Beetje sip...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door warhoofd, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. warhoofd

warhoofd Bekend lid

30 jan 2006
    673
    0
    0
    Hej allemaal,

Mijn moeder past hier elke dag op van half 9 tot half 1 in de morgen (ik ben onderwijsassistent)Sinds een tijdje heeft mijn oudste er moeite mee als oma weg gaat en huilt ze en zingt ze zielige liedjes omdat ze oma mist.

Vandaag was het ook weer zover en ik vind dit moeilijk want als ik s'morgens naar mijn werk fiets huilt ze niet en heeft ze geen moeite met dat ik weg ga. Doe ik als mama wat verkeerd? en waarom mist ze mijn moeder wel en mij niet verdrietig? Ik heb het hier best moeilijk mee en op dit moment denk ik ik stom met werk dan ben ik altijd thuis en hecht ze niet zo aan oma..(geen realitische gedachte....maar....vind het zo moeilijk)...

wat moet ik doen?!?! tips...

liefs

2. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik denk dat je het maar gewoon moet laten, kan je weinig aan veranderen.

Hier is er nu ook een fase dat er een duidelijke voorkeur voor papa is. Als papa weg gaat wordt er luid geroepen ''Papa niet weggaan''!! En als ik wegga?? ''Doei mama''. Ik voel mij daaronder ook best wel rot maar je kan er vrij weinig aan doen denk ik.

Je zou het ook zo kunnen zien ; Ze heeft het leuk met oma! Beter als dat ze elke keer moet huilen omdat haar oma er is en niet haar mama, snap je?

3. Sjantalle

Sjantalle Actief lid

17 feb 2010
    375
    0
    0
    leerkracht bo
    Mijn dochter wil ook het liefst naar oma en/of opa.. Dat is toch net wat anders dan bij mama of papa thuis. Vaak krijgt een kind bij oma/opa net wat meer gedaan.

Ik herken je gevoel wel hoor!
    Gelukkig is nu de periode aangebroken dat ze zegt dat ze mij zo moet missen wanneer ik ga werken. Ze wil me liever niet delen met de andere kindjes (van school/werk)

Houd vol! Je oudste houdt echt wel van je. Jij bent misschien net wat meer als van zelfsprekend voor haar..

4. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Net als Sjantalle denk ik ook dat het verschil is dat je moeder komt en gaat en jij er de rest van de dag/nacht 'gewoon' bent. Misschien geeft je moeder net wat meer persoonlijke aandacht omdat ze dat ook kan en alleen komt oppassen en niet ook nog moet wasssen/strijken/boodschappen/koken/schoonmaken zoals jij en is dochter die aandacht als normaal gaan zien. Maak je niet te druk. Wees in iedergeval blij dat ze het naar haar zin heeft.....beter dan dat ze huilen als je weggaat en je ze achter moet laten....

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Als ik boos op Iris ben of als ze zich niet lekker voelt dan wil ze 'oma'....het is niet altijd fijn. Aan de andere kant vind ik t heerlijk dat ze zo gek is op mijn moeder en t is ook zo dat mijn moeder op haar oppas dag ook veel meer met haar doet en speelt dan ik doe op een dag; ik ben toch ook vaak met andere dingen bezig.

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier ook zo hoor. Als ze bij de opa's en oma's logeert (1 keer in de week) dan krijg ik bij Gods gratie een afscheidskus. Dan sta ik zelf nog allerlei gekke bekken te trekken en te zwaaien om haar aandacht te krijgen maar het enige wat ze dan zegt is 'ja mama daaaaag' om vervolgens weer verder te gaan spelen.

Kom ik haar dan de volgende dag ophalen dan krijgen de opa's en oma's echt niet 'ja daaag' te horen hoor. Nee tuurlijk niet, opa moet eerst een kus, niet ik mag haar jas aantrekken, nee dat moet oma doen, en oma of opa moet mee naar de auto want oma of opa mag haar in haar stoeltje zetten niet mama. En dan zijn we op weg naar de auto en moet er eerst dramatisch gehuild worden want ze wilt helemaal niet met mij mee:$ nee mevrouw de koningin wil bij oma blijven. Dan moet er nog gekust en geknuffeld worden, vervolgens nog even snel zielig naar oma kijken in de hoop dat ze dan alsnog mag blijven en als we dan eeeeeeeeeindelijk zover zijn en we wegrijden krijg ik naar mn hoofd geslingerd 'vind nie eerlijk mama! vind jou nie aardig!..dan heb ik het gedaan!:$ lekker ding he:D

Ik had het er in het begin ook best moeilijk mee en verweet mezelf van alles maar daar ben ik mee opgehouden. Ze heeft het daar naar haar zin, er wordt heerlijk met haar gespeeld en ze word hartstikke verwend door ze, nou heerlijk toch?

Wat mij wel een goed gevoel geeft is dat wanneer ze ziekjes is of echt verdrietig of 'bang' enz enz..dat ze mij boven iedereen verkiest. Van oma wilt ze bv een pleister wanneer ze zich pijn heeft gedaan en geen kusje, want alleen mama der kusjes helpen op de zere plek:D

Houd idd vol! Want als het er echt op aankomt kiezen ze toch voor mama hoor!

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

jij blijft altijd haar nummer 1 hoor!!! moet je echt niet bang voor zijn! alleen ben jij een ´´deel ´´ van haar.... dus ze weet dat jij er gewoon altijd bent voor dr... en oma gaat gewoon weer naar huis toe...... Is hier ook soms hoor als oma weg gaat, gaat sam ook huilen, maar als ik de deur uit ga geeft ie geen kik :)

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wees trots op je moeder dat ze schijnbaar zo'n ontzettend lieve oma is;) Dat is lang niet overal zo...

Verder sluit ik me aan bij hetgeen wat hierboven ookal is geschreven. Van oma mag vaak nèt even iets meer. Oma heeft ook vaak onverdeelde aandacht voor het spel van je dochter, terwijl jij wss ook nog je huishouden etc. erbij moet doen en je dochter dus net wat vaker op zichzelf aangewezen is. Oma heeft altijd àlle tijd, staat altijd in dienst van haar, omdat dat nu net hetgeen is wat oma komt doen. Op je dochter passen en het haar helemaal naar haar zin maken. En het is duidelijk dat dat allemaal goed lukt;). Probeer het knopje om te zetten en juist blij te zijn dat je je dochter met zo'n gerust hart bij oma achter kunt laten, het is nog vèèl naarder om elke ochtend een dochter aan je benen te hebben hangen omdat ze niet wil dat je naar je werk gaat.....

Verder zijn dit vaak ook fases. De ene keer is het oma voor, oma na. Maar het kan ook ineens omdraaien en dan staat ze wèl te huilen als jij weggaat. Dit heeft niets met meer of minder liefde voor jou te maken. Kinderen zijn puur, die verdelen nog niet in hokjes. Geniet van haar liefde voor oma en probeer haar af te leiden als oma naar huis gaat. Verval niet in teksten als, "vind je mama dan niet lief" oid, want dat ìs het echt niet...Ga even iets leuks met haar doen en lijdt haar aandacht van het weggaan van oma af. Het komt echt wel weer goed:)

Deel Deze Pagina