Baby 8 maanden 5-10x wakker per nacht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lsnne, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lsnne

lsnne Lid

19 okt 2015
    75
    0
    6
    verpleegkundige
    gelderland
    Hallo dames

Ik ben vast niet de enigste maar ben nu onderhand wel op het punt dat ik op instorten sta.

Ik heb een zoontje van 8maanden oud. Hij heeft nog geen enkele nacht sinds de geboorte doorgeslapen.
    Elke nacht wordt hij minimaal 5-10x wakker. Soms zelfs al vanaf 23:00
    Meestal als ik hem de speen geef gaat hij meteen weer slapen maar minimaal 1x per nacht blijft hij een poosje (halfuur-uur) jengelen wat overgaat in krijsen.

We hebben standaard een flesje water bij de hand en soms neemt hij een paar slokken maar meestal weigert hij dit dan ook. Honger heeft hij dus niet.

Hij krijgt de laatste fles om 19:00 en de eerste rond 6-7 uur.

We dachten eerst dat hij misschien teveel prikkels krijgt op een dag maar ook als we een hele rustige dag hebben is het snachts drama.

Volgens het cb gaat het vanzelf ofer maar Mijn reserves zijn ondertussen echt op en ik ben zo moe.

Heeft er iemand nog tips???

2. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hier ook vreselijke nachten gehad, en hier waren de oren het probleem. Onder 1 jaar verwijzen ze niet zo snel door naar de kno maar je zou het kunnen overleggen met de huisarts
    En geef je niet gewoon een flesje? Mijn dochter weigert vaak ook water maar melk drinkt ze wel.

Gaat hij huilen als je er niet naar toegaat?
    Binnenkort kan hij zelf zijn speen pakken, heb je er meerdere in zijn bed liggen?
    Hier hielp dat ook

Sterkte, ik weet hoe vreselijk langdurig slaapgebrek is!

3. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Hier is hij volgende week 8 maanden oud en heeft ook nog nooit langer dan 3,5 uur achter elkaar geslapen. Meestal zo'n 4-8x per nacht wakker.
    Gelukkig geef ik wel borstvoeding dus ik leg hem eigenlijk altijd gewoon aan zodat ik zelf ook weer snel verder kan slapen.
    En we slapen samen, dat scheelt ook. Hij slaapt toch veel gemakkelijker in als hij naast me ligt.
    Zodra hij langere rukken maakt ga ik het bedje wel weer meer gebruiken, maar nu maak ik het mezelf maar gewoon zo makkelijk mogelijk.

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Geen tips maar kan hij niet een nachtje ergens logeren? Eén nacht kan voor jou al een enorm verschil maken...

5. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik zou toch eens proberen een klein flesje melk te maken. Water gaat er bij mijn dochter ook niet in, melk wel. En dan slaapt ze daarna weer rustig een paar uurtjes verder

6. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze oudste was ook een slechte slaper, wij ga en snachts wel melk. Uiteindelijk ging ze pas met 14 maanden rustiger slapen, maar nu met 2,5 pas de hele nacht door. Geen positief verhaal dus :(

7. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Wij hadden op te duur spenen met een glow in de dark ringetje zodat hij ze zelf kon pakken.
    Ik zou er wel naartoe blijven gaan en dan kort houden, anders wordt het op te duur echt frustratie voor hem en daar werd het hier niet gezelliger op.
    De nachten afwisselen (ene keer jij andere keer je man zodat 1 van jullie rust krijgt)
    Keer laten logeren

Ik wil je geen schrik aanjagen maar onze zoon van bijna 2 wordt ook geregeld nog een stuk of 5x wakker per nacht. Dus probeer op te laden. Als je een nachtbraker hebt, dan zit je er mogelijk nog een tijdje aan vast.

8. Moshi

Moshi Actief lid

21 okt 2015
    279
    4
    18
    NULL
    NULL
    Waarom geef je alleen flesje water en geen melk?
    Is het niet gewoon honger? Want je zegt laatste fles 19.00u tot volgende ochtend. Best veel denk.
    Me kleine krijgt der laatste voeding nog rond 21.30 / 22.00 .

9. auroraa

auroraa Niet meer actief

Zeeeeer herkenbaar helaas :( ik ben ook op. Mijn dochter is bijna een jaar een ik moet er tussen de 10 en 20 x per nacht uit. Ze slaapt tussen ons. Mijn zoon is bijna drie. Die slaapt pas echt door vanaf dat ie 2 werd zo"n beetje.. Het gaat ooit over maar ik ben ook kapot. Geen tips, wel herkenbaarheid.. Ik weet hoe het voelt

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Knuf of doekje met jullie luchtje ook geprobeerd? Evt nachtlampje. Die glow in the dark spenen zijn ook inderdaad fantastisch, die van ons probeert m te pakken lukt nog niet bepaald maar voor ons is t al wel heel prettig met zoeken

11. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Slaapt hij naast je of alleen?

Drinkt hij wel als hij melk krijgt ipv water?

Deel Deze Pagina