@Miffiy: Zelf doe ik niet alle boodschappen bij de lidl / aldi merendeel komt bij c1000 weg. Gevoelsmatig is het niet veel duurder maar ik ga het toch maar weer doen. Zelf gebruikte ik de diepvries roerbakgroente in de hersluitbare zak van de c1000. Ook wel handig. Ga er weer meer opletten!!
Hallo meiden, Helaas wordt er voor de bespaartips en adviezen geen vast topic gemaakt. Echter kunnen ze de topics wel samenvoegen. Dan moeten we melding maken via het gevaren driehoekje en dan kunnen ze de topics samenvoegen. Misschien is dit wel een goed idee!
Ik haal groente vaak op de markt. Voor sommige dingen scheelt dat een hoop. Paprika kun je vaak voor 1/1,5 euro een grote zak kopen. Die was en snijdt ik in stukje. En dan de vriezer in. Dan heb ik voor een paar weken genoeg. En voor de prijs van 1a2 paprika's bij de super. En veel groente en fruit is er goedkoper en houdt langer..
Naar de markt is een goede tip ga kijken of ik dat toch in ons schema kan mee nemen!!! Weekmenu maken en dan naar de markt alles in slaan en bepakt weer naar de auto.
Ik heb mn verzekeringen en abo's nagekeken toen we krapper zaten. Onze auto verzekeringen heb ik voor 90 euro in de maand goedkoper kunnen overzetten. *zelfde dekkingen alleen andere maatschappij*. Mijn telefoon abo heb ik opgezegd *ik heb een mobiel van het werk* 40,- Woonverzekering overlaten sluiten bij een andere maatschappij, scheelde ook weer 15 euro. Energiemaatschappij veranderd *deed ik oa ook alleen maar omdat de nieuwe maatschappij de boete op zich nam, anders had ik daar nog een paar maanden mee gewacht* scheelde ook weer 70 euro in de maand. Scheelt toch flink wat in de maand.
Ohhh en wasmiddelen haal ik bij de Lidl, vind het super wasmiddel, nooit problemen mee en voor zo'n grote fles heb ik normaal bij de c1000 een klein flesje voor dezelfde prijs.
Qua eten: kijk goed naar de groenten/fruit wat in het seizoen is. Seizoensgroente is eigenlijk altijd goedkoper. Én inderdaad naar de markt/Lidl e.d., scheelt een hoop. Qua recepten: op internet zijn een hoop recepten te vinden als je ingrediënten intypt die je in huis hebt. Zo kan je ook restjes erg goed opmaken. Hier bijvoorbeeld een halve ijsbergsla over. Heb er soep van gemaakt (ja, echt!) en dat was nog lekker ook. "kostte" me alleen nog een ui, bouillonblokje en een halve liter water. Stokbroodje erbij en klaar! Vaak kan je met restjes nog erg lekkere dingen maken. Kwestie van even de moeite doen om ideeën op te doen op internet. En koop geen voorgesneden groenten in een zak, is altijd duurder. Roerbakgroente nodig? Koop zelf wortel, prei, ui, paprika, champignons etc. Eet je dat de ene dag met rijst, andere dag met pasta bijvoorbeeld. Hier maken we ook vaak een weekmenu, met 1 dag "niks". Vaak loopt een week toch anders dan je denkt, dus zo hebben we een beetje speling. Werkt erg fijn! Ik laat sommige dagen ook 'vaag': schrijf ik bijvoorbeeld op "3x aardappelen+groente+vlees". Kijk ik in de supermarkt wat in de aanbieding is. Bij vlees kijk ik ook vaak naar de kortingsstickers als iets op datum is. Als ik dat dezelfde dag in de vriezer gooi, kan je het meer dan prima eten. O ja, en nog een belangrijke tip: ga NIET klakkeloos af op de t.h.t. datum op pakjes/potjes e.d.!!! Gebruik je zintuigen: kijk en ruik hoe iets is. T.h.t. staat voor TEN MINSTE houdbaar tot. Veel mensen gooien het weg als het over die datum heen is, terwijl dit 90% van de gevallen echt niet nodig is. Scheelt een hoop geld!!
Ik bespaar door mijn boodschappen bij AH te halen en dan héél kritisch te zijn. Euroshopper is best heel goedkoop, goedkoper dan de aldi in heel veel dingen! Koop vaak voordeelverpakkingen. Vlles in de vriezer bij aanbiedingen. Heb ook alle abbonnementen opgezegd. Alleen nog mobiele telefoon. OOk de verzekeringen nagekeken, maar dat kon niet meer goedkoper. Pas op dat verschillende verzekeringen elkaar niet overlappen, soms ben je dubbel verzekerd. En kadootjes met verjaardagen, ook daar kan flink op bespaard worden zonder met lege handen aan te komen. Bij de action kun je vaak leuk slagen. Beetje leuk verpakken en het ziet er geweldig uit! Met een rol inpakfolie en wat lint kom je soms een heel eind, en ook alumniumfolie (glimmende kant) met inpakfolie (doorzichtig bloemenfolie) ziet er fantastisch uit!
Oja, vaatwasblokjes! Ik gebruikte altijd de dure merken. Doe het nu met die van de hema, s euro voor dertig (geloof ik) en een fles afwasmiddel van de euroshopper. Blokje en een beetje afwasmiddel erin en een hele schone vaat! Wasmiddel van de hema is ook heel goed en is relatief behoorlijk goedkoop! Evenals de senseopads, goedkoper dan bij de aldi!
