Hoi allemaal, Ik ben er over aan het denken om gastouder te worden. Ik denk dan aan 2 kindjes voor 2 dagen in de week. Maar ik vind het wel moeilijk om me er een voorstelling van te maken. Kan iemand me misschien een beetje adviseren. Ik wil natuurlijk ook wel wat tijd hebben voor mijn eigen zoontje, maar ook financieel moet het nog een beetje leuk blijven. Ik wil er graag 150 a 200 euro (netto per maand) mee kunnen verdienen. Nu staat er een advertentie in de krant hier voor een jongetje van 4 en een baby voor 2 dagen per week. Mijn eigen zoontje is 8 maanden en kruipt en loopt langs de tafel. Is deze combi te doen volgens jullie? Ik wil natuurlijk ook die kindjes de aandacht geven waar ze recht op hebben. Kortom, ik ben op zoek naar positieve en negatieve ervaringen van gastouders! Ik heb overigens ook een hond, ze is echt super met kinderen, maar ik heb het idee dat de meeste ouders daar toch negatief tegenover staan. Iemand ook hier ervaring mee?
Ik ben zelf geen gastouder, maar breng mijn zoontje wel naar een gastouder. Ik wilde even zeggen dat bij mijn gastouderburo de hond niet in de kamer bij de kindjes mag zijn. Ik weet niet of dat onder landelijke richtlijnen valt, maar het is misschien wel iets om mee te nemen in je overwegingen. Succes met je keuze!
ik wou ook graag gastouder worden maar je moet minimaal 21 zijn dus ik moet nog even wachten en mischien ook wel beter want dan is danisha ook een jaar geweest.. 2 baby's lijkt me wel zwaar maar het is ook maar net hoe de baby's zijn.. kan ruben zich goed vermaken alleen of eist hij veel aandacht op? over dat soort dingen moet je goed nadenken.. verder mag je maximaal 4 kinderen en niet meer dan 2 onder een jaar in huis.. je verdient er niet zo veel mee maar wat jij minimaal wil verdienen lukt wel..
Ik werk via een gast ouder buro voor 2 dagen in de week zit ik op bijna 300 euro. met alle eet vergoedingen erbij. Ik ben wel afge[ijgert 's avonds. Wat ik wel heb gedaan is afgesproken als ik merk dat Daan er onder zou "leiden" door bijvoorbeeld heel erg te huilen het dan niet door te zetten. Ik vind het een fijne manier van omgang en je bent toch lekker thuis.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ja ik kan me voorstellen dat je kapot bent 's avonds. Als mijn hond niet i de kamer zou mogen dan houd het op, zij is deel van het gezin. Als je problemen wilt dan moet je juist je hond gaan buitensluiten Vind het eerlijk gezegd een vreemde regel... Wel neem ik mijn hond altijd mee de kamer uit als ik even naar de wc of naar boven moet en er zijn kindjes in de kamer. Hoe is bij jullie het contact met de ouders van de kindjes?
Dat is per maand voor bijde kinderen. Via een gastouder buro verdien je lang niet zoveel als dat je zwart verdient. Je zit wel dat je heel veel mag bij verdienen vordta je je maandleijkse bijdrage verliest van de belasting