Gaat ff niet top hier. Zoon heeft al dágen koorts, tegen of rond de 40 graden. Sinds vandaag zit zijn romp helemaal onder de rode vlekjes (ze zijn weg te drukken). Hij heeft heel weinig eetlust en is super hangerig en huilerig. Ook slapen gaat niet top (vannacht was hélemaal drama, gaaaaap) Conclusie huisarts: zesde ziekte. Maar hij heeft óók keelpijn. Hij ruikt uit zijn mondje (best erg eigenlijk) en na elk hoestje is het huilen geblazen. En hij hoest veel, dus veel huilen. Hij krijgt paracetamol. Heeft er iemand nog meer tips? Of herkent iemand de combi zesde ziekte met keelpijn? Hoe lang zal dit nog duren? Ben zo moe....en mijn zoon ook. Mijn man helpt super mee trouwens. Gedeelde smart..
Goed in de gaten houden! Bij de zesde ziekte, bij verschijning van de vlekken hoort de koorts weg te zijn. Hier vergelijkbaar verhaal gehad. Hoge koorts dagen lang, maar ook veel pijn. Was de zesde ziekte maar ook een oorontsteking en bronchitis! Kan best zijn dat je kleine naast de zesde ziekte nog iets anders heeft wat er los van staat. Als je het niet vertrouwd gewoon de huisarts weer bellen.
Bedankt voor je reactie. Ja ik vermoed ook keelontsteking, naast de zesde ziekte. Was dinsdag al bij de HA, en vanmiddag ook weer gegaan. Als hij morgen weer koorts heeft ga ik weer, zeker gezien het extra lange weekend.
Ah, getsie! Waarschijnlijk is zijn weerstand verlaagd door de 6e ziekte en heeft hij zodoende ook keelontsteking opgelopen (of vice versa). Mn oudste kreeg het toen ze acht maanden was en toen heb ik het zelf ook gekregen. Bah, wat een irritante ellende zeg. Het duurde bij mij bijna vier weken voor ik helemaal geen last meer had. Bij mn dochter was het gelukkig met een dag of vijf al over. Beterschap en sterkte!
Nou na een derde bezoek aan de HA hebben we eindelijk een kuurtje gekregen. Bacteriele keelontsteking mét 6e ziekte. Arm zieltje
Wij hadden het vorige week.. een oogontsteking icm de zesde ziekte. Vorige week zat ik nog in zak en as bij de ha, maar nu is er helemaal niks meer van te zien en meneer eet weer als een bootwerker! Hopelijk gaat het bij jouw kindje ook zo snel weer over!