zit me hier rot te piekeren het zit zo; wesley is al sind 19 december verkouden heeft ook 1 dagje koorts gehad maar na een paar dagen was daar dan zijn eerste tandje niets aan de hand. 31 december was zijn snot geel hij hoesten meer en hij was hangeriger dan normaal toch maar even naar de huisarts aangezien het de volgende dag een feestdag was. we mochten even langs komen longetjes waren schoon, oortjes ietsje vuil maar het trommelvlies was niet ontsteken/geiriteerd. zijn keeltje was wel iets rood. wesley drinkt al zijn fles voedingen leeg de dokter vond het moeilijk hij wil graag dat wesley hier zelf over heen komt en dat kon hij wel ik was het hier mee eens dus op naar huis. alleen 1 januari was wesley nog zieker( huileriger maar lacht nog wel en de fles voedingen gaan er in )om 17.00 uur had hij 39.0 koorts paracetamol zetpil gegeven en om 21.00 uur was de koorts gezakt 2 januari was het precies het zelfde geval. alleen vandaag had wesley om 13.30 al 39.5 aangezien het de derde dag was heb ik toch maar even de huisarts gebeld. ik moest nog even aankijken hoe hij het morgen deed, maar ik weet niet wat nu beter is voor hem een kuur krijgen of even door de zure appel heen bijten. hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. groetjes susanne
Gewoon de huisarts bellen en hem goed na laten kijken. Vind dat jou ventje lang genoeg met koorts loopt en helemaal dat het steeds hoger word. Misschien heeft hij wel toch ooronsteking of wat anders. Gelukkig eet hij wel goed, maar dat hoeft niet altijd wat te zeggen en spreek uit ervaring. Mijn oudste dochter at ook nog steeds goed maar werd wel al steeds zieker en bleek nierbekonsteking toen te hebben.
o, jeetje zeg. hoe zijn jullie daar achter gekomen? hoop dat de koorts vandaag weg blijft maar anders bel ik meteen de huisarts. bedankt!
Lieve heeft dit ook gehad. Bleef 6 dagen lang koorts houden en ze was echt flink ziek. Ze had een virale infectie,ze dachten ook aan het RS virus en daarna kreeg ze ook nog een de 6e ziekte. Hou in de gaten of je kindje rode vlekjes krijgt. De 6e ziekte schijnt er te heersen onder de kleine kindjes vertelde de arts in het ziekenhuis mij. Het begint met (plostelinge)koorts dat na een aantal dagen weer ineens weg is. Dan komen er rode vlekjes die niet jeuken oid maar wel goed te zien zijn. Hoeft niet de 6e ziekte te zijn maar het zou kunnen. Koorts mag maar 3 dagen aanhouden en anders zou ik toch even vragen of de huisarts even verder wil kijken misschien. En paracetamol geven he. Dat werkt altijd wel iets. Succes!
super bedankt voor de tips! tot nu toe nog geen rode plekjes te zien maar ik hou het goed in de gaten. en paracetamol krijgt hij zeker. het is zo zielig!
De weekend dienstdoende arts vond dat we haar urine op moesten vangen met een plaszakje. En dat hebben we dus gedaan en zodra het urine hadden moesten we het ook gelijk naar de huisarts brengen en werd ook gelijk getest. Daar bleek uit dat er zoveel wittebloedlichaampjes in zaten dat we direct door moesten naar het ziekenhuis, waar dus nierbekonsteking werd geconstanteerd. Tien dagen in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig is het allemaal wel weer goed gekomen, maar goed als het al zolang met koorts loopt dan is er vast meer aan de hand. Was je trouwens al weer bij de huisarts weer geweest dan?
heb hem vanmiddag gebeld. maar zou mij nog terug bellen wesely had vanmiddag 38.4. hij heeft gelukkig alweer wat meer praatjes dan de afgelopen week. ik dacht als de huisarts nou een receptje voor me achter laat kan ik altijd in het weekend naar de apotheek om de kuur te halen. als het beter gaat is het prima maar als de koorts aanhoud heb ik toch wat achter de hand. hi hi hi grappig jouw meisje is precies 1 dag ouder dan mijn mannetje
Haha ja nu dat je het zegt, was mij niet eens opgevallen. Maar scheelt inderdaad maar 1 dag. Nou hoop ook snel dat je mannetje snel weer beter is. Hier zijn we allemaal nog aan het opknappen van een flinke verkoudheid. Maar mijn kleine meid is gelukkig helemaal weer beter!
heerlijk, en jullie ook beterschap! de dokter heeft net gebeld en komt zo nog even langs. zekere voor het onzekere.
Ben ook wel benieuwd wat de huisarts heeft gezegt. Cecile heeft wel al een keelonsteking gehad, maar die wilde helemaal niks eten en maar kleine slokjes drinken.
sorry meiden druk met mijn mannetje. hij heeft toch maar een kuur voorgeschreven, hij zei voor de zekerheid voordat we verder van huis zijn aangezien hij oon last had van zijn holtes. maar zou je net zien zaterdag kuur gehaald, hele zaterdag geen koorts. maar ebn toch begonnen met de kuur. hij kletst al veel meer. alleen hoest hij nu ontzettend hij word er om 6.00 uur gewoon wakker van. lijkt wel of hij er in stikt. weten jullie hier toevallig wat voor. groetjes susanne
Neej ik zou er niet zo snel iets voor weten voor de beebs tegen de hoest, maar ik zou het nog steeds hele erg goed in de gaten houden hoor! Als hij zo vrezelijk hoest moet hij toch weer naar de HA misschien krijgt hij ventolin. In ieder geval erge hoest bij baby,s moet je goedi n de gaten houden.
Ik gebruik voor Jelle Tussikind Siroop van VSM. Je geeft ze in druppels, op een lepeltje, door de fles of zo in het mondje. Al vind ik dat laatste niet te doen, Jelle begint na 2 druppels lekker te smakken, en die andere 3 belanden op zijn kin.. : lol: Ze mogen ze vanaf de geboorte hebben en bij ons werkt het heel goed....
het gaat gelukkig alweer wat beter hij is nu alleen nog erg verkouden. dus het kuurtje slaat aan. a.s donderdag mogen we weer naar het cb ben benieuwd.
Herkenbaar! Bij mijn dochter begon het met een oorontsteking twee maanden geleden, sindsdien koorts, geen koorts, koorts, geen koorts, etc. We zijn nu drie antibioticakuren verder en gaat nu binnenkort naar de kinderarts. Duurt veel te lang zo!
jeetje zeg! nee zo erg is het hier nog niet. de kuur begint aardig zijn werk te doen. sterkte bij de kinderarts