Kamer delen, tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bambi93, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Omwille van ons werk willen wij heel graag terug naar België verhuizen. Geen probleem hier, dan verkopen we gewoon.

Nu willen wij in België eerst gaan huren en achter enkele jaren gaan kopen omdat je daar nog al wat eigen inleg moet hebben.

Nu hebben we een super leuk huisje gevonden. Zijn ook al gaan kijken, helemaal top. Pal in het centrum, bescheiden tuintje, zelf nog leuk te maken, dubbele oppervlakte van nu en maar 500 euro.

Alleen er zijn maar 2 slaapkamers. Wij hebben een dochter die altijd bij ons en vriendlief zijn kids zijn 3 dagen per maand snachts bij ons. Zouden jullie ze samen leggen? Het zijn 2 zoons. Zelf vinden ze het idee geweldig maar is dit praktisch ook te doen? Iemand misschien voorbeelden van hoe ze jongen/meisje op 1 kamer hebben. Kamer is best ruim!

We hebben nu ook 2 slaapkamers waarvan 1 kleine, dochter slaapt nog bij ons. Zoons hebben een stapelbed.

2. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Zag toevallig gister deze site, moet je ff op rondneuzen, echt leuke ideeën.

mommo design

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Is het een optie om de kamer in twee te delen met een kast als tussenschot (één meisjeskant en één jongenskant)? Of wordt het dan te klein?

Of is het een optie om 1 stapelbed in de kamer te zetten en die 3 nachten per maand jullie dochter bij jullie op de kamer te leggen? Dat het wel de slaapkamer van dochterlief is, maar als de broers er zijn, dat zij ook slaapplek hebben.

500 euro voor 2 slaapkamers hier in België ... Doen! Een beetje afhankelijk van de regio, maar tegenwoordig betaal je daar hier meestal minimum 6 à 700 euro voor.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou ze nu in ieder geval nog niet samen laten slapen. Tenminste, ik weet niet hoe oud die jongens zijn, maar ik zou geen kleine kinderen met een baby op één kamer durven zetten. Die drie nachten zou ik je dochter bij jullie laten slapen voor nu.

5. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Even off topic maar wat een leuke site! 👍👍

6. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ja idd, kwam em per toeval tegen dus staat nu bij m'n favorieten :)

7. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Weet niet hoe oud de kids zijn maar je hebt ook 3 persoons stappelbedden.

Mocht het passen in de hoogte dan. Heb je ook geen verloren ruimte zeg maar omdat het meisje er niet zo vaak slaapt

3

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik weet niet of een tweede kindje nog een wens is. Want de wordt het misschien wel lastig met ruimte.

9. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Nee, haha. Met 3 meer dan de handjes vol.

Het zou dus eigenlijk echt de slaapkamer van onze dochter worden waar soms haar broers eens bij slapen. Ze zijn 6 en 9.

Iemand voorbeelden van hoe ze dat gedaan hebben toevallig? Of 2 meisjes of jongens die het totale uiterste van elkaar zijn.

@kaboutermeis, ja idd. Regio Limburg zitten we dan. Kort bij familie, en bij mijn nieuwe job dan. Het is wat ouder maar wel goed onderhouden ;)

Nog meer tips?

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Welkom in Limburg ;)

Zou misschien ook je meisje die 3 nachtjes bij jullie laten slapen. Daarna kan je nog altijd kijken.

11. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    thx dames!

dat dochter dan bij ons komt die paar nachten dachten wij zelf ook al aan.

niemand fotos voor mij? :)

12. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik zou het zelf om meerdere redenen niet doen. Allereerst vind ik het leeftijdsverschil vrij groot, als ik naar mijn stiefzoon van 9 kijk, die is al geïnterreseerd in sexgerelateerde dingen en ik vind het niet nodig dat hij zijn zusje helemaal bloot ziet. Nu kan ik dat voorkomen maar als ze samen op een kamer liggen word dat moeilijk en ik zou me er niet fijn bij voelen.
    Ten tweede vind ik dat zowel mijn stiefzoons als mijn dochter recht hebben op hun eigen speelgoed, en door het grote leeftijdsverschil spelen die echt niet met dezelfde dingen. Ik vind dat mijn stiefzoons zich bij ons ook thuis moeten voelen dus hun kamer moet ook echt op hun ingericht zijn, aan de andere kind heeft mijn dochter ook het recht om met vriendjes te spelen en dat kan niet als er grote jongensspeelgoed op haar kamer staat (playstation, lego waar uren aan gebouwd is enz)

