Back to budget

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedervan3, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedervan3

Moedervan3 Actief lid

9 jul 2011
    491
    0
    0
    Drenthe
    Van mijn schoonmoeder eens de Eco-wasbal gekregen voor het besparen van wasmiddel.
    Misschien ook een tip.

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    het is zoo jammer dat ik hier op vrijdag nooit naar de markt kan omdat ik dan stage loop :(
    want ik vind het fruit en groente vaak lekkerder/verser dan in de supermarkt

3. Hoezo lastig rekenen??

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Weet niet, zou het makkelijker vinden als ons salaris in dezelfde week binnen komt.. In wezen heb ik elke twee weken een vast bedrag te besteden.. Zo betalen wij onze rekeningen ook.. Elke twee weken krijgt mijn man geld binnen..
    Mijn salaris komt dus eens per 4 weken en nu loopt het een beetje langs elkaar heen.. Het is trouwens wel zo dat het best kan zijn dat mijn man zn salaris een week later of eerder komt (visserij) dus er is niet altijd een peil op te trekken.. Laatste weken is het wel regelmatig trouwens..

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @roeltje
    volgens mij was dat mijn berichtje
    wij doe al het geld wat ik verdien via mp in een spaarpot voor de vakantie :)
    wij hebben het niet zo breed maar willen in oktober wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag op vakantie!!

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ja dat lijkt me echt handig.. Heb hier nog wel een verdwaalde spaarpot in de kast staan.. Kan het daar mooi in.. heb zo ontzettend veel zooi op zolder en in de kelder, echt vreselijk.. Ook nog genoeg kleding die ik niet meer aan heb, jassen en tassen in overvloed waar niks mee aan de hand is.. Ruimt gelijk op..

Lenn word ook een geldmonstertje;) Vanmiddag op de markt kreeg ik wisselgeld in muntjes.. En muntjes = spaarpot:D
    Dus tja, wisselgeld ben ik al kwijt.. Hij kwam mooi aanlopen met zn spaarvarken:D

7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    wat ook ideaal is!

Boodschappen doen bij de (vernieuwde) ah's!
    Ideaaal... je neemt een scanner mee de winkel in, scant zelf de artikelen die je in je wagentje legt (zie de prijs+totaalprijs)

Doordat je de totaal prijs ook ziet kun je je heel makkelijk aan je wekelijkse budget houden! Heb het net voor het eerste gedaan maar ben verkocht hoor! Wat ideaal, en meteen in je krat/tas en niet meer op die vervelende loopband enz.. HEERLIJK! I LOVE IT!:D

8. Ja dat is wel vervelend..
    Wij zijn van maandsalaris naar 4 weken salaris gegaan!
    Maar hebben het nu zo recht getrokken, dat altijd de nieuwe maand pas op de 18e in gaat, en dan zitten we dus pas aan het geld.
    Aan het einde van het jaar ook gunstiger, dan hou je een 4 weken salaris over :) .

Wij hebben ook gezorgd dat alles tussen de 20e en de 1e van de maand afgeschreven wordt. En niet verspreid over de maand.

Maar kun je het ook niet zo recht trekken dan?
    Dat je gewoon tegelijk gebruik gaat maken van het geld??

9. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    klopt niet helemaal eigenlijk. Allereerst nemen ze het jaarloon en waar ze het bij maandloon delen door 12, delen ze het door 13 (maar dat weet je vast wel natuurlijk). Ik ben het wel met je eens als je zorgt dat je met het 4-weken salaris genoeg hebt, je eigenlijk een keer salaris overhebt. al hoeft dat niet per sé op het einde van het jaar te zijn, althans niet bij ons.

10. Ja, maar mijn zus en haar man hebben wel 4 weken salaris, maar voordat die 4 weken om zijn, hebben hun geen geld meer (kunnen niet plannen, gat in hun hand, chaotisch :p) ..
    Dus hun houden nooit wat over zeg maar!

Wij nu wel.

Mijn vriend zijn 4 weken salaris is idd ietsje lager als bij zijn oude baas het maand salaris, maar als jaarloon gezien hetzelfde ja.

