelf dan nog te jong voor een peuterbedje. Hoe oud is jouw zoontje als nr.2 komt?

7. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Onze dochter heeft ook een nieuwe kamer gekregen en eerst nog een paar weken in haar ledikant gelegen. Daarna rustig aan laten wennen aan haar peuterbed. Met 15 maanden ging ze helemaal over naar peuterbed.

8. 19831

19831 Actief lid

16 mrt 2012
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is dan 2'5 jaar. We gaan met kerstvakantie zijn kamer veranderen en alles samen met hem doen.
    Nieuwe bed, kast, spulletjes enz kopen. Ik denk dat we zijn ledikant op kamer zetten inderdaad en nieuwe bed erbij en dat hij mag kiezen. (goed idee)

9. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Toevallig is onze zoon vorige week overgegaan naar zijn nieuwe kamer. Hij is 17 maanden, heb hem meteen in zijn nieuwe bed in zijn nieuwe kamer gelegd. Prima gegaan, denk een dag of 2 wat onrustig en toen was het over. Hangt er ook wel een beetje vanaf hoe gevoelig je kleintje is voor dit soort veranderingen.

Edit: hij is trouwens niet naar een peuterbed gegaan, maar gewoon nog in een ledikantje, weet dus eigenlijk niet of je wat aan mijn ervaring hebt :)

Deel Deze Pagina