Hier liggen mijn stiefzoons op een kamer ( samen) en mijn dochter heeft een eigen kamer. Als er ooit nog een kindje bij komt zal die bij mijn dochter op de kamer komen, dus ik hoop dat het dan ook een meisje word of dat het oeeftijdsverschil onder de 5 jaar blijft. Zo niet danligt het er financieel aan oc we uberhaupt aan een vierde beginnen want dan zullen we moeten verbouwen om extra slaapruimte te creeeren. Maar als ik nu in een ander huis moest dan zou het absoluut een eis zijn dat mijn dochter en stiefzoons aparte kamers hebben en niet met zn drieeen op een kamer zouden hoeven

13. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    mijn stiefzoon van 9 vindt meisjes stom, lego ingewikkeld etc.

we weten ook dat het niet ideaal is maar ik heb geen 900 euro om 3 slaapkamers te betalen.. zitten een beetje vast. Er zit nog een kamer in maar die heeft geen raam.. pff. hierblijven is ook geen optie want dan raak ik mijn werk kwijt op termijn en verdrink ik hier in de rekeningen. pff

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.705
    113
    Ik zou ze ook niet samen neerleggen. Dan moeten die jongens de hele tijd muisstil zijn, want zo'n gupje wordt makkelijk wakker en slaapt veel eerder.

voor 3 nachten per maand zou ik overwegen om ergens een slaapbank neer te zetten, bv in de woonkamer of toch in de kamer zonder ramen, denk niet dat jongens dat in t algemeen heel erg vinden. In andere landen zijn slaapkamers zonder ramen trouwens heel normaal.

Of je neemt dochterlief inderdaad bij je voor die nachten. Zou niet teveel rekening met die jongens houden in de kamerdecoratie. ze komen maar een paar nachtjes.

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou de kamer een leuke "neutrale" kleur geven (dus geen hele mega-roze kamer).
    Daarnaast vanaf dat ze er de leeftijd voor heeft, kan je dochter 1 of 2 muren volhangen met posters. En haar (half)broers de andere muren ;).

Verder kan je eventueel ook 1 grote speelgoedkast neerplanten met zowel de jongens hun speelgoed als haar speelgoed in.

En natuurlijk nog een grote - beetje neutrale - kleerkast.

Voor 3 nachten per maand zou ik nu ook niet direct een huis gaan zoeken met een extra derde slaapkamer. Zeker niet als je het geld niet echt kan missen.
    Als ze ooit fifty-fifty zouden komen, zou ik dat dan weer wel overwegen.

16. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Als het echt maar drie nachten per maand is zou ik ook een slaapbank neerzettenin de woonkamer of bijv twee luchtbedden in de woonkamer leggen (en hier zelf in gaan liggen die drie nachten, jongens in jullie bed) Zou voor drie nachten per maand geen kamer erop inrichten. Maar hier komen ze naast om het weekend ook de helft vd schoolvakanties en dat is al 5 hele weken per jaar.

17. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Thx voor de tips dames

Na al jullie tips willen we het volgende doen:

Kamer is 20m2

Net op de helft een grote expedit kast zetten, hebben ze nog elk een raam.
    De kamer in groentinten doen, bos voor dochter voetbal voor jongens?
    Dochter gaat toch niet alleen boven spelen, nog veel te klein voor.
    De nachten dan de jongens bij ons zijn dochter voorlopig nog wat bij ons leggen.
    Kamer zonder raam kleerkasten zetten van iedereen (is naast de badkamer)

Een slaapbank vinden wij gaan goed idee want dan hebben zij het gevoel dat ze er niet bijhoren terwijl dat echt wel is.

We willen op termijn weer gaan kopen maar hebben dan eigen inleg nodig. Hoe minder huur ik nu betaal hoe meer ik kan sparen... Hoe meer ik kan sparen hoe sneller we kunnen kopen.

Deel Deze Pagina