Symptomen maar testen negatief

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Extra, 10 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Extra

Extra Lid

10 okt 2012
    7
    0
    0
    Ik ben in april gestopt met de pil omdat ik de hormonen niet goed verdroeg. Mijn cyclus was hierna eerst 1x 28 dagen en daarna heel regelmatig (20-21 dagen). Mijn eisprong voel ik precies in het midden (dag 10-11). Mijn menstruatie duurt 5-6 dagen.

Sinds kort heb ik een relatie en we vreeën met condoom. Dat ging wel eens fout en nu heb ik toch echt een heleboel symptomen. Maar twee testen waren negatief en ik word ook nog ongesteld (althans, ik bloed). Is dit ontpillen? Zijn mijn darmen weer van slag? Ben ik gewoon ziek? Is het PMS? Iets anders?

Wat meer informatie: ik heb al jaren darmklachten, daar raak ik erg vermoeid van en krijg ik buikpijn. Ik had ook ontstekingen in mijn darmen en kon dat precies afleiden aan mijn ontlasting (diarree, verstopping, slijm, andere kleurtjes).

Lang verhaal, de situatie is nu: 29 augustus laatste gewone menstruatie. Duurde 5 dagen. Begint zoals gewoonlijk met beetje bruin op de eerste dag, daarna 3 dagen rood met stolsels en laatste dag weer bruin.

Die cyclus seks gehad en ik begon weer met bloeden op 18 september. Dat was direct helderrood bloed met amper stolsels en voornamelijk bij het naar de wc gaan. Ik kon het met 2 inlegkruisjes af qua hoeveelheid (ik ga alleen wel vaak naar de wc dus misschien was anders meer nodig geweest). Het is ook alleen helderrood bloed gebleven en duurde 4 dagen.

Afgelopen 8 oktober is mijn nieuwe cyclus weer van start gegaan en ik bloed nu wel iets bruin en velletjes maar voor de rest lijkt het op de vorige bloeding. Ik ben benieuwd hoe lang deze aanhoudt.

In week 2 heb ik op de eerste dag van mijn bloeding een test gedaan, negatief. Dan is de urine wel wat verdund natuurlijk door het bloed. Week later weer een test gedaan, weer negatief. Het is niet met ochtendurine gedaan, want ik moet 24/7 om de paar uur naar de wc, dus mijn urine is nooit echt geconcentreerd. Ik heb een blaasontsteking ook al uit laten sluiten.

Ik weet het niet meer. De huisarts weet het ook niet. Ik moest maar veel drinken en veel fruit eten wat ik al doe. Minder drinken ook geprobeerd omdat ik zo vaak naar de wc moet.

Ik wil natuurlijk niets somatiseren. Misschien is het gewoon ziek zijn... Misschien ben ik er teveel mee bezig (kan me voorstellen dat dat zo lijkt gezien mijn lijstje. Maar ik ken mijn lichaam goed dus merk verandering snel op)... Maar tegelijkertijd blijft mijn menstruatie niet uit (dus ook niet door de eventuele stress). Het lijkt me ook sterk dat het ontpillen is omdat mijn cyclus regelmatig is :(. Ik wilde in ieder geval even mijn verhaal kwijt en als iemand ervaring of advies heeft dan hoor ik het heel graag!

(De post is een beetje lang geworden, sorry :).)

Deel Deze Pagina