Wauw! De tips blijven komen en ik vind het geweldig ga zeker de tips uit proberen. Of ik de ijsbergsla soep ook ga testen weet ik nog niet?!? Laat de tips maar binnenstromen heb er nooit te veel!!!
Kruiden zelf kweken. Dat kan met zakjes zaad of met een plantje, wel die van de tuincentra's (die in de supermarkt blijven niet mooi). Alles in een grote pot, buiten in de tuin of balkon. Veel lekkerder en goedkoper. Aan het eind van het seizoen, kun je de kruiden invriezen in ijsblokbakjes. De kruiden plukken en fijn snijden, in een ijsblokbakje doen en een klein beetje water erbij. Je kunt dan 's winters zo de benodigde blokjes uit de vriezer pakken. En met bladerdeeg maak ik vaak de lekkerste hapjes. Sausijzenbroodjes, kaasbroodjes, appelflappen, chocoladecroissants. Laatste stukje kaas wat te klein is om nog plakjes van te snijden kun je nog raspen voor op de macaroni.
Ik doe het ongeveer op dezelfde manier, alleen kijk ik alles 1x per kwartaal na. Ik stuur je even een pb. voor je sheet, misschien kan ik dingen van je opsteken.
Ben niet zo heel erg in de weer met verse kruiden maar wat niet is kan nog komen. Recepten voor de heerlijke broodjes mag je altijd toesturen!
Wat bij ons een aandachtspunt moet worden.... genoeg maar niet teveel vlees uit de vriezer halen. Ik haal vaak grotere hoeveelheden vlees in de aanbieding. Thuis vries ik dat dan in porties in. Maar ja.... ventlief trekt dan meteen weer dubbele porties uit de vriezer....een portie eten we dan op en vervolgens "vergeten" we dat er nog een portie in de koelkast ligt en kunnen het dan na twee dagen alsnog weggooien
Chocolade croissantjes maak ik van fondue-chocolade, dat zijn al kleine halve rondjes, dus je kan dat goed dosseren en smelt ook goed. Appelflap van appel in blokjes, kaneel en suiker. En de susijzenbroodjes van gehakt ('s avonds gebruik je de rest voor de warme maaltijd) en kruiden, net wat je lekker vind. De kaasbroodjes moet ik aan manlief vragen, die maakt altijd van die heerlijke met een roux. Dus die houdt je van me tegoed. Zo heb je eens iets anders voor de lunch, op zondag of voor tijdens een verjaardag. Dan snijdt je de plakjes bladerdeeg schuin door de midden voor kleine hapjes. En die verse kruiden, ik kan het je echt aanraden! de simpelste dingen worden stukken lekkerder met verse kruiden, van soep tot gebakken aardappeltjes. Gebakken aardappeltjes maak ik altijd van gewone aardappeltjes klein gesneden, even kort koken (gaat lekker snel omdat de stukjes klein zijn) en dan in de pan met verse rozemarijn, zeezout, en een beetje peper. Of een eiersalade: eieren koken, beetje mayo, heel klein beetje mosterd, zout en peper en verse bieslook. Yummie. Doet het hier altijd supergoed met de verjaardag voor op toast of voor op brood. Maar verse peterselie en selderij door de groentensoep is ook erg lekker. bouillon van een tablet, baletjes van gehakt maken, verse kruiden en een zakje soepgroente. Zo klaar maar wel heel lekker (en goedkoop)
Veel tips zijn al genoemd. De vaste lasten zijn hier zo goedkoop mogelijk: denk aan auto, telefoon etc. Hier gaat het meeste geld op aan kleding en eten/drinken & drogisterijspullen. Ik heb voormezelf een budget gesteld van 100,00 wat ik per maand aan kleding mag gebruiken voor Esmee en mijzelf. Dit excl schoenen. Verder probeer ik zo gevarieerd mogelijk maar zo goedkoop mogelijke weekmenu's te maken. Groente en fruit haal ik bij de lidl net als zuivel, vlees etc. Het enige wat we A merk kopen is chips en cola.. Deo/douchespul etc. Kopen we altijd bij de action. Make-up voormezelf koop ik altijd met 25% korting en sla dan flink in. Eet seizoensgroenten en fruit.. bijv een watermeloen en nectarines zijn nu goedkoop. Pin elke week 50,00 en doe daar de boodschappen etc van. Meestal redden we het hier prima van. Als je in de supermarkt vlees ziet liggen zoals gehakt/kipfilet etc met 35% korting, neem het mee, vries het per portie in. Komt altijd van pas. Ik maak regelmatig kleding voor Esmee zelf.. Scheelt ook best veel geld en ze ziet er leuk uit, niet wat iedereen aan heeft. MARKTPLAATS.. Als je online koopt via H&M kortingscodes gebruiken, dit kan soms tot wel 15,00 schelen.
Oja, chips kopen we alleen in het weekend (voor onszelf ook beter). Door de weeks knagen we regelmatig op worteltjes of komkommer dat over is van de maaltijd En cola alleen merk 1 op de 4 keer ongeveer. Meer als traktatie Vorige week nog een dag dat we geen zin hadden om boodschappen te doen. We hadden echt nog zoveel restjes: zakje aardappelpurree achterin de kast, groente in de vriezer en koelkast, vlees en vis in de vriezer, rostirondjes. We hadden een uitgebreidere maaltijd dan normaal...
Restjes eten gooien wij hier ook nooit weg. Al houden we maar een klein bakje macaroni over, of 1 burrito ofzo, we vriezen alles in. En dan 1x in de zoveel tijd hebben we restjes-dag. Eten we alle restjes uit de diepvries op, scheelt toch weer een dagje boodschappen