11. Moedervan3

Moedervan3 Actief lid

9 jul 2011
    491
    0
    0
    Drenthe
    Kun je dat zelf aangeven bij de bedrijven of maak je dan alle rekeningen over. Anders moet ik dat ook maar eens gaan regelen.

Mijn man heeft een 4 weken loon en dan de 5de week afrekening.

Zelf heb ik een maandsalaris. Maar krijg het niet op de regel:x:x.
    De frustraties die ik daar van heb akelig!!!

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

het mag 6 maanden als je een -18 vriezer hebt, met lades.

14. Moedervan3

Moedervan3 Actief lid

9 jul 2011
    491
    0
    0
    Drenthe
    Heb me gister ook wel geld uit gespaard.

Manlief heeft mijn puntjes geknipt!

Scheelt toch weer 20 euro ofzo!

15. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Ik gebruik ook een excel bestandje, ideaal.
    Ik vul het 1x per week in. Ook pin ik 1x in de week het boodschappengeld en maak ik aan het eind van de maand het overgebleven geld over naar de spaarrekening.

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

excel bestandje gemaakt...
    op onze rekeningen gekeken wat overbodig was, dingen als sportschool, donaties enz hebben we opgezegden dat scheelde al gauw 80 euro
    van de gezamelijke rekening waarop we beiden geld storten worden alle vaste lasten betaald
    we pinnen elke maand een bedrag en daar doen we boodschappen van. alle extraatjes enz worden op de gezamelijke rekening gestort zodat we altijd wel iets achter de hand hebben.

je moet goed uitrekenen hoeveel je aan boodschappen uitgeeft, wij dachten dat het wel meeviel bij ons maar toen we toch eens goed gingen kijken kwamen we uit op 6-700 euro per maand! alleen aan boodschappen. nu we maar met een bepaald bedrag de boodschappen halen zitten we op 250 per maand. dat is incl. pampers en voeding. ik kook ook voor 2 dagen en dat scheelt een hoop

17. glimworm

glimworm Niet meer actief

Daarom vind ik automatische incasso zo link.
    juist omdat je er dan niet meer naar omkijkt kunnen ze zo maar wat van je rekening afschrijven.

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nee idd ligt er maar net aan hoe je het regelt.:)
    Ik heb nooit per 4 wkn gehad maar nu wel en mn vriend heeft ook pas een nieuwe baan (eindelijk hij start morgen!:D) en krijgt ook per 4 wkn.
    Wij doen het al maanden (o.a ook door uitkering) dat we alles op de spaarrekening stortten en als het einde van de maand was gewoon de vaste lasten die we nodig hadden er af haalden om te betalen zo kwam je ook niet in de knoei met de 4 weken. Konden alles op tijd betalen (dan moet je wel wat achter de hand hebben omdat je in het begin natuurlijk wat te kort komt, maar nu komt alles mooi uit).

En ook wij hebben een excel bestandje waar alles in staat.

Vindt trouwens wel dat er hier veel aan boodschappen uit wordt gegeven zeg!(of het ligt aan ons;))
    Wij zijn met zn 3 en en 1 poes in huis en mn vriend rookt, zijn elke week ongeveer 50-60 euro kwijt aan boodschappen. Dus met luiers,kattenvoer en grind en rookwaar erbij.:)

19. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook al mijn uitgaven in Excel gezet, daarbij kun je dan ook het totaalbedrag zien.

Alle inkomsten gaan op een spaarrekening en op de 28e boeken we het benodigde bedrag weer terug. Alle rekeningen gaan via auto incasso, dus ik hoef alleen maar te checken of het betaald is.
    Bedrijven waar je evt een achterstand hebt kun je bellen en vragen om gespreid betalen, die maandtermijn zet je dan bij je vaste lasten en laat je ook incasseren. Dat wordt het gewoon een rekening als het ware.

20. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    bij ons word alles of begin of eind of midden van de maand afgeschreven dat is zo ierie....

Deel Deze Pagina