Wat ook leuk is, is babyheffen. Je kunt deze oefening doen zodra je baby sterk genoeg is om opgepakt te worden zonder dat het boekje ondersteund moet worden) Ga op je rug liggen met je baby op je buik. Pak baby met 2 handen op (let erop dat het voor baby comfortabel is. Hij ligt als het ware met zijn buikje in jouw handen. Armpjes en beentjes hangen los) til hem boven je gezicht (armen gestrekt). Laat rustig zakken tot je een kus op zijn hoofdje kan doen, en dan weer omhoog. Herhaal zo vaak je wil en zolang het leuk is voor baby. Quality time voor jullie samen. Baby heeft lol. En naarmate baby groeit wordt jij sterker, want het gewicht neemt ook langzaam toe. Wordt baby te zwaar, dan kun je overgaan naar de oefening 'vliegen': leg baby op je onderarm metarmen en benen elk aan 1 kant, hoofd richting je hand en gezicht naar beneden (hij zal vanzelf opkijken). Ga zo rondjes door de kamer lopen, beweeg met je arm omhoog en omlaag en maak vliegtuig geluiden. M'n manneke van 3 vind dit nog steeds geweldig en vraagter vaak om. Inmiddels heb ik voor hem beide armen nodig, en is het hard werken voor mama
Bodypump op de sportschool en daarnaast cardio met krachttraining. Heb er echt een mooi lijf voor terug gekregen.
Ik was 20 kilo aangekomen, mede door een zware buikgriep na de bevalling icm bv. Was ik snel 10 kilo kwijt. Na 8 weken ben ik twee keer per week gaan sporten en heel gezond gaan eten. Nu 5 maanden na de bevalling zijn die 20 kilo er weer af. Nu nog de laatste 5 om op mijn streefgewicht te